اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 7
احكام قصاص مسأله 3337: قصاص يا در جان است، مثلاً كسي را بكشند. و يا در اعضاست، مثلاً چشم كسي را بيرون بياورند و يا گوشش را قطع كنند. مسأله 3338: قتل بر سه قسم است، اول: قتل عمد، يعني كسي عمدا و به نا حق ديگري را با حربهاي كه كشنده است بكشد، يا قصد كند با حربهاي كه غالباً كشنده است، او را بزند هرچند قصد كشتن نداشته باشد، دوم: قتل شبيه عمد، يعني قصد زدن داشته باشد، نه قصد كشتن، مثلاً بچهاي را به جهت تاديب بزند و اتفاقا بميرد. سوم: قتل خطاي محض، يعني نه قصد زدن داشته باشد و نه قصد كشتن، مثلاً براي صيد آهو تير بيندازد و اشتباها به انساني بخورد و او را بكشد، يا شخصي در خواب با پاي خود، كسي را پرت كرده و از بالا بيندازد و موجب مرگ او شود. مسأله 3339: اگر كسي عمدا و به ناحق ديگري را بكشد، ولي مقتول ميتواند با شرايط خاصي قاتل را بكشد، بلكه ميتواند ديه (خون بها) بگيرد. مسال 3340: ولي مقتول با پنج شرط ميتواند قاتل را بكشد، اول: اگر قاتل، آزاد است، مقتول نيز آزاد باشد، پس اگر شخص آزادي بردهاي را بكشد، ولي مقتول نميتواند او را بكشد. دوم: اگر قاتل، مسلمان است مقتول نيز مسلمان باشد، پس اگر مسلمان كافري را بكشد، ولي او نميتواند از قاتل قصاص كند. سوم: قاتل پدر مقتول نباشد، پس اگر پدري فرزند خود را عمدا بكشد، نبايد او را بكشند. چهارم: قاتل بالغ و عاقل باشد، پس اگر بچه يا ديوانه، كسي را بكشد، نبايد از او قصاص كرد. پنجم: مقتول، مهدورالدم نباشد، يعني از كساني نباشد كه قتل آنها جايز است، پس اگر كسي را كه در شرع،
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 3,104 تومان