تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 168
  • بازدید دیروز : 845
  • بازدید کل : 8450059

دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند


فرمت فایل: ورد - Word Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد صفحه : 5
دولت با چه ابزارهایی می تواند در تنظیم امور اقتصادی دخالت کند؟ استراتژي حمايت از توليد و مصرف كننده دولت در بعضي مواقع براي جلوگيري از نوسان متغيرهاي اصلي اقدام به دخالت در بازار و اجراي سياست هاي تنظيمي مي نمايد. دركشورهاي درحال توسعه از جمله ايران، اين عدم تعادلها در اقتصاد بيشتر است و بالطبع دخالت دولت در بازار و براي برقراري تعادل عرضه و تقاضا و ثبات قيمتها نيز بيشتر مي باشد. از اين روبحث تنظيم بازار و سياست هاي اعمال شده درجهت توازن بازار و تامين منابع مصرف كنندگان و به تبع آن توليدكنندگان دراين كشورها از اهميت ويژه اي برخوردار است. مفهوم تنظيم بازار: تنظيم بازار مجموعه اي از مقررات، سياستها و استراتژيهايي است كه جهت حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان (عاملين اصلي بازار) با توجه به ابزار مناسب اقتصادي بين متغيرهاي اصلي بازار (قيمت و مقدار) اعمال مي شود. براي اين منظور تغييراتي درعوامل موثر بر توابع عرضه و تقاضا ايجاد مي شود. بنابر اين تنظيم بازار از تعريف گسترده اي دارد و به روشهاي متعددي قابل انجام است و يا به نظر برخي از كارشناسان اقتصاد، تنظيم بازار به معناي دخالت دولت در بازار طريق ابزارهاي غيرقيمتي مثل سهميه بندي، كنترل هاي انحصاري، اطلاعات مورد نياز جهت آگاهي مشتريان (مثل برچسب قيمت) و استانداردهاي كيفي است. در مجموع تنظيم بازار شامل ايجاد تعادل يا كنترل مقدار عرضه و تقاضا، قيمت گذاري، حفظ يا تثبيت درآمد توليدكنندگان، حمايت از مصرف كنندگان و نيز دخالت در تجارت محصولات مي باشد. تاكيد مي شود در بحث تنظيم بازار، ابتدا بررسي سياستهاي كلان (شامل سياستهاي پولي و مالي) كه رفتار متغيرهاي اقتصادي را در سطح كلان كشور تحت تاثيرقرار مي دهند اجتناب ناپذير است. سياستهاي تنظيم بازار داراي دامنه متنوعي است. ولي بطور كلي مي توان آنها را در دو دسته سياستهاي داخلي و مرزي تقسيم نمود. سياستهاي داخلي تنظيم بازار شامل:

قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 2,520 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 217

مطالب تصادفی

  • سمینار درس ابزار دقیق
  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق
  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی

architectsea22@yahoo.com

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت