تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 719
  • بازدید دیروز : 1761
  • بازدید کل : 7837698

جهان در عصر بعثت


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 89
به نام خدا مشخصات كتاب جهان در عصر بعثت فهرست: 1-عربستان 2- ایران 3-امپراتور روم شرقی 4- هندوستان اپنﮋ 5-چین 6- پيشگفتار در اين كتاب مي خواهيم تابلو كوچك از جهان در عصر بعثت ترسيم کنیم, عصري كه قران ان را ((گمراهي اشكار)) مي داند. ناگفته پيداست كه مسئوليتي سنگين است و راهي طولاني, اما در هر حال ,بحثي است لازم. چون تا وضع جهان را در ان روزگار نشناسيم ,نمي توانيم به خوبي نياز جامعه ي بشري را به نهضت بزرگ اسلامي دريابيم و نقش وتاثير اسلام را در برانداختن اين فساد وگمراهي بدانيم .از اين پس ما سعي مي كنيم تا انجا كه ممكن است حوادث و اوضاع هر يك از كشورهارا در قرن ششم واوايل قرن هفتم ميلادي را در عصر بعثت است بيان كنيم. با وجود اين از حوادث پيشين ,مخصوصا قرون چهارم و پنجم ميلادي تا انجا كه به عصر بعثت مربوط است. عربستان شبه جزيره عربستان: عربستان ,بزرگترين شبه جزيره دنيا در جنوب غربي اسيا است و از طرف شمال ريگزار هاي وسيع ان را پوشانده و به عراق و اردن محدود مي شود. اين شبه جزيره عموما دريا است وحاشيه باريكي از سرزمين هاي مسكوني ,اطراف ان را فرا گرفته وغالبا محصور به درياست وبدين ترتيب علاوه بر صحرا هاي ريگزار,نواحي كوهستاني معتدل وقسمتهاي ساحلي گرم ومرطوب هم دارد. مردم عربستان : تقريبا 1/6 مردم عربستان شهرنشين بودند كه بيشتر درنواحي جنوب ودر قسمت شمال وشمال غربي حيره وغسان بسر مي بردند ودر حجاز هم سه شهر مكه,يثرب وطايف وجود داشت . ديگر ساكنين عربستان ,اعراب صحرانشين وبيابانگرد بودند وبه طور كلي شهرنشينان عرب هم خمير مايه ي اخلاق وروحيات خود را از صحرا نشيني ونظام قبيله اي گرفته بودند. حكومت: تعصب قبيله اي : جنگ قبايل : طرد عضو قبيله: زن وخانواده: ماههاﻯحرام: بازارها وادبيات عرب: دين عربستان: نخستين هيئت مسيحي كه به جنوب عربستان رفت ,به وسيله امپراتور كونستانتينوس به رياست تئوفيلوس بود.همانگونه كه هنوز معمول است ,در اعزام اين گروه انگيزه ,سياست جهاني بود. انچه كه جلوي پيشرفت مسيحيت را مي گرفت وزمينه را براي بت پرستي اعراب مساعدتر مي كرد: 1-كارشكني هاي يهود عليه دين مسيح. 2-اختلافاتي كه فرق مسيحي در كشور هاي امپراتوري روم شرقي واروپاي غربي وشام ومصر و... درباره ي حضرت مسيح داشتند دامنه ي اختلافات به مسيحيان شام وحيره وحبشه كه ارتباط عرب با مسيحيت بود ,كشيده شده بود. بت پرستي دين رايج عرب بود وبه صورت هاي گوناگون در بين انان نفوذ داشت. 1-معروفترين خدايان كعبه ((هبل)) شد كه به شكل انسان ساخته شده بود. 2-((لات)) به صورت سنگي چهار گوش بود . 3-((عزي)) خداي بسيار عزيز كه معادل ستاره ي زهره بود ,در شرق مكه قرار داشت وبيش از ديگر بت ها اعتبار داشت. 4-((مناة)) خداي قضا وقدر بود. 5-((بعل)) مظهر روح چشمه ها و ابهاي زير زمين بود. 5-((غار)) 6-((ذات انواط)) 7-((ذوالشري)) 8-((روح زمين قابل كشت)) تجارت وپرده داري قريش: تسلط بيگانگان: پس از ابرهه فرزندانش به سلطنت رسيدند وظلمها كردند ومردم در فشار وبدبختي قرار گرفتند.اما سيف بن ذي يزن (از نژاد پادشاهان حمير بود) به همراهي نعمان بن منذر (از جانب ايران حاكم حيره وعراق بود) پيش خسرو پرويز امدند وكمك خواستند .او سپاهي به فرماندهي وهرز فرستاد كه قدرت حبشيان رادر يمن در هم كوبيد . مردم خوشحال بودند كه از تسلط نفرت انگيز حبشه پس از 73 سال بيرون امدند. اما مردم يمن زود متوجه شدند كه در چنگ ايرانيان افتاده اند وارباب عوض كرده اند . بدين ترتيب تمدن وشوكت سابق يمن ,جاي خود را به ويرانيها و طغيانها و رقابت قدرتهاي بزرگ داده بوده. حيره وغسان : در حيره نظم سياسي بيشتر بر اساس روابط عشايري و قبيله اي استوار بود .قبايل مجاور حيره تابع امير حيره بودند.وقتي امراي كوفه مسيحي شدند , مسيحيت در عربستان به وسيله ي انان پيش رفت .مسيحيان حيره ((نسطوري)) بودند وكم وبيش بر اعراب مجاور ايران اثر مي گذاشتند.د واز انان ساختن قلعه هاي محكم ,فنون جنگي وديگر اثار تمدن را اموختند , تا از ان براي حمايت روم عليه ايران استفاده كنند . در غسان نظم سياسي بيشتر بر اساس روابط خويشاوندي و قبيله اي بود. قبايل اطراف هم تابع امراي غسان بودند . ايران كشور ايران علاوه بر امكانات فراوان خود در اثر موقيت ترانزيتي كه ميان غرب وشرق جهان داشت ومي توتنست به منزله ي پلي جهت انتقال كالا و علوم و فنون ميان كشور هاي متمدن شرق وغرب باشد ,ارج و اعتبار خاصي به خود گرفته و روزنه ي قابل توجهي در سياست جهان به شمار مي رفت. اينك ما دور نمايي از وضع ايران زمان طلوع اسلام را ترسيم مي كنيم. حكومت: مذهب: اوستا وگاتاها: خدا در تعاليم زرتشت : كيش ماني : مزدكيه يا درست دينان : سرانجام قباد به كمك انوشيروان ,نقشه ي وسيعي براي نابود كردن مزدكيان طرح واجرا كرد وانان را قتل عام نمود.باقي مانده ي انان به صورت مخفي فعاليت داشتند تا ان زمان كه ظهور اسلام وعدالت انساني ان شعار انقلابي را از دستشان گرفت وبساطشان برچيده شد. عيسويان ايران: سازمان جامعه: طبقه ي روحاني: خانواده: ازدواج با محارم: علوم وفنون : تعليم وتربيت : در كشاورزي , معماري , اسلحه سازي ,مجسمه سازي , فلز كاري ,بافندگي ,انواع موسيقي ورقص , سازمان اداري ونظامات وتاكتيكهاي جنگي و... خيلي پيشرفته وداراي ابتكارات فراوان بوده اند واين خود مي رساند كه اگر وضع حكومت ايران ايجاب مي كرد ملت ايران در استعداد تكامل و رشد از ساير ملل جهان عقب نبوده است . بعضي از افراد خام از بين رفتن اثار علمي وفلسفي ايران را به دست مسلمانان مي دانند اما نمي توانند حتي نام چند كتاب ويا مركز علمي وفلسفي وادبي را كه به قول ان ها به دست عرب ها نابود شده باشد ذكر كنند وناچار سوزاندن ((اوستا )) وبخش هاي كتب مذهبي را به رخ مسلمانان مي كشند . مسلمين به خاطر اينكه در قران كريم وهم از پيغمبر كلماتي كه دلالت بر اسماني بودن اصل دين زرتشت دارد با زرتشتيان ايران به حكم اهل كتاب رفتار مي كردند ودر اين صورت عقيده به اسلام كه تنها محرك جنگهاي مسلملنان بود به انان اجازه ي اتش زدن كتبي كه حداقل احتمال اسماني بودن انها بوده نمي داده است. جالب اين است كه همان ها كه مي نويسند عرب ها ذخاير ملي ايران را سوزاندند در جاي ديگر كتاب هاي خود اعتراف مي كنند كه , مسلمان ها فرهنگ قوي ونيرومند وپرمايه تحويل ايرانيان دادند وبا ترجمه ي كتاب ها واثار يونان وهندوستان وروم تقريبا تمام علوم و فنون متداول شرق وغرب را در ايران رواج دادند. امپراتوري روم شرقي امپراتوري روم شرقي: حكومت : به قول ((البرماله)) پس ازظهوراسلام ,مرتدان ملت پرست شرق كه ازقانون ((يوستينيانوس)) تازيانه مي خوردند بر مسلمانان اغوش گشودند ودرسايه قران سعادتمند شدند وچنانچه مي دانيم :سوريه, فلستين ,مصر,افريقا واسپانيا در حوزه ي اسلام در امد . بت پرستي ومسيحيت: ماهيت عيسي مسيح: 3-((ابن)) مانند ((اب)) ازلي نيست , مقام او از پدر پايين تر است ودر برابر او خاضع است. 4-(( روح القدس )) اقنومي نيست . 5-جمعي هم ((مريم )) را خدا دانستند , همانگونه كه ((مسيح)) را خدا مي دانستند. مهمترين مساله مسيحيت مناقشه در ذات ((مسيح )) بود واين موضوع كليه مسائل علمي وفلسفي واجتماعي را تحت الشعاع قرار داده است واز اينجا راز مبارزه ي شديد ومكرر قران را عليه پسر داشتن خدا واينگونه عقايد شرك اميز درك مي كنيم. تفكيك دين از قانون و حكومت : برخي از تعاليم عهد جديد: رابطه ي كليسا وامپراتور: قانون نامه ي يوستينيانوس: تمدن روم شرقي : مصر: اوضاع اجتماعي: يهود... سرانجام اين قوم نتوانست خداي واحدي را كه حضرت موسي معرفي مي كرد ،به خوبي بشناسد . بقاياي اين طرز تفكر تا عصر بعثت باقي بود كه تنها خود را دوستان خدا مي پنداشتند وفيض ولطف خدا را مخصوص خود مي دانستند . اين طرز تفكر خاص به انان اجازه مي داد كه حقوق ملتهاي ديكر را ناچيز پندارند وحتي توانستند اموال ديگران را با غارت يا حيله گري تصاحب كنند . قران دهها مورد عذاب وبلا نقل مي كند كه همه به جرم پيمان شكني ،ادم كشي ، فساد ودنيا دوستي براي ان ها پيش امده است . سال ها پس از دوران اوارگي، شهر نشيني انان شروع شد ودر زمان داود وسليمان ،فلستين در اختيار انان بود. بين المقدس توسط سليمان ساخته شد.جنگ وگريزها ادامه داشت. تا سيزده قرن كه تا ظهور عيسي ادامه داشت . هرزمان كه انان به رشوه خواري ودنيا پرستي وفساد وتجاوز وحيله بازي توده ي مردم دچار مي شدند ، پيغمبري براي انان مي امد. اما گويا اين يك سنت جاري بود كه خون پيامبران را بريزند . جنگ وگريز، قتل عام شدن، حمله, خوي اين مردم شده بود ، وبا وجود همه ي فراز ونشيب ها تا سال 70ميلادي در فلستين بودند. پس از محاصره ي تيتوس سردار رومي مهاجرت واوارگي يهود شروع شد. خصومت يهود ومسيحيان : تلمود: براي نمونه به يك نكته ازاحكام ومعارف تلمود اشاره مي كنيم : خداي تلمود شبيه به انسا ن است ،محبت مي ورزد متنفرمي شود ، خشمگين ميگردد ، مي خندد ، مي گريد ، پشيما ن مي شود وهرروزسه با رتورات مي خواند . اين مجموعه بارها ما نند كتب شيطا ني وسحروجادوبه حكم حاكمان ، محكوم به فناشده ويا اوراق آن راپاره كرده وبه آب ريخته اند . اما درهرحال نسخه هاي مانده آن براي يهوديا نمايه حيات و دلخوشي است . ازنظرسايرامم ، مسخره وازنظرخودشان مشتمل برحكمت ومعرفت است . هندوستان هندوستان . . . شبه قاره هند ، باتمدني كه سابقه اش تاسي تاچهل قرن پيش ازميلا دمي رسد، سرزمين وعجايب است.كيشها ومكتب هايي به خودديده كه تمام مراحل راازخرافي ترين صورت فكري گرفته تا لطيف ترين وروحانيترين عرفاني ويكتا پرستي طي كرده اند . درآن روزگاري كه خورشيداسلام ازافق تاريك شبه جزيره ي عاري ازفرهنگ وتمدن عربستان طلوع كرد ، درپهنه ي هند وستان مظاهرفراواني ازتكامل درآن جا وجود داشت . حكومت – به دنبال حمله هونهاي وحشي ، هندوستان هم مثل بخشي از اروپا ونقاط ديگر آسيا به ويراني كشيده شدوبيش ازيك قرن درشكست وفسا دغوطه وربود وتمدن پرعظمت امپراطوري بزرگ گوپتاها در آستانه ي نابودي ومحوقرارگرفته بود. تقريباهمزمان با ظهوراسلام شخصي به نامه ((هارشا-واردهانا)) ازخاندان گوپيا دراوائل قرن هفتم ميلا دي ، درشمال هندوستان حكومت مقتدر وجالب كه پايتخت آن شهر كانوج بودبوجود آوردنوع حكومت هاي هند سلطنت استبدادي بود،ولي حكومت هارشااستبداد درخدمت خلق بوده است، زيرا اوفرمانروايي دانشمند واديب وشاعرونويسنده ونيكوكاروداراي جذابيت ذاتي و قوي الاراده بود. در هيچ كشوري به اندازه هند دين نقش اساسي در زندگي مردم نداشته و چون معمول‍اٌ مذاهب رايج هند مردم را دعوت به دوري از علايق مادي مي كردند. اوايل قرن هفتم هم مثل سابق تعدادي اديان و مذاهب در هندوستان وجود داشته ، ولي تقريباٌ تمام انها فروعي از سه دين اصلي هند كه آنها نيز به نوبهُ خود به يك ريشه مي رسيدند بودند. سه دين رايج هند عبارت بود از: 1-هند‌وئيسم. 2-جينيسم 3-بوديسم. گفته هاي بودا در سه جلد كتاب به نام تري پيتاكي كه مهمترين كتاب مقدس بودائيان است گرد آمد. بودا را، كه خود ادعاي نبوت هم نداشت، پيروانش رفته رفته به مقام الوهيت رسانيدند و مورد پرستش قرار دادند و مسلكي كه روزي خود براي اصلاح انحرافاتن آئين هندو بوجود آمده بود، خود دچار هزارها رشته انحراف و فساد گرديد. هندوئيسم سرانجام بوديسم و جينيسم را از رونق انداخت و خود با تغییرات بسياري در اصول و فروع ، بار ديگر در افكار هنديان نفوذ كرد و تقريباً ، مذهب رسمي و حاكم بر اكثريت گرديد. در زماني كه اسلام ، در جزيرة العرب كه عاري از فرهنگ و تمدن بود، توحيد خالص و عميق را مي آموخت، در هندوستان يك مكتب توحيد خالص در اختيار افكار عمومي نبود. هندوها ، معتقدند كه روح خدا در بسياري از موجودات حتي حيوانات وحشرات مي رود وخدايي مي كند . مقررات اجتماعي : هریک از این فرقه ها دارای امتیازات وحدود وتکالیف خاصی بودند وتبعیضات بسیار ظالمانه ای در جامعه ی هند رواج داشت. اینک نمونه هایی از ریاضتهای رایج هند: 1-ساعات متوالی به خورشید نگاه می کردند تا کور شوند. 2-با پای برهنه روی اتش راه می رفتند. 3-خویش را در قفس زندانی می کردند تا بمیرند . هنر وادبیات – رسم نوشتن وتعلیمات کتبی در هند قدیم رواج نداشت ,وبیشتر تحصیلات ,شفاهی وادبیات حفظی بود. نوشته های هندی معمولا به صورت شعر وسرود تهیه می شد. مواعظ وپندهای هندیان بیشتر به صورت حکایتهای تمپیلی واز زبان حیوانات تنظیم می شد. چین کشور اسمانی بسیاری از مورخان اعتقاد دارند که روی هم رفته تاریخ کشور بزرگ چین در مقایسه ی با تاریخ کشورهای دیگر جهان افتخار امیزترین امتیازات را دارد ,وچینیان در پشت سر خود عظیم ترین وعمیق ترین وانسانی ترین نوع تمدن را دارند . تقریبا همزمان با بعثت پیغمبر اسلام مردی از خاندان تانگ به نام ((کاتوتسو)) حکومت چین را در دست گرفت وپس از نه سال سلطنت در سال 627 به نفع فرزند بیست ویک ساله اش ((تای تسونگ)) کناره گرفت . خاقان جدید با پشت کار وخشونت عجیبی سلطه ی حکومت مرکزی را بر سراسر خاک وسیع چین گسترش داد , بربریان را از کشور بیرون کرد وتجزیه طلبان را سرکوب نمود. تای تسونگ پس از تحکیم موقعیت خود وتثبیت وضع حکومت مرکزی ,ناگهان تغییر روحیه داد وبعد از ان جوش وخروش در ((چامگاه)) پایتخت کشور چین زندگی ارام وفیلسوفانه ای را شروع کرد ومشغول مطالعه ی اثار کنفوسیوس ونشر انها شد ,وسخت متوجه معنویات وپرورش روح گردید. ودست از تجمل وخوشگذرانی کشید. به موجب دستور ائین کنفوسیوس به مردم ازادی کامل در عقیده وانتخاب دین داد، و در نتیجه مبلغان مذاهب بودایی و زتشتی و عیسوی و تمام فرق دیگر، در همه خاک چین آزادانه به تبلیغ و نشر افکار و عقاید خویش پرداختند، و هیئت های تبلیغی از کشورهای دیگر برای نشرادیان مختلف به چین آمدند ملی این دوران عظمت بیش از پنجاه سال طول کشید. حکومت - از لحاظ نظری، شخص خاقان با حقی الهی کراسی حکومت می نمود، و او را (( بغپور)) قرزند آسمان- نماینده خدا- در روی زمین می دانستند. فرمانهای او قانون بشمار می رفت. آخرین قضاوت با او بود و جانشین خود را شخصا” تعیین می کرد. یک مقام بسیار معتبر به نام ((دستگاه تفتیش)) وجود داشت که تمام مقامات کشور و منجمله شخص خاقان را زیر نظر داشت و می توانست از اعمال او انتقاد نماید، و اگر برخلاف مصالح خلق رفتار می کرد نمایندگی آسمان از او سلب می شد، و سرکوبی او، که قبل از انحراف از مصالح ملت گناهی بزرگ محسوب بود، جایز می گردید. در اثر وسعت خاک و فاصله زیاد شهرها از یکدیگر و وجود کوهها و بیابانها و رودهای غیر قابل کشتیرانی و فاقد پل، و نبودن وسائل سریع حمل و نقل، و عدم امکان ایجاد ارتشی بزرگ و مناسب باوضع کشور، بسط کامل سلطه مرکز به سراسر کشور امکان نداشت؛ و از این جهت یک نوع خود مختاری در ایالات مختلف چین وجود داشت. در چین بیش از آنچه به فرد اهمیت می دادند، جامعه مورد توجه بود، و تمام مردم در صنفی با آداب و رسوم محکم و غیر قابل تخلف قرار داشتند، و تخلف آداب اجتماع باعث سقوط شخصیتها می گردید. مشاغل و مقامات دولتی ارثی نبود و برای تمام آحاد ملت رسیدن به آنها آزاد و امکان پذیر بود. تقریبا“ در تمام خاک چین و حتی در روستاها آموزشگاه های عمومی وجود داشت. و همه طبقات حق ورود به آموزشگاه و آماده کردن خود جهت امتحان هر نوع مقام دولتی را داشتند. گرچه عملا“ بسیاری از فقرا و تهیدستان از تحصیل و امتحان محروم بودند، ولی از لحاظ قانون مانعی برای احدی وجود نداشت، و اصولا“ چینیان معتقد بودند که اگر مردم عادی به مقامات دولتی راه نداشته باشند و حکومت آن در انحصار طبقات مشخصی باشد، نکبتهای بسیار پدید می آید. مذهب - تاریخ یک مذهب و دین چینی الاصل ثبت نکرده است. البته بودیسم و مسیحیت و اسلام و ادیان دیگر، در چین نفوذ کرده و هریک مخصوصا“ بودیسم، پیروان فراوانی داشته و دارند، ولی هیچ یک از آنها آئین چینی نیستند. کنفوسیانیسم و سیر تاریخی آن - آئینی که تقرابا“ بیست و پنج قرن، به استثنای دوره های کوتاه خاص، مورد قبول اکثریت مردم چین بوده، آئین کنفوسیوس است. کنفوسیوس در سال 551 پیش از میلاد در ایالت ((لو)) Lu متولد شده و پس از گذراندن دوره تحصیلات مدتی در مشاغل دولتی کار می کرده و حتی مدتی وزیر بوده است. با مطالعه آثار گذشتگان و تفکر و تعمق فراوان، از وجود خود، حکیمی فرزانه و استادی عظیم الشان ساخت. کانون آموزش و پرورش بسیار جالب و عمیقی ایجاد کرد از اطراف چین دوستاران علم و فضیلت به سوی او رو آوردند و سرانجام مکتب او به وجود آمد. در سال 213 پیش از میلاد ((دوک چنگ)) Duke Chang اولین خاقان بزرگ چین چون سنن وآداب موجود را مانع اجرای اهداف خود می دید، تمام آثار علمی و فرهنگی و اجتماعی قدیم از جمله آثار کنفوسیوس را آتش زد، ولی پس از فوت او در زمان سلطنت ((هان)) بار دیگر آثار و افکار کنفوسیوس با وسعتی چند برابر پیش، رواج گرفت و در جریان تجدید حیلت، تحولات و تغییرات و انحرافات زیادی در آن رخ داد. در قرن اول میلادی بودیسم از هندوستان به چین رفت، و چون بر خلاف کنفوسیانیسم با مسائلی از قبیل معجزات و ارتباط باغیب که همیشه در رواج ادیان نقش مهمی داشته اند همراه بود، در مدت کوتاهی نفوذ و توسعه ای عجیب یافت، و پیروان کنفوسیوس تحت تاثیر آن، تغییرات دیگری در مکتب خویش دادند، آن معلم اخلاق و حکیم دانشمند را که خود ادعایی نداشت، به صورت عنصری آسمانی و فوق بشر و دارای اعجاز و کرامات جلوه داد. معاد - چون کنفوسیوس ادعای پیامبری و رسالت الهی و رهبری دینی نداشته، و تلاش و کوشش خود را برای اصلاح انحرافات و فساد اجتماع از دیدگاه فکری خویش معرفی می کرده، طبیعتا“ مسائل مربوط به معاد را کمتر مطرح می نمود. بر اثر اینکه کنفوسیانیسم کاملا صورت یک مذهب را نداشت، پیروان او مانعی از گرویدن به سایر ادیان نداشتند، و به همین جهت اکثر مردم چین در عین پیروی از کنفوسیوس مذهب بودا را هم دارند. ساختمان اجتماع - مقررات چینی چهار طبقه برای مردم شناخته است: 1- دانشمندان 2- کشاورزان 3- صنعتگران 4-بازرگانان و کسبه. رژیم طبقاتی وآئین فرقه ای، بدان صورت که در هندوستان و ایران وجود داشته، در چین نبوده است. اساس اقتصاد چین کشاورزی بوده و در عین حال فقیرترین و محرومترین طبقات اجتماع چین، همان کشاورزان بودند. تجار و کسبه از لحاظ ریشه و مقام اجتماعی، از همه طبقات پایین تر بودند ولی وضع مالی و اقتصادی آنها بهتر از کشاورزان و کارگران بود. رژیم بردگی در چین وجود داشت. یتیمان و دختران را در مواقع قحطی و احتیاج به بردگی می فروختند، ولی شیوع این عمل به وسعت و شیوع آن در یونان و روم و ایران و هند نبود. زن- زن چینی به خاطر آوردن پسر که مورد احتیاج جامعه چین بود ارزش و اعتباری داشت ولی مقررات ظالمانه ای او را در اجتماع چین از بسیاری حقوق انسانی محروم می ساخت. مرد در داخل خانواده قدرت فوق العاده ای داشت و می توانست زن و فرزندان خود را به کنیزی بفروشد و یا بکشد. در چین تا اواخر قرن نوزدهم مانند هند، رسم هایی رواج داشت که به موجب آن زنان پس از مرگ شوهر خودکشی می کردند. تعداد زوجات بطور نامحدود جایز و رایج بود. اولیاء اطفال، کودکان را در سنین کودکی به قید ازدواج در می آوردند و کمتر اجازه می دادند که ازدواج جوانان در اثر عشق و علاقه صورت گیرد. آموزش و پرورش - زبان و خط چینی از عجایب ادبیات جهان است، نه الفبا داشت و نه هجی کردن و نه دستور و نه طبقات و نه تقسیمات. فقط روح سرسخت سنت پرستی و حفظ آداب و رسوم چینیان توانسته است این خط را که ( به استثنای خط مصری قدیم) قدیمترین خط جهان است با همه مشکلاتش حفظ کند. با این زبان مشکل و پیچیده، آموزش و پرورش در چین عمومی بود. در روستاها و شهرها مدارس و معلم به اندازه کافی وجود داشت. بر خلاف ایران و هند، تحصیل و تدریس هر دو عمومی و برای همه کس آزاد بود، گرچه فقرا عملا“ از ورود به صحنه تحصیل و تدریس محروم می ماندند، اما منع قانونی در کار نبود. زنان طبقات بالا و اشراف تحصیل می کردند، ولی زنان عامه مردم بی سواد بود اختراعات- چین باستان بیشتر از سایر ملت های بزرگ در جهان قدیم اختراع داشته و ممکن است که این موقعیت در اثر آزادی و دموکراسی آن باشد. این اختراعات و ابتکارات و علوم و فنون آنطور که شروع شده بود توسعه نیافت. فنون و هنرها- ابتکار و سلیقه ای که درچین داشتند مایه اعجاب و تحسین باستانشناسان جهان است. اما فن معماری در چین قدیم رونق و پیشرفتی نداشته. ژاپن... حکومت - سیستم حکومت ژاپن در عصر بعثت، سلطنت، به همان شکل معمول در اکثر نقاط جهان بود. ژاپنیها امپراتوران خویش را از نسل ((اما تراسو)) الهه ی خورشید ومقدسترین خدایان ژاپن می دانستند و به همین جهت مقام سلطنت رنگ مقدس واسمانی داشت وعلاوه بر سلطه واقتدار معمول سلاطین ان زمان ،نفوذ معنوی از رهگذر علایق مذهبی نیز داشت. مذهب – مذهب اصلی وبومی ژاپن ((شین تو)) است . این لفظ چینی است ومرکب از دو کلمه ((شین)) و ((تو)) به معنای راه خدا می باشد و تعبیر ژاپنی ان ((کامی نومی چی)) است. این مذهب مثل مذاهب دیگر دارای پیامبر وکتاب ومقررات ومراسم نبوده وفقط افسانه های دوران توحش ژاپن وپرستش نیاکان وسلاطین وبتها ویک سری اعتقادات واعمال جنون امیز ,اسکلت این به اصطلاح ائین را تشکیل می داد وبه قول جان ناس ,افسانه ی ((شین تو)) عبارت است از یک مجموعه ی اوهام دیرین درباره ی الهه ی ان کشور. اين كه چقدر زمان داري مهم نيست آن را چگونه مي گذراني مهم است.

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 40,495 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 484

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت