تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 721
  • بازدید دیروز : 2235
  • بازدید کل : 7872774

KM3-Hamidizadeh


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 28
پایه ریزی بنیان های دانشگرایی در برنامه ریزی توسعه ملی هدف مقاله را شناسایی، استخراج و ارائه بنیان های عمومی دانشگرایی برای تدوین برنامه های توسعه ملی شکل می دهد. این بنیان ها ماموریت جوهری برنامه های دانش محوری اقتصاد شناخته می شوند.این بنیان ها برای پایه ریزی دانشگرایی در برنامه ریزی توسعه ملی در سطح سیاستگذاری و تدوین راهبردهای کلان کشور است که مبتنی بر حوزه های نرم افزاری(خلق ایده ها و اندیشه سازی) و سخت افزاری(روش ها و نقشه راه ها) است. مسئله تحقیق در چارچوب این سوالات مطرح می شود: توسعه اقتصادی دانش محور چیست؟ چه عرصه ها و خصیصه هایی را در بر می گیرد؟ قطب های توسعه اقتصادی دانش محور کدامند؟ بنیان های دانشگرایی چیست؟ و از چه عواملی تشکیل می شوند؟ چه خصیصه ای باید انسان ها و سازمان های توسعه یافته دانشی داشته باشند؟ مقدمه توسعه اقتصادی دانش محور، اقتصادی است که در آن برنامه ریزی توسعه اقتصادی برپایه تولید و بهره گیری از دانش نقش کلیدی در رشد اقتصاد و خلق ثروت دارد. اساس و هسته اصلی توسعه اقتصادی دانش محورسه عرصه: 1) سرمایه ی انسانی به خصوص ظرفیت خلق، نوآوری، تولید، تسهیم و بهره گیری از ایده های جدید، 2) به کار گیری فنآوری و 3) اجرای مهارت های کار آفرینانه و ارزش آفرین است. توسعه اقتصادی دانش محور، توسعه ای است که به طور مستقیم بر تولید، توزیع و بهره گیری از داده ها، اطلاعات، علم، دانش و دانایی استوار است. این توسعه دارای این خصیصه ها است: رشد در سرمایه گذاری فنآوری بالا؛ صنایع فنآوری بالا؛ پرورش نیروی کار بسیار ماهر و منافع بهره وری مرتبط با آن؛ بهره گیری از دانش و دانایی در تدوین هسته های برنامه ریزی در کلیه بخش های توسعه. درنظریه جدید توسعه، تلاش برای درک نهادینه سازی دانش و فنآوری برای ارتقای بهره وری، سلامت و توسعه اقتصادی نهفته است. در این دیدگاه، سرمایه گذاری درانسان سازی دانش محور، خلق دانش در کلیه فرایندهای پژوهش، آموزش و یادگیری نظری و کاربردی و ساختارهای مدیریتی در خانواده، بنگاه ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی جدید از عوامل کلیدی قلمداد می شوند. علاوه بر سرمایه گذاری های دانشی، توزیع دانش از طریق شبکه های رسمی و غیر رسمی برای عملکرد برنامه های توسعه اقتصادی امری اساسی و حیاتی است. بنابراین، توسعه اقتصادی دانش محور، ترکیبی از پنج قطب: 1)اقتصاد، تجارت، کسب و کار و محیط نهادی، 2) فنآوری های اطلاعات و ارتباطات، 3) سرمایه های انسانی، اجتماعی- فرهنگی و ساختاری، 4) نظام های ملی خلاقیت و نوآوری و 5)هوش و حافظه ملی(انباشت هوشمندانه دانش و دانایی) تصور می شود.   بنیانها 1- نرم افزارها (خلق ایده ها و اندیشه سازی): دانش رمز نگاری شده و ذخیره شده در خارج از ذهن انسان، برای مثال در منابع علمی و ادبی، لوح های فشرده، اسناد و مدارک، انواع نوارها ی الکترونیکی و مانند این ها. ایده ها به دانشی اطلاق می شود که می توانند در کلمات، نمادها یا دیگر وسایل ابزار ایده ها مطرح شوند. ایده های جدید( نرم افزار) به تولید اشیا جدید(سخت افزار) و ساماندهی اشیای موجود به شیوه هایی بسیار کارآمد تر منجرمی شوند. 2- نیت افزارها: مشتمل برتفکر(که پل بین واقعیت امروز و چشم انداز فردا است)، هدف و مقصد درونی و درجه خلوص در مثبت گرایی در تدوین و پیشبرد برنامه ها؛ 3- سخت افزارها (روش ها و نقشه راه ها): ساختار، روش ها، سازوکارها، فرایندها و نقشه های کارها؛ 4- مهارت افزار ها ( توانمندی ها و مهارت ها): دانشی که نمی تواند از یک فرد جدا شود، دانشی که در ذهن و دست های هر انسانی ذخیره شده است نظیر توانایی ها، استعدادها، تبحرها و مانند این ها. مهارت ها نمی توانند مانند ایده ها رمز نگاری شوند بلکه همیشه به شکل پنهانی یا نهفته در افراد وجود دارند. مهارت های جدید، بهتر باعث می شوند ایده ها اجرا شوند و اشیاء مورد استفاده قرارگیرند؛ 5- ویژگی افزارها: مشتمل بر صفاتی است که دانشگرایی و هوشمندی را نهادینه می کند و حاوی: - فراوانی منابع؛ - نداشتن مانع مکانی؛ - بالا بودن میزان و سطح نیروی کار تحصیل کرده؛ - بالا بودن سطح ثروت سالانه؛ - وجود داشتن فرصت های فراوان برای به چنگ آوردن دانش خارجی و یادگیری از بهترین تجارب، - برقراری تعامل با دیگر شاهراه های دانش جهانی؛ - تغییر ساختارهای سازمانی، سلسله مراتب بالا به پایین به ساختارهای مسطح تر نظیر شبکه های تیم های نیمه مستقل؛ - کلیدی بودن دارایی های مبتنی بر مهارت ها و دانش؛ - قطب های اقتصاد دانش محور بر اساس فناوری های اطلاعاتی.   انسان ها و سازمان های توسعه یافته دانشی اساساً، عرصه هاي کاربردي دانش در برنامه ریزی توسعه ملی مشتمل بر فرايند شناخت، جذب، هدايت کردن و تبيين راهکارهای دانشی براي کمک به تقويت بنیان های پنجگانه است. زمانی افراد وسازمان ها توسعه یافته دانشی تلقی می شوندکه دستاوردهای زیر را به ارمغان آورند: ـ ارتقای کیفیت و حضور گسترده در پیشبرد فعالیت های توسعه؛ ـ ارتقاي تصميم گيري و پرهيز از هرز زمان و انجام دوباره کاري ها؛ ـ ارتقاي سطح پاسخگويي به نیازمندان؛ ـ ترغيب افراد به تسهيم دانش و سطح بندي دستيابي به اطلاعات؛ ـ بالا بردن ميزان حمايت از افرادي که در توليد و تبادل دانش مشارکت دارند؛ ـ ارتقاي کارايي افراد، عملکردها، محصولات و خدمات بهتر؛ ـ پیشبرد فرايندها با کارآمدي بيشتر و استمرار بازآفريني راه هاي انجام کارها؛ ـ شناخت فرصت هاي جديد و تنگناها؛ ـ شناسایی تغييرات و ارائه واکنش درست از طریق نوآوري؛ ـ به کارگيري کاراتر منابع انساني؛ ـ کاهش چرخه زماني و کوتاه کردن فرايندها، بالطبع، افزایش سرعت فرايندها؛ ـ تداوم انتقال تجربیات و ایجاد سازوکارهاي اثربخش. مدل چهار بعدی (شاهبر) 2. هماهنگی: از اهداف بنیادی ارتباطات، برقراری هماهنگی و همنواختی میان کلیه بخش ها و زیربخش ها است. ناهماهنگی، بهمریختگی در اجرای برنامه ها را موجب می شود. 3. محتوی: برنامه ها باید جلوه بارز شایستگی ها، توانمندی ها، مهارت ها و مزیت ها باشد. 4.نوآوری: حیات پویا و جلوگیری ازفرسودگی و برخوداری از تازگی با نوآوری کسب می شود. 5. بصیرت: دانش ازطريق عمق بخشیدن به مباحث فکری، و ایجاد قدرت دیدن چندجانبه و انتخاب دستاوردهای مطبوع ارزشی در برنامه ها باید حضور یابد. 6. تفکر: زمانی دانش در برنامه ریزی حضور دارد که توسعه ارتفاع و افق فکر ارمغان آن باشد لذا نحوه و سازوکار اندیشیدن را شکل می دهد. 7. تعقل: حضور و بهره گیری از عقل با منشا الهی در برنامه از طریق دانش و دانایی محور کردن برنامه ریزی امکان پذیر می شود. بعد دوم مدل توانمندی ارزش ها است . از ذخائر دانش برنامه های بخش ها و زیربخش ها مي توان درجهت خلق ارزش در هفت حوزه کليدي زیراستفاده کرد. هر چند که اين ذخاير در ايجاد و گسترش دارائي هاي دانشي سازمان مانند اهرم هاي دانشي عمل مي کنند. - رهبري محصول / خدمت (توليدات): تحقق اهداف برنامه ها یعنی تولید کالا و خدمت، رهبري توليدات، عرضه محصول / ارائه خدمت برتر به مشتريان است. - تعالي عمليات: تعالي عملياتي به توليد فرآورده هايي با کيفيت و ارائه خدمات برتر با قيمت هاي مناسب اشاره دارد که اطمينان و آسودگي خاطر مشتريان را بالا مي برد. - توسعه و بهبود روابط با تأمين کنندگان: توسعه روابط بهتر با تأمين کنندگان به سازمان ها کمک مي کند تا زنجيره تأمين خود را با افزايش پاسخگويي، هوشمندي و مشتري گرايي تقويت کنند - قرابت با مشتري:هدف اين قرابت ايجاد ارتباط نزديک با مشتريان براي کسب اطلاعات مورد نياز از آنها براي عرضه فرآورده هاست. - توانمندي هاي کارکنان: از ديگر چشمه هاي حضور دانش در برنامه ریزی توسعه، توان و مهارت هاي انساني کارکنان براي ارائه خدمات است. - ملاحظات محيطي:محيط داخلي، محيط عمومي و محيط اختصاصي (حرفه اي) برون سازماني منبعي غني از دانش است. - حافظة سازماني: منبع ديگر بهره گیری از دانش، حافظه و پيشينه سازمان ها، بخش ها و زیربخش ها است. گرچه حافظه سازماني به شکل هاي پويا، انباشته و ايستا قابل تصور است، امّا اين حافظه در پايگاه هاي داده اي، مهارت ها، کتاب هاي راهنما، تجارب غني شده، آيين نامه هاي اسنادي ، اختراع نامه ها، درسنامه ها و ديگر منابع نظير اين ها تبلور يافته است. بعد سوم مدل توانمندی هدایت است. اين توانمندی شامل شش بعد کليدي زير است: - تجربه: در برنامه ها باید تجربيات حضور داشته باشد؛ با درنظر گرفتن دانش در برنامه ریزی این دستاورد تحقق می یابد. - حقيقت کاري: حقيقت کاري از اين روي در برنامه ریزی ایفای نقش مي کند که مشخص نمايد چه کارهايي را بايد در نیل به اهداف برنامه انجام داد و چه کارهايي را نبايد انجام داد. - پيچيدگي: دانش با استفاده از روش ها و قدرت تحلیل با پيچيد گي ها برخورد کرده و جواب هاي ساده براي مشکلات پيچيده برنامه ریزی و اجرای آن عرضه مي دارد. - داوري: داوری و قضاوت در برنامه ریزی ها باید از طریق دانش باشد زیرا دانش حاوی داوری است. البته تعميق داوري، منبع تقويت ارزش دانش قلمداد مي شود. - ادراک: دانش از طريق قواي ادراکي و بهره گيري از قوانين در برنامه ریزی حضور پیدا می کند ؛ - ارزش ها و باورها: ارزش ها و باورها، زواياي نگرش به وجود مي آورند و حکم مي کنند که چه پديده هايي را بايد مشاهده و جذب کرد واز اين فرايند به چه نتايجي رسيد. بنابراين، محورهاي بهره گیری از دانش بر پایه مدل شاهبر در برنامه ریزی های توسعه ملی در چارچوب ابعاد چهارگانه آن، بشرح زير است: دانش مربوط به شخصیت؛ دانش مربوط به ارزش ها؛ دانش مربوط به هدایت؛ دانش مربوط به برآورد پیامدها. توانمندی مرکزی مدل مذکور، برآورد پیامدها است. ذخایر دانشی که در سه حوزه پیشین مورد بررسي قرار گرفتند مطابق شرايط تحقق، آثاری را به همراه خود به ارمغان می آورند. دانش باید بتواند به ارتقای شناخت حالات وقایع احتمالی ناشی ازاقدامات و کارها به پردازد و پنجره ای از نتایج گوناگون را به تصویر کشد. اساساً، پیامد ها را باید بر پایه شاخص های زیر شناسایی و طبفه بندی کرد: ـ پذيرش اعضا؛ ـ روان کردن کارها؛ ـ کاستن از هزينه ها و ضعف ها؛ ـ افزايش منافع و فوايد؛ ـ نزديک شدن به هدف ها؛ ـ انطباق با شرايط مطبوع؛ ـ به کارگيري تجارب و ارزش ها؛ ـ آرامش بخشيدن به محيط و تسریع در تعالی آن. نتیجه گیری سرچشمة تمايز برنامه ریزی های دانش بنیان، كيفيت دانش در دسترس، نحوة بهره گیری، اجرا و دستاوردهاي حاصل از آن است. مدل شاهبر، مبدأ تحولات فردی و سازمانی تلقی می شود. محورهای چهارگانه مدل شاهبر، جلوة شرايط، شایستگی ها، مهارت ها، توانمندي ها، اُفُق و ارتفاع افكار برنامه ریزان دانشی و کاربران آن است. آشنايي با دانش نوين مرتبط با تخصص و ممارست در آن، موجب ارتقاي مهارت هاي برنامه ریزی مي شود. اگرچه برنامه ها در تعامل با محيط اتخاذ مي شوند، ليكن اجراي آنها نه تنها موجب تغيير محيط مي شود، بلكه عرصه هاي جديد محيطي بوجود مي آورد، كه نشانگر تحقق آينده است. اين مقاله با ايجاد شناخت و ارتقاي بصيرت برای پایه ریزی بنیان های دانشگرایی نوشته شده تا راه براي نيل به چشم اندازهای توسعه ملی هموارتر سازد.

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 15,241 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 186

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت