اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد اسلاید : 30
درس پژوهی پیش آزمون در مورد درس پژوهی 1- درس پژوهی به چه معنایی است؟ 2- با درس پژوهی به دنبال چه هدفی هستیم؟ در درس پژوهی چه فرایندی را دنبال می کنیم؟ توجه و تأمل !!!.... پژوهش در آموزش و پرورش يك فعاليت كاربردي و ماموريت گراست از اينرو نتايج آن بايد بطور مشخص در سطح مدرسه تاثير گذار باشند. به اين ترتيب پژوهش در آموزش و پرورش تنها زماني به اهداف و ماموريتهاي خود نايل خواهد شد كه نتايج آن در مدرسه و كلاس درس و در مسير بهبود فعاليتهاي آموزشي پرورشي و يادگيري بكارگرفته شود. پژوهش در آموزش و پرورش..... آيزنر مي گويد : اگر تغيير و تحولات در آموزش و پرورش ، بدون در نظرگرفتن نقش معلم باشد .اجراي آنها ممكن است فقط در سطح اقيانوس طنین اندازد و امواجي را توليد كند اما در عمق اقيانوس همچنان سكوت و ثبات و آرامش حكمفرما خواهد بود . معنی لغوی درس پژوهی lesson study یعنی: پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس. مفهوم درس پژوهی lesson study رویکردی برای توسعه دانش حرفه ای معلمان که معلمان با حضور در گروههای کوچک با تشریک مساعی و با شرکت در جلسات هم اندیشی پیرامون اهداف و محتوای دروس ، به یک برنامه مقدماتی برای تدریس دست می یابند . اهداف درس پژوهی - گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس -فراهم کردن محیط یادگیری معلمان از یکدیگر - ارتقا دانش حرفه ای معلمان - بازاندیشی در رفتار خود مدلی اثربخش برای پژوهش در مدرسه. توسعه دادن محیطی انعطاف پذیر برای دستیابی به یادگیری سازمانی احساس کردن مسئولیت بیشتر در اداره مدرسه تشویق معلمان به همکاری با محققان ترویج تفکر انتقادی درک عمیق تر مدیران آموزشی از درس پژوهی ، بکارگیری استراتژی های اثربخش تر در ارتقای مدیریت آموزشی و مدرسه را به مثابه سازمان یادگیرنده بازسازی می کند. هدف نهایی درس پژوهی؟ گام ها و فرایند درس پژوهی نمونه ای از تبيين هدف گام دوم(طراحی برنامه درس پژوهی) در اين مرحله (طراحی )سوالاتي به شرح زير مورد توجه قرار مي گيرند : گام سوماجرای تدريس و مشاهده آن تدريس توسط يکی از اعضای داوطلب گروه به مرحله اجرا در می آيد و ديگران به مشاهده و گردآوری اطلاعات در باره آن می پردازند . در اين جلسه ممكن است برخي از اولياء ، ديگرمعلمان علاقمند و ساير صاحب نظران نيز حضور داشته باشند. هدف مشاهده، جمعآوري اطلاعات درخصوص اثر بخشي دروس و نه ارزشيابي معلمان ميباشد . گام چهارمگزارش گيری از تدريس و بازتاب و اصلاح آن گام پنجمتدريس مجدد و مشاهده آن گام آخر (ششم) مرحله بازتاب و مبادله يافته ها سه ویژگی اساسی درس پژوهی معرفی ساختار سه نفره درس پژوهی به امید موفقیت همه معلمان 1-هدایت درس پژوهی (راهنمایی عملی برای معلمان و مدیران) مولفان: جنیفیر استیپانک،و همکاران مترجمان:دکتر رضا ساکی و داریوش مدنی 2 - شکاف آموزشی: مولفان:جیمز استیگلر و همکاران مترجمان:دکتر سرکار آرانی و مقدم شرایط لازم فعالیتهای معلمان برای توسعه تدریسدر دو کشور ژاپن و امریکا مدرسه پژوهنده محل تلاقی اشکال مختلف پژوهش آموزشی برای بهبود تدريس و يادگيری است . فرايند درس پژوهي شمای کلی درس پژوهی 1 - تشخيص مشکل و تعيين اهداف مراحل درس پژوهي تاریخچه درس پژوهی
قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 13,650 تومان