تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1040
  • بازدید دیروز : 1349
  • بازدید کل : 7834583

عدد اكتان


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 13
بسم الله الرحمن الرحيم عدد اكتان تعريف عدد اكتان عدد اكتان مقياسي است براي نشان دادن مقاومت بنزين و يا ديگر سوخت ها در مقابل گرما ، فشار و شروع احتراق خود به خود(بدون جرقه) عدد اكتان بنزين: عدد اكتان بنزين عبارت است ازدرصد ايزو اكتان در نرمال هپتان كه داراي خاصيت ضد كوبشي برابر با بنزين مورد آزمايش در شرايط آزمون استاندارد باشد. به زبان ساده ترهرچه عدد اكتان يك سوخت بيشتر باشد آن سوخت در مقابل پديده احتراق مخرب فشار و گرمامقاوم تر است. عدد اكتان مشخص كننده چيست؟ عدد اكتان مشخص ميكند كه سوخت تا چه ميزان توانايي متراكم شدن قبل از احتراق خودبه خودي را داراست. اين عدد از كجا بدست مي آيد؟ زمانی که نفت خام در پالایشگاهها تصفیه میشود،زنجیره های هیدروکربن با طول های متفاوت بدست می آید و این زنجیره های جدا از هم با ترکیب شدن با یکدیگر سوختهای متفاوتی چون ینزین،گازوئیل،نفت سفید و... را حاصل مینماید. هپتان دارای خاصیت متراکم شدن بسیار ضعیفی است و در مقابل اکتان قابلیت متراکم شدن بسیار بالایی دارد.پس اگر بنزینی دارای مقادیر بسیار بالایی از اکتان یا همان ایزو اکتان باشد،بنزین بسیار خوبی از نظر مقاومت در برابر خود سوزی محسوب میشود. در جریان جنگ جهانی اول توماس میجلی کشف نمود که با افزودن (تترا اتیل سرب)که یک اورگانو متالیک محسوب میشود به مخلوط بنزین ،نسبت اکتان آن را تا حد بسیاری افزایش خواهد یافت و میتوان بنزینی با فراوری ارزان قیمت (شبکه هیدروکربنهای با فراوری ساده تر)را ،با افزودن این ماده ، به بنزینی با اکتان بالا تبدیل نمود. از طرف دیگر این ماده باعث روانکاری سوپاپها نیز میشد، استفاده از این ماده در بنزین تا سالیان دراز ادامه یافت،تا اینکه متوجه شدند سرب ضررهای زیست محیطی بسیاری پدید می آورد و باید از بنزین حذف گردد،بنابراین حذف سرب به تدریج در کشورهای پیشرفته با جایگزین نمودن ماده ای به نام MTBEکه مخفف methyl teriary-butyl ether است ،به جای تترا اتیل سرب آغاز شد. عدد اکتان را به چند روش می توان بدست آورد؟ عوامل موثر بر بالا و پایین رفتن اکتان بنزین: 1- ارتفاع از سطح دریا: هرچه ارتفاع از سطح دریا بالاتر باشد سوخت دیرتر دچار خودسوزی شده که مثل این است که عدد اکتان بنزین بالاتر است. 2- میزان رطوبت و دمای هوا : هرچقدر میزان رطوبت هوا اضافه شود عدد اکتان MON زیادتر می‌شود. همچنین هر چقدر که دمای هوا کاهش پیدا کند دوباره شاهد افزایش عدد اکتان هستیم. 3-از دیگر موارد موثر در عدد اکتان می‌توان به مواردی چون نسبت تراکم موتور میزان کارکرد موتور، دمای موتور، نسبت بنزین و هوا در خودروهای بدون ECU که قابلیت تنظیم اتوماتیک نسبت استوکیومتری را ندارند و مواردی از این دست، اشاره نمود. البته خودروهای مجهز به ECU چون می‌توانند نسبت هوا و سوخت را اندازه بگیرند و سوخت متناسب با دور موتور دمای هوا غلظت اکسیژن را وارد موتور کنند کمتر دچار عامل سوم می‌شوند که از آن به عنوان نسبت استوکیومتری نیز نام میبرند. چند نکته مهم: منبع :

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 7,098 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 674

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت