اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد اسلاید : 80
روش ارزيابي متوازن (Balanced Score Card) BSC چارچوب کارت امتیازی متوازن مالی برای کامیابی در امور مالی باید کدام انتظارات برآورده شود؟ فرآیندهای داخلی برای راضی کردن سهامداران و ... در کدام فرآیندها باید کارآمد شد؟ رشد و یادگیری کدامیک از امکانات و منابع باید تقویت گردند؟ مشتریان برای رسیدن به آرمانها کدام انتظارات باید برآورده شوند؟ روش ارزيابي متوازن (Balanced Score Card) فلسفه BSC 1- استراتژي محور است . 2- ابزاري براي كنترل اجراي استراتژيهاي سازمان است . 3- متوازن كردن فعاليت هاي سازمان است . 4- روش ارزيابي عملكرد سازمان است . 5- همكاريهاي بين وظيفه اي (Cross Functional) و يكپارچه ايجاد مي كند. 6- منافع مشتريان و ذي نفعان را ملحوظ مي كند . 7- رابطه علت و معلول بين چهار منظر (چشم انداز) را مشخص می کند. بيش از 50% شركت هاي Fortune-1000 اين روش را بكار گرفته اند. تاريخچه BSC 1- در اواخر دهه 1980در آمريكا و اروپا بوجود آمد . 2- انجمن ملي حسابداري آمريكا(NAA)National Associating Accountants وموسسه CAM-I)) Computer Aided Manufacturing – International كارايي اين روش را نشان دادند. 3- در اوايل دهه 1990 رابرت كاپلان (Robert s. Kaplan) استاد دانشگاه هاروارد به اتفاق مشاوران در شركت هاي برتر آمريكايي عمل كردند . 4- اولين كتاب در سال 1996 توسط موسسه انتشاراتي بازرگاني هاروارد منتشر شد . اهداف BSC 1- تبديل استراتژي به شاخص هاي هادي (Lead Indicators) و پخش آنها . 2- استفاده از ابتكارات و خلاقيت و نوآوري در حين عمل واجرای استراتژيها . 3- ايجاد روابط صحيح با مشتريان و كسب رضايت آنان . 4- اصلاح فرآيندها و BPR مستمر (Business Process Re-Engineering) . 5- توانمند سازي سازمان براي رسيدن به اهداف استراتژيك . 6- فرموله كردن استراتژيها به سطح داد و ستد و اجراء (Business & Action) . 7- رفع منافع موجود در سازمان براي اجراي استراتژيها . موانع اساسی در سر راه پیاده سازی استراتژی طرح ريزي استراتژي سازمان طرح ريزي استراتژي سازمان همسو كردن و تمركز منابع در جهت استراتژي اصول سازمان استراتژي محور(بر اساس پنج اصل یکسان در عمل) مثال منظر مالي مثال منظر مشتري مثال فرآيندهاي داخلي مثال روش ارزيابي متوازن مثال روش ارزيابي متوازن نقشه استراتژي BSC معماری ماموریتهای سازمان در یک پیوستار تعريف روابط علت و معلولي استراتژي تعريف روابط علت و معلولي استراتژي مثال معماري يك نقشه استراتژيك(بخش بندی معیارهای استراتژی از دید مدیران) نقشه استراتژي یک فروشگاه در کسب برتری عملیاتی نقشه استراتژي یک فروشگاه در کسب برتری عملیاتی سنجش موسسه گالوپ سنجش موسسه گالوپ سنجش موسسه گالوپ سنجش موسسه گالوپ ساختن نقشه استراتژي : ارزش پيشنهادي به مشتري يك زنجيره ارزش عمومي براي سازمان تجاری تعيين فرآيندهاي داخلي استراتژيك كسب و كار منظر يادگيري و رشد استراتژي هاي مديريت دانش رهبري محصول مثال مهندسي معكوس يك مهيار ارزيابي براي تشريح استراتژي مهندسي معكوس يك مهيار ارزيابي براي تشريح استراتژي، تجربه شركت موبيل نقشه استراتژي واحد خدمات Online بانکی مهندسي مجدد توليد طراحي مجدد نحوه ي ارتباط با توزيع كنندگان بهبود عمليات توزيع كننده اتصال و همسويي سازمان حول محور استراتژي آن مدل SWOT مدل SWOT (IFE) ماتریس ارزیابی عوامل داخلی پس از شناسایی عوامل داخلی ، نقاط قوت و ضعف سازمان را مشخص نمایید. ( بین 10 تا 20 عامل) به هر عامل یک ضریب وزنی بین صفر ( بی اهمیت) تا یک (بسیار مهم) اختصاص دهید. جمع ضرایب وزنی باید یک باشد. برای تعیین وزن هریک از عوامل از نظرات خبرگان و دست اندرکاران استفاده شود. وضع موجود هر عامل را با امتیازی بین 1 تا 5 با توجه به محور ذیل مشخص کنید: توجه شود که در ماتریسIFE و EFE امتیازات بر اساس وضع موجود فعالیتهای شرکت و محیط حاکم برآن و وزن ها بر اساس درجه اهمیت هر یک از عوامل در صنعت مورد بررسی تعیین می شوند. امتیاز وزن دار(موزون) هر عامل را محاسبه کنید . امتیاز هر ردیف از عوامل درون سازمانی را در وزن آن ضرب نموده در یک ستون جدید ضرب کنید. جمع امتیازات موزون را محاسبه کنید که حداقل 1 و حداکثر 5 و میانگین آنها 5/2 می باشد . اگر نمره نهایی سازمان کمتر از 5/2 باشد یعنی سازمان از نظر عوامل داخلی دچار ضعف می باشد و اگر نمره نهایی بیش از 5/2 باشد بیانگر این است که سازمان از نظر عوامل درونی من حیث المجموع دارای قوت می باشد. شرکت IFE ماتریس (EFE) ماتریس ارزیابی عوامل خارجی پس از شناسایی عوامل محیط خارجی ، به کمک نقطه نظر خبرگان حداقل 10 تا حداکثر 20 عامل موفقیت کلیدی(CSF) فهرست و به دو دسته فرصت ها و تهدیدات تفکیک نمائید. به هر عامل یک ضریب وزنی بین صفر( بی اهمیت) تا یک ( بسیار مهم) اختصاص دهید. جمع ضرایب وزنی باید یک شود. ( ضرایب نشانگر اهمیت نسبی عوامل در صنعت مورد بررسی می باشد.) برای هریک از عوامل یک امتیاز بین 1 تا 5 برحسب میزان تطابق شرکت، با فرصتها و تهدیدات بنویسید. تعبیر امتیازات : 5 فرصت طلایی( واکنش بسیار عالی)، 4 فرصت قابل اعتنا، 3 (واکنش خوب)، 2 تهدید قابل اعتنا( واکنش بد) و منفی، 1 تهدید جدی( واکنش خیلی بد) امتیاز وزن دار هر عامل را محاسبه کنید ( ضریب درجه اهمیت هر عامل را در امتیاز حاصل از نقطه نظرات خبرگان ضرب نموده در ستون امتیازات موزون برای هر سطر ثبت نمائید. جمع امتباز وزن دار شرکت را محاسبه کنید . که حداقل یک و حداکثر 5 می باشد و امتیاز متوسط برای شرکت ها در ماتریسEFE 5/2 می باشد . 5 : موقعیت برجسته درصنعت. شرکت EFE ماتریس تعیین ماهیت عوامل محیطیEnvironmental Threat and Opportunity Profile (ETOP) تعیین ماهیت عوامل محیطیEnvironmental Threat and Opportunity Profile (ETOP) اثر روندهای محیطی بر روی استراتژی های پیشنهادی پروفایل مزیتهای استراتژیک Strategic Advantages Profile (SAP) اثر مزیت ها بر روی استراتژی های پیشنهادی ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكديدگاه مالي و اقتصادي ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكديدگاه مديران ارشد در رابطه با بازار و مشتريان ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكنظام تامين و توزيع (فرآيندهاي داخلي) ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكديدگاه تكنولوژي و كيفيت ( رشد و يادگيري ) ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكديدگاه مالي و اقتصادي (الگوبرداري Benchmarking) ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكديدگاه بازار و مشتري (الگوبرداري Benchmarking) ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكفرآيندهاي داخلي (الگوبرداري Benchmarking) ديگاه مديران ارشد سازمان در برنامه استراتژيكرشد و يادگيري (الگوبرداري Benchmarking) نقاط ضعف و قوت عوامل مالي و اقتصادي نقاط ضعف و قوت عوامل بازار و مشتري نقاط ضعف و قوت عوامل فرآيندهاي داخلي نقاط ضعف و قوت عوامل رشد و يادگيري نقاط فرصت و تهديد عوامل مالي و اقتصادي نقاط فرصت و تهديد عوامل بازار و مشتري نقاط فرصت و تهديد عوامل فرآيندهاي داخلي نقاط فرصت و تهديد عوامل رشد و يادگيري روش ارزيابي متوازن اولويت بندي اهداف استراتژيك ( كمي و كيفي ) متوازن ساختن اهداف استراتژيك و تعيين برنامه هاي هر واحد SUB آموزشهای مورد نیاز هر واحد SBU بودجه مورد نياز هر واحد نقشه استراتژيك درآمدهاي هر واحد نقش واحدها در مزيت هاي نسبي، رقابتي و جذابيت نقش واحد در ممتازسازي سازمان داده و ستانده هر واحد توازن نقش واحدها در سازمان هم افزايی (Synergy) در سطح سازمان
قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 17,290 تومان