تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 111
  • بازدید دیروز : 2524
  • بازدید کل : 7854679

قیمت گذاری انتقالی


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 53
قیمت گذاری انتقالی Transfer pricing 1.تعریف 2.سازمان های غیر متمرکز وتمرکز زدایی 3مرکزهزینه،سود،سرمایه 4قیمت گذاری انتقالات داخلی وتصمیم گیری 5.رویکرد ارمزلنت 6.موارد اهمیت قیمت گذاری انتقال داخلی 7.اهداف قیمت گذاری انتقالی 8اهداف بین المللی قیمت گذاری انتقالی 9.حداقل کردن مالیات های محلی وبین الملی 10حداقل ساختن هزینه مشتری-محدودیت های ارزی-خطر مصادره دارایی ها 11.روش هایقیمت گذاری انتقالی 12.مشکلات تعیین قیمت مبتنی بر بازار 13.قیمت گذاری دو مرحله ای 14.مقایسه مزایا ومعایب روش های قیمت گذاری 15.نحوه گزینش روش صحیح قیمت گذاری انتقالی 16.اداره امورقیمت های انتقالی 17جنبه های بین المللی قیمت گذاری انتقالی 18استاندارد ارمزلنت 20.روش قیمت مقایسه ای 21.روش فروش مجدد 22روش بعلاوه قیمت تمام شده 23.قراردادهای قیمت گذاری توافقی فهرست انتقال کالا وخدمات بین قسمت های مختلف یک واحد انتفاعی بزرگ که به شکل غیرمتمرکز اداره می شود،از دیدگاه حسابداری نوعی رویداد یا مبادله محسوب می گردد که باید در سوابق ومدارک حسابداری انعکاس یابد.ارزشی را که به این گونه مبادلات ورویدادها تخصیص می یابد،اصطلاحا قیمت انتقالی می نامند وبه فرایند تخصیص ارزش،اصطلاحا قیمت گذاری انتقالات داخلی بین قسمت های مختلف یک واحد انتفاعی گفته می شود. تعریف قیمت گذاری انتقالی عبارت است از تعیین قیمت مبادله ای برای یک محصول یا خدمت در مواقعی که واحدهای تجاری اقدام به مبادله در داخل یک شرکت می نمایند. این محصول می تواند محصول نهایی فروخته شده به مشتریان خارج از شرکت یا محصولات واسطه ای باشد.قیمت گذاری انتقالی نه تنها مستقیما هدف های استراتژیک شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه مستلزم ایجاد هماهنگی در میان وظایف بازاریابی، تولید و مالی نیز هست. قیمت گذاری انتقالی تصمیم گیری درباره برون سپاری تامین مواد و قطعات، برنامه ریزی مالیاتی و بازاریابی محصولات واسطه ای و نهایی را تحت تاثیر قرار می دهد. سازمان های غیر متمرکز و تمرکز زدایی دراغلب سازمان ها وموسسات کوچک تصمیمات مهم عموما توسط یک نفرکه در راس سازمان یا موسسه قرار دارد،اتخاذ می شود.اما همین که سازمان بزرگ شد و توسعه یافت،تصمیم گیری در تمامی زمینه ها تنها توسط یک شخص منحصر به فرد غالبا دشواروحتی گاه غیر ممکن می شود. راه حل:تفویض اختیار همراه با تفویض اختیارموضوع مسئولیت مطرح می شود. بدین معنا که مدیران تصمیم گیرنده در قبال تصمیماتی که اتخاذ می کنند،مسئول وجوابگو هستند. اختیارات تصمیم گیری باید با مسئولیت های خواسته شده،متناسب باشد. مرکزهزینه: به قسمت یا واحدی از سازمان گفته می شود که مدیر ان تنها در قبال هزینه هایی که در محدوده ان قسمت یا ان واحد واقع می شود و بر ان کنترل دارد مسئول وجوابگو است. مرکز سود: به واحد یا قسمتی از سازمان اطلاق می شود که مدیر ان مسئولیت هم هزینه ها وهم درامد های ان را عهده دار است. مرکز سرمایه: به واحد یا قسمتی از سازمان گفته می شود که مدیر ان در قبال بازده سرمایه به کار رفته در ان،مسئولیت دارد. قیمت گذاری انتقالات داخلی و تصمیم گیری قيمت انتقالي بايد چنان باشد كه: اطلاعات مربوطه را به هر مركز در مورد رابطه بين هزينه‌ها و درآمدها ارائه دهد. سود بايد نشان دهنده تفاوت واقعي بين درآمدها و هزينه‌ها باشد. بايد هر مركز سود با ماكزيمم كردن سود مركز خود به ماكزيمم كردن سود شركت كمك كند. سودي كه توسط هر مركز نشان داده مي‌شود، بايد معرف كمك آن مركز به سود كل مؤسسه باشد. رویکرد ارمز لنت موارد اهمیت قیمت گذاری انتقالی اهداف قیمت گذاری انتقالی 1-ترغیب مدیران . 2-ایجاد انگیزش مناسب در مدیران برای اخذ تصمیم درآرمان های واحد تجاری . 3-ارائه مبنایی مناسب برای پرداخت حق الزحمه منصفانه به مدیران . برای نیل به این اهداف در تعیین قیمت انتقالی همچنین باید آرمان های استراتژیک در مجموعه شرکت نیز مورد شناسایی قرار گیرد. برای مثال یک هدف مهم استراتژیک در قیمت گذاری انتقالی حداقل کردن مالیات های محلی و بین المللی است. هدف استراتژیک دیگر قیمت گذاری انتقالی توسعه مشارکت استراتژیک واحدها است. اهداف بین المللی قیمت انتقالی حداقل کردن مالیات های محلی و بین المللی حداقل ساختن هزینه مشتری محدودیت های ارزی خطر مصادره دارایی ها روش های قیمت گذاری انتقالی روش های قیمت گذاری انتقالی 1. هزینه متغیر 2. هزینه کامل نحوه تعيين هزينه نحوه محاسبه سود Mark up تعیین هزينه پایه : معمولاً هزينه را بر اساس هزينه استاندارد تعيين مي‌كنند چون: هزينه استاندارد كارآئي پائين يك واحد را به واحد ديگر منتقل نمي‌كند. در صورت استفاده از هزينه استاندارد بايد استانداردها را بالا تعيين كرد. در تعيين استانداردها ممكن است مذاكره و چانه‌زني بين واحدها و يك كميته حل اختلاف لازم باشد. اگر قيمت انتقالي توسط ستاد مركزي تعيين شود، مديران واحدها ممكن است احساس كنند روي سود واحد كنترلي ندارند.. تعیین پايه درصد سود (Profit Markup) :دو نكته در تعيين درصد سود وجود دارد: پایه تعيين سود چه باشد؟ چه سطحي از سود مجاز است؟ يك پايه تعيين سود، درصد هزينه است. در اين گزينه ميزان سرمايه مورد استفاده به خوبي در نظر گرفته نمي‌شود. يك روش ديگر، تعيين سود بر اساس درصد سرمايه بكار گرفته شده است. ممكن است ميزان سود مجاز بر اساس سرمايه لازم (دارائي‌هاي ثابت به قيمت جايگزيني و انبارها) براي واحد خريدار تعيين شود. قيمت‌هاي انتقالي نبايد واحدهاي توليدي را نسبت به برقراري و رعايت استاندارهاي بالا در هزينه و بهره‌وري بي‌رقيب كند. عدم كارآئي يك واحد نبايد در قالب قيمت‌هاي انتقالي به واحد ديگر منتقل شود. اگر قرار باشد مراكز مسئوليت سود در مذاكره قيمت‌هاي انتقالي را تعيين كنند بايد رويه‌هاي مشخصي در زمينه مباني تعيين هزينه و سود تهيه شود. به طوركلي اگر قيمت‌هاي رقابتي دردسترس نباشد، پيچيدگي‌هاي تعيين مراكز مسئوليت به صورت مركز سود زياد است و شايد گزينه مركز هزينه، براي آنها بهتر باشد. قیمت گذاری دو مرحله ای 3. قیمت بازار درصورت عدم تحقق هر کدام از موارد الف وب،قیمت بازار به اخذ تصمیمات اقتصادی مطلوب در شرکت منجر نخواهد شد. مشکلات تعیین قیمت مبتنی بر بازار مشکل 1: مازاد يا كمبود ظرفيت صنعت اگر مركز فروشنده كالا به علت ظرفيت اضافي صنعت نتواند همه توليدات خود را بفروشد و مركز خريدار از بيرون بنگاه بخرد، كل بنگاه سود خود را ماكزيمم نخواهد كرد. از طرف ديگر اگر مركز خريدار نتواند تمام نياز خود را به علت كمبود ظرفيت خريداري كند و مركز فروشنده قسمتي از محصول خود را به بيرون بفروشد نيز بخشي از ظرفيت بنگاه خالي مي‌ماند و سود كل بنگاه ماكزيمم نخواهد شد. در چنين مواقعي، برخي شركت‌ها در امور بين مراكز دخالت نمي‌كنند، به خصوص اگر موقعيت موقتي باشد. حفظ استقلال مراكز سود را مهم‌تر از بالا بردن استفاده از ظرفيت‌هاي موجود يا مضار حاصل از دخالت ستاد مركزي مي‌ دانند. در برخي شركت‌ها، واحدي كه ظرفيتش بلااستفاده مي‌ماند، مي‌تواند به يك شخص يا كميته مركزي در شركت مراجعه تا آن مركز با ملاحظه صلاح كل شركت تصميم‌گيري و حكميت كند. در صورت دخالت حكم و اجبار به خريد از داخل، قيمت انتقالي همان قيمت رقابتي خواهد بود. مسئله ديگر وقتي پيش‌مي‌آيد كه قيمت انتقالي معادل قيمت‌هاي رقابتي تعيين مي‌شود ولي در آخرين واحد زنجيره توليد، سودآوري پائين است و لذا آن واحد (ها) براي افزايش توليد انگيزه ندارد و ظرفيت توليد بالادست خالي مي‌ماند. در بيشتر شركت‌های integrated یا مجتمع ها، بازار خريد و فروش مراكز سود محدود است چون: در مجتمع‌ها ( نظير فولاد سازي وكاغذسازي‌ها …) ظرفيت‌هاي خط توليد در توازن است و واحدهاي توليدي مي‌توانند مقدار كمي تقاضاي خارجي را پاسخ دهند. به علاوه اگر شركت محصول خاصی راتولید کند ممكن است ظرفيت بيروني براي توليد اجزأ آن محصول خاص وجود نداشته باشد. حتي با وجود بازار محدود، قيمت رقابتي به دلايل ذيل مي‌تواند بهترين قيمت انتقالي باشد: . قيمت رقابتي كمك و اثر هر مركز سود را به كل سودآوري شركت نشان مي دهد. قيمت رقابتي عملكرد يك مركز سود را در مقايسه با رقيب مشخص مي‌كند. قيمت رقابتي از شرايط داخلي مستقل است. مسئله آن است كه اگر شركت محصول نيمه نهائي را در بازار آزاد خريد و فروش نكند، چگونه بايد قيمت انتقالي را بدست آورد؟ راه‌حل‌هاي ممكن عبارتند از: 1- قيمت بازار توسط مراكزي اعلام و منتشر مي‌شود، در اين صورت فقط بايد مواظب بود كه: الف- قيمت منتشر شده واقعاً پرداخت شود ب- قيمت منتشر شده براي شرايطي متناسب با شرايط داخلي شركت باشد. 2- قيمت بازار از طريقه مناقصه بدست آيد. لازمه اين كار خريد مقداري از محصول مياني از بازار از طريق مناقصه است. 3- قيمت بازار مشابه قيمت محصول ديگري كه واحد فروشنده به بازار مي‌فروشد برقرار شود : مثلاً هزينه به علاوه درصدي سود. 4- اگر واحد خريدار محصول مشابهي را از بيرون مي‌خرد ممكن است قيمت رقابتي را بر اساس قيمت آن محصول و برآوردتفاوت هزينه‌هاي آن از هزينه‌هاي محصول مورد نظر محاسبه كرد. اگر راهي براي محاسبه قيمت رقابتي وجود ندارد، گزينه ديگر محاسبه قيمت انتقالي بر پايه هزينه است. 4. قیمت توافقی مزایا و ایرادات روش های قیمت گذاری انتقالی نحوه گزینش روش صحیح قیمت گذاری انتقالی 1- آیا برای محصول مورد نظر در خارج ازشرکت فروشنده ای وجود دارد؟ 2- آیا هزینه متغیر واحد فروشنده پایین تر از سطح قیمت بازار است؟ 3- آیا واحد فروشنده در سطح ظرفیت کامل فعالیت می کند؟ اداره امور قیمت های اتتقالی جنبه های بین المللی قیمت گذاری بین المللی Arm’s Length Standard استاندارد آرمزلنت روش قیمت مقایسه ای روش فروش مجدد روش بعلاوه قیمت تمام شده قراردادهای قیمت گذاری توافقی PricingAgreementAdvance منابع و

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 28,938 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 411

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت