اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد اسلاید : 22
هستة پژوهشی موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی شكل 1- استراتژی دستيابي به موقعیت یابی بنگاه های پويا . اهداف كلي و جزئي: هدف كلي: هدف اصلي اين تحقيق، مطالعه و تجزيه و تحليل موقعیت یابی استراتژي بنگاه ها از منظر اقتصاد و بازار یابی است. از اين رو، هدف مذكور با تبيين انواع مدل های استراتژي كسب و كار تعقیب می شود. ديگر اهداف تحقيق كه جنبة فرعی دارند به شرح زيراند: 1. مطالعه، بررسی و تدوین مبانی و چارچوب علمی موقعیت یابی فیزیکی، ادراکی و شناختی؛ 2. بررسی و تحلیل مدل ها، فرایند و ابزارهای تحلیلی ویژه تصمیم های موقعیت یابی كسب وكار بنگاه های اقتصادی؛ 3. تبیین چگونگي بهره گیری از اصول و استدلال هاي اقتصاد بازرگانی و بازاریابی براي ارزیابی بنگاه های تولیدی، صنعتی، و خدماتی کشور؛ 4. تدوین ابزارهای گردآوری داده ها و اجرای عملیات میدانی برای نمونه طبقه بندی شده بنگاه هاي اقتصادي؛ 5. تلخیص، طبقه بندی و تحلیل داده های شناخت شناسی و اختصاصی مولفه ها و مدل های موقعیت یابی؛ 6. ارزیابی وضعیت خلق ارزش و فرصت های کسب وکار، مزیت رقابتی، توزیع مجدد ارزش، و نقش اقتصاد صنعت؛ 7. بررسی وضعیت راهبردهای رقابتی صنعت بر پایه مزیت هزینه ای، مزیت منفعتی و مزیت تمرکز؛ 8. تبیین نقشه راهبردهای ارتقای قابلیت های استراتژیک بنگاه های اقتصادی و بازرگانی منتخب بر پایه ارزیابی های موقعیت یابی اقتصادی و بازاریابی؛ 2. روش هاي اجراي برنامه براي تحقق هدفهاي آن: نظر به اين كه استراتژي با مقولات و مباحث بزرگي و افق های بلند ، سروكار دارد كه بنگاه با آنها مواجه است ، لازم است با چهار گروه وسيع از مقولات، روش تحقيق را تنظيم كرد: ـ ارزیابی قلمرو و مرزهاي بنگاه ها: بنگاه ها چه كاري انجام می دهند و باید انجام دهند؛ ـ وسعت اين کارها چقدر هست و بنگاه بايد وارد كدام رشته از كسب و كارها شود؟ ـ تجزيه و تحليل بازار و ساختار رقابت: ماهيت بازارهايي كه بنگاه ها در آنها به رقابت مي پردازند و نيز ماهيت تعاملات رقابتي ميان بنگاه ها در اين بازارها چيست؟ ـ موقعيت و پويايي: ـ موقعيت بنگاه براي رقابت چگونه بايد باشد؟ ـ مباني مزيت رقابتي بنگاه چيست و در طول زمان چگونه بايد تعديل شود؟ ـ سازماندهي داخلي: ـ بنگاه ها چگونه بايد ساختار و سيستم هاي داخلي شان را سازماندهي مي كنند؟ در اين تحقيق تلاش مي شود مباحث براساس روش تحقيق توصيفي ـ مدلسازي و تحليلي تبيين گردند. از اين رو، پس از تبيين استراتژي بر پایه علم اقتصاد و بازار یابی به بررسي و تحقيق دربارة چهار مقوله مورد اشاره پرداخته مي شود. مباحث تحليلي و مدلسازي هر يك چهار مقوله مي توانند بشرح زير پيش بيني شوند: ـ مرزهاي بنگاه ها: تكامل بنگاه ها؛ مرزهاي هم تراز بنگاه ها؛ مرزهاي عمومي بنگاه ها؛ مرزهاي عمودي سازمان ها مشتمل بر ادغام عمودي و روشهاي آن؛ تنوع؛ ـ تجزيه و تحليل بازار و وضعیت رقابت: رقبا و رقابت؛ تعهد استراتژيك؛ پويايي رقابت قيمتي؛ ورود به بازار و خروج از بازار؛ تحليل صنعت؛ ـ موقعيت استراتژيك و پويايي: موقعيت يابي استراتژيك براي مزيت رقابتي؛ مزيت رقابتي پايدار؛ منشاء و مباني مزيت رقابتي مشتمل بر نوآوري، تكامل و محيط؛ كارگزاري و اندازه گيري عملكرد؛ انگيزه ها در بنگاه ها؛ ـ سازماندهي داخلي: استراتژي و ساختار؛ محيط، قدرت و فرهنگ؛ استراتژي و كارآفريني؛ فرایندهای مديريت. شکل 2- معیارهای رشد و سلامت اقتصادی بنگاه های موقعیت یاب 4. جدول زمان بندي اجراي برنامه ها: جدول زمانبندي اجراي برنامة اين دورة مطالعاتي هسته پژوهشي، سه سال پيش بيني مي شود. سال اول : مرحلة اول : در این مرحله چارچوب ها و مباحث علم موقعیت یابی تبیین، نظریه پردازی، مدل سازی، می شوند ؛ سال دوم: در حالي كه مرحلة دوم نيز كه رسالت گردآوری داده ها از طریق اجرای عملیات میدانی ، تلخیص و طبقه بندی داده ها را بر عهده دارد به تجزيه و تحليل بازار ، وضعیت رقابت و عملکرد بنگاه های منتخب می پردازد نيز همين مدت زمان یعنی یک سال را در بر خواهد گرفت. به هر حال يكسال باقي مانده از مطالعات هستة علمي اختصاص به نوشتن گزارش تحقیقات هسته بر پایه تحلیل دادها و یافته ها دارد. مدل های عملیاتی و رهیافت ها برای پيشبرد موقعيت استراتژيك و پويا سازی بنگاه ه ارائه می شود. ميزان بودجه سي ميليون تومان پيش بيني مي شود. اعتبار پژوهشي براي هر سال ده ميليون تومان مي باشد. 5. عناوین و محورهای مطالعات و تحقیقات تحقق یافته موقعیت یابی استراتژیک بنگاه ها 1- تحول الكترونيكي برای چابك سازی بنگاه ها 2- نقشه اجرايي دستيابي چابكي بنگاه ها 3- چابك سازی بنگاه ها 4- الگو سازی بهره گیری از مدیریت طرح 5- الگوي عوامل رضايتمندي از نمايندگي هاي فروش 6 - تندآموزسازی بنگاه ها7- سرمایه فکری برای ارتقای عملکرد بنگاه ها 10- موانع پیاده سازی موثر استراتژی ها 9- استراتژیهای کسب وکار 10- استراتژی شناخت عوامل موفقیت 11- تفكرات استراتژيك عوامل كليدي موفقيت 12- معماری استراتژی 13- بخشبندي بازارهاي صنعتي 14- الگوهای كارآمد بخشبندی بازار 15- وفاداري مشتری 16- وفاداری مشتریان در تجارت الکترونیکی 17- هوش اقتصادی 18- کارایی بنگاه ها 19- مدل پاسخگویی سریع بنگاه ها 20- استراتژی تولید بنگاههای اقتصادی با تشكر
قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 12,012 تومان