تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 298
  • بازدید دیروز : 609
  • بازدید کل : 7786291

تولید و ارزشیابی رسانه


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 51
تولید و ارزشیابی رسانه هدف کلی ارتقای آگاهی و مهارت فراگیران در خصوص تولید و ارزشیابی رسانه ها اهداف اختصاصی آشنایی فراگیران با مفهوم تکنولوژی آموزشی آشنایی فراگیران با طبقه بندی اهداف آموزشی آشنایی فراگیران با رسانه های آموزشی آشنایی فراگیران با وسایل کمک آموزشی آشنایی فراگیران با تفاوت رسانه و وسیله کمک آموزشی آشنایی فراگیران با انواع رسانه ها و وسایل کمک آموزشی آشنایی فراگیران با نحوه ی طراحی پوستر آشنایی فراگیران با نحوه ی طراحی پمفلت ایجاد مهارت در فراگیران جهت طراحی و ارزشیابی پوستر و پمفلت اهداف رفتاری در پایان دوره انتظار می رود فراگیران: تکنولوژی آموزشی را تعریف کنند. طبقه بندی اهداف آموزشی را بیان کنند. رسانه آموزشی را تعریف کنند. وسیله کمک آموزشی را تعریف کنند. تفاوت وسیله کمک آموزشی و رسانه را بیان کنند. انواع رسانه ها و وسایل کمک آموزشی را نام ببرند. نحوه طراحی پوستر را توضیح دهند. نحوه ی طراحی پمفلت را توضیح دهند. بتوانند رسانه های آموزش داده شده را مطابق استاندارد تهیه نموده و ارزشیابی نمایند. تعریف تکنولوژی آموزشی روش منظم طراحی،اجرا و ارزیابی کل فرآیند آموزش و یادگیری بر اساس اهداف معین و بر اساس پژوهش در یادگیری و ارتباطات انسانی و به کارگیری ترکیبی از منابع انسانی و غیر انسانی برای ایجاد یادگیری مؤثرتر طبقه بندی اهداف آموزشی بلوم حیطه ی شناختی حیطه ی عاطفی حیطه ی روانی - حرکتی طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه ی شناختی دانستن فهمیدن کاربرد تحلیل ترکیب ارزشیابی دریافت پاسخ ارج نهادن سازماندهی ارزشها وجدانی کردن ارزشها دریافت آمادگی پاسخ هدایت شده خودکار شدن عمل رفتار مرکب تطبیق و ابداع تعریف رسانه آموزشی مثال رسانه ی آموزشی وسایل کمک آموزشی طبقه بندی رسانه ها و مواد کمک آموزشی از دیدگاه اندرسون 4. مواد شنیداری:نوارهای صوتی 5. سه بعدی ها:مثل اجسام حقیقی،نمونه ها،برشها،مدلها و ماکتها 6.رایانه ها 7. منابع انسانی و موقعیت ها:مثل گردش علمی،دعوت از افراد متخصص،نقش آفرینی اصول انتخاب رسانه 3. گاهی خصوصیات ویژه ی فراگیران نوع خاصی از رسانه را طلب می کند. 4. در انتخاب رسانه،باید به گرایش شاگردان به رسانه ی مورد نظر،برداشت آنان از نظر میزان یادگیری از طریق آن رسانه و انتخاب رسانه به وسیله ی شاگردان توجه شود و در هر مورد پیش بینی های لازم برای انتخاب رسانه به عمل آید. نکته:جذابیت جدید بودن رسانه همیشگی نیست و به مرور زمان(حدود هشت هفته) از بین می رود. بنابر این طراح و تکنولوژیست آموزشی نباید بیش از اندازه روی نو و جدید بودن رسانه حساب کند. 5. گاهی مسایل اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی و غیره نوع خاصی از رسانه را طلب می کند به طور کلی شناسایی انواع رسانه ها و ظرفیت ها و محدودیتهای هریک از آنها لازمه ی بکارگیری صحیح آنها در انواع آموزشهاست و تکنولوژیست آموزشی باید با توجه به تمام حقایق،نیازها و اهداف ارایه شده بهترین،باصرفه ترین و کارآترین رسانه را انتخاب و پیشنهاد کند. مربی،شبیه سازی.معلم به منظور بررسی عملکرد فراگیر و ارایه ی بازخورد لازم نتیجه گیری تكنولوژی آموزش ، ابزار و روشهای كمك كننده جهت حل مشكلات آموزشی است . رسانه های آموزشی می توانند نقش مهم و فزایند ه ای را در توانا ساختن فراگیران جهت یادگیری ایفا نمایند . پوستر انواع پوستر نکته شرایط یک پوستر خوب اصول تهیه پوستر 7.حتی المقدور از زبان محلی برای یك منطقه استفاده شود . 8.از علایمی استفاده شود كه حتی برای افراد بی سواد نیز قابل فهم باشند . 9.فقط یك پیام در پوستر گنجانده شود ایده های بیش از حد ، باعث سردرگمی فراگیران و شلوغی پوستر می شود . 10. پوسترهای خوب دارای تصاویر زیادی نباشد و تنها شامل طرحهایی باشد كه منظور را بیان می كنند و در حقیقت پوسترها باید ساده تهیه شوند . 11.پوسترها بایستی بدیع ، جالب و نو باشند . این مطلب شامل كلیه جنبه های مربوط به تهیه آن نظیر كلمات و جملات ، طرحها و روابط بین عناصر تشكیل دهنده آنها می شود . بطور خلاصه ، تهیه كننده باید در فكر پیدا كردن سوژه ای باشد كه تا آن لحظه به فكر كسی نرسیده باشد . 12. پوسترها را می توان تنها به یك نوشته و یا تیتر خلاصه نمود ؛ اینگونه نوشته ها مدت زیادی در خاطر فراگیران باقی می ماند . برای اینكه امكان تثبیت بیشتر آنها در خاطره بالا رود ، طرح و نقاشی و مطالب مندرج در پوستر نباید فاصله ای وجود داشته باشد و باید از تصاویری استفاده نمود كه برای بینندگان سریعاً قابل درك باشد و همچنین طرح و شعار پوستر بایستی با فرهنگ جامعه سازگار  باشد . 13.نحوه قرار گرفتن قسمتهای مختلف پوستر از جمله تیترها و عناوین آنها از جمله متغیرهایی هستند كه در میزان تاثیر برفراگیران دخالت فراوان دارد . 14.رنگها همیشه مبین ایده ها و احساسات بوده و هستند و چنانچه  به طرز صحیحی از آنها استفاده شود ، می توانند تاثیر بسزایی بر روی بیننده باقی بگذارد بنابراین نباید از رنگها به عنوان تزئین استفاده نمود . 15. پوستر باید خلاصه باشد به این معنی كه بتوان آن را در مدت كوتاهی مطالعه نمود بنابراین حروف بكار رفته باید خوانا و درشت بوده بطوریكه بتوان آن را از فاصله نسبتاً دور خواند ؛ برای رعایت این نكته بهتر است كه مطلب را در یك جمله خلاصه نمود . بعضی از متخصصین معتقدند كه كلمات بكار رفته شده در پوستر نباید از 8 كلمه تجاوز نماید اصول طراحی پوستر بداعت(نوآوری):پوستر نباید تقلیدی باشد.باید سعی کرد موضوع آموزشی را به صورت جدید و نو ارایه کرد این بداعت و نو آوری هم شامل تصاویری می شود که می کشیم و هم جملاتی که برروی پوستر نوشته خواهد شد.همین طور ارتباطی که بین تصویر و نوشته برقرار می شود باید حالت نوآوری داشته باشد. طرح:برای طراحی می توان از یک نقاش ماهر یا از روش بزرگ کردن تصاویر از طریق اوپک و یا جدول بندی استفاده کرد.همچنین از عکسهای حاضر هم استفاده خواهد شد. مطالعات روانشناسی نشان داده اند که افراد بیشتر به سمت تصاویری جلب می شوند که منعکس کننده گوشه ای از وضعیت اجتماعی،فرهنگی،تحصیلی و خانوادگی فرد باشد.بخصوص تصاویری که بیان کنده حالتی باشند که بیننده برای خودش و جامعه اش آن را آرزو دارد. تنظیم:تنظیم کردن مطالب پوستر بسیار مهم است و در مجموع 2 نوع تنظیم وجود دارد: تنظیم،توازن یا تقارن رسمی:در تنظیم رسمی با خطوط فرضی پوستر را به 2 قسمت قرینه هم تقسیم می کنیم به طوری که از سمت چپ،راست،بالا و پایین کاملا با هم قرینه باشند. 2.تنظیم ،توازن یاتقارن غیر رسمی:در توازن غیر رسمی حالت قرینگی وجود ندارد. معمولاً از حروف لاتین می توانیم برای قرینگی یا عدم قرینگی استفاده کنیم. مثلاً تصویر را در قالب H-Z-T یا S ترسیم می کنیم. عنوان پوستر:در قالب عبارتی باشد که دارای حداقل کلمات است.5 کلمه بهترین است و از 7 و نهایتاً 8 کلمه تجاوز نکند.انواع اشکال عنوان پوستر به شرح زیر است: الف)سوالی:آیا عواقب اعتیاد را می دانید؟ ب)خبری:در ایران ... نفر مبتلا به ایدز وجود دارند. ج)امری:در این مکان سیگار نکشید. د)پیشنهادی:فرزند کمتر زندگی بهتر رنگ:پس از تنظیم پوستر رنگ آن بسیار مهم است.رنگ کیفیتی است که از ظاهر چیزی دیده می شود.وسیله ای است که اگر درست استفاده شود تاثیر عمیقی بر روی بیننده دارد و منظور آموزشی را بهتر بیان می کند.از رنگ می توانیم برای مجزا کردن،تاکید کردن،افزودن بر پیوستگی مطالب،تضاد و همچنین جلب توجه استفاده کنیم. در تهیه پوستر از رنگ های زیاد استفاده نکنید. استفاده از 4 تا 5 رنگ کافی است و خود رنگ زمینه هم به عنوان یک رنگ محسوب میشود. چرخه رنگها رنگها دارای مفاهیم ملی،مذهبی،بین المللی و بهداشتی هستند. رنگهای شاد و گرم و روشن از قرمز تا انتهای زرد هستند. رنگ نارنجی و ترکیباتش از نظر روانی حالت اشتها آور دارند. در بهداشت از رنگ زرد برای نشان دادن بیماری استفاده می شود.برای هشدار دادن هم از رنگ زرد استفاده می شود. از سبز چمنی تا انتهای آبی رنگ های سرد و آرام بخش هستند.رنگ سبز و ترکیباتش برای نشان دادن فضاهای امن و مناسب به کار می روند.از این دسته رنگها برای بخش های ایمنی در پوستر استفاده می شود. رنگ های آبی بنفش تا ارغوانی رنگ های سرد و حزن آور هستند. رنگ سفید نشانه صلح و دوستی و در بهداشت نشانه پاکی و پاکیزگی است. رنگ سیاه نشانه آلودگی است. بنابر این رنگها بر اساس مفهوم پوستر به کار می روند.مطالعات نشان داده اند که استفاده از رنگ های تند و متضاد حد اکثر تاثیر را در بیننده ایجاد می کند. مثلاً رنگ زرد روی زمینه سیاه خطوط:خطوط افقی حالت پایداری و سکون را نشان می دهندوخطوط مارپیچ و عمودی حالت حرکت را می رسانند. نحوه انجام پیش آزمون پوستر مزایای پوستر محدودیت های پوستر ارزشیابی پوستر پمفلت جزوه یا نشریه ای است که یک،دو،سه یا چند تا خورده و مطلبی آموزشی – بهداشتی به زبان بسیار ساده در او نوشته می شود.تصاویری نیز که مربوط به آن مطلب باشند در آن گنجانده می شود. هر پمفلت در مورد یک موضوع بخصوص به آموزش می پردازد.پس برای هر موضوعی از یک پمفلت استفاده می کنیم. از پمفلت در جوامعی که افراد با سواد هستند استفاده می شود.کلیه نکاتی که در مورد پوستر گفته شد از نظر رنگ،تصاویر و... عیناً در مورد پمفلت هم صادق است. در تهیه پمفلت های آموزشی نکات زیر گنجانده می شود رو و پشت جلد پمفلت باید طوری جالب تهیه شود که توجه افراد را جلب کند.بخصوص اینکه رایگان توزیع می شود. در انتهای پمفلت هم آدرس تهیه کننده پمفلت باید ذکر شود. انواع پمفلت بروشور:نشریه ای تک برگی (یک رو یا دورو) که بیشتر در بسیج های آموزشی استفاده می شود.قطع آن متفاوت است اما اندازه آن از کاغذ A4 بزرگتر نیست. موضوع های آموزشی و اطلاع رسانی که در بروشور به کار می رود بسیار ساده است چون گروه تحت آموزش اقشار مختلف جامعه هستند. بروشورها با هلیکوپتر هم توزیع می شوند.به علت تک لت بودن فاقد طرح رووپشت جلد هستند.در بروشور عنوان،نام و نشان سازمان متبوعه در ابتدا و نام تهیه کننده و ناشر و شماره و تاریخ نشر در انتهای بروشور درج می شود. بوکلت(کتابچه):زمانی که حجم مطالب آموزشی زیاد باشد آن را به شکل کتابچه،بوکلت یا جزوه تهیه می کنند.کتابچه در قطع A4و B5است اما جزوه قطع A4 است و جلد مقوایی دارد. مزایای پمفلت محدودیت های پمفلت

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 23,205 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 194

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت