تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1529
  • بازدید دیروز : 1349
  • بازدید کل : 7835072

راه آهن و حمل ونقل


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 72
راه آهن و حمل ونقل سیر تحولی راه آهن تاریخچه: - هدف هر جامعه سازمان یافته حمل ونقل ایمن و سریع انسان و کالا است. - تحولات اساسی در توسعه ی حمل و نقل : اختراع چرخ ، راه آهن و هواپیما - راه آهن به شکل امروزی : اوایل قرن 19 در معادن انگلیس حرکت گاری ها و واگن ها بر روی ریل های فلزی در معادن آلسس در نقاشی مربوط به قرن 16 میلادی در شهر باسل سوئیس حرکت گاری ها بر روی شیارهای ایجاد شده روی سنگفرش ها در زمان رمی ها شیارهای عمیق موجود در زمین های صخره ای برای انتقال تخته سنگ های مرمر توسط یونانی های باستان حرکت هدایت شده ی کالسکه ها بر روی راه های لجن زار با قرار دادن ناودانیهای چوبی در یونان باستان پیشتازان راه آهن امروزی: عصر طلایی راه آهن: عوامل تاثیرگذار بر توسعه ی راه آهن: انقلاب صنعتی کشف قوه ی بخار بهره برداری وسیع از معادن زغال سنگ و سنگ آهن - اولین خطوط راه آهن در کشورهای اروپایی : سالهای 1830 - حداکثر تراکم در شبکه های راه آهن : اوایل قرن 20 - عامل رشد سریع راه اهن : سرعت زیاد - عملکردهای موتور های بخار در مراحل ازمایشی: سال 1835- سرعت 100 کیلومتر در ساعت – انگلیس سال 1890- سرعت 144 کیلومتر در ساعت – فرانسه سال 1930- سرعت 213 کیلومتر در ساعت – آلمان - حداکثر سرعت در عمل: 1 2 تا 2 3 سرعت آزمایشی توسعه ی بیشتر راه آهن تابع عوامل زیر است: به کارگیری توان کشش برقی در اوایل قرن 20 ارسال علائم و کنترل از راه دور به صورت مرکزی قبل از جنگ جهانی دوم راه اهن و سایر سیستم های حمل و نقل رقیب: نتایج رقابت: راه آهن های سریع السیر (سرعت های 300-250 کیلومتر در ساعت) حمل و نقل ترکیبی جابه جایی حجم زیاد مسافر و کالا (خدمات ترددی) جابه جایی حجم زیاد بار (بارهای فله ای) قطارهای هوارو قطارهای مغناطیسی تحول در سازمان راه آهن ها: - نتایج دولتی شدن بسیاری از راه اهن ها (سال های 1960 تا 1980): توسعه ی سازمان یافته حمل و نقل ریلی در مقیاس ملی عدم تمایل و بی تفاوتی نسبت به نوگرایی افزایش زیان های اقتصادی - توسعه ی بازارحمل ونقل در اواخر سال های 1980منجر به موارد زیر در سازمان های راه آهن شد: کاهش هزینه استفاده از فناوری جدید به کارگیری بهتربرتری های خود نوگرایی به منظور داشتن توان رقابت در بازار حمل ونقل خصوصی سازی راه آهن های ملی برخی کشورها نظیر ژاپن،انگلیس وسوئد خصوصیات حمل ونقل ریلی مشخصه اصلی : قابلیت به هم پیوستن چندین واحد حمل ونقلی به صورت یک قطار قابلیت حمل تعداد زیاد مسافر داشتن یک درجه آزادی : - حمل ونقل درب به درب ناممکن - به کارگیری سیستم های کنترل اتوماتیک، کامپیوتر والکترونیک در مقیاس زیاد امکان حمل بار بیشتر نسبت به وسایل نقلیه ی جاده ای به دلیل کاهش مقاومت حرکتی کاهش میزان مصرف انرژی برای ترافیک مساوی - نصف حمل و نقل جاده ای - 1 5 تا 1 7 هواپیما آلودگی های کمتر محیطی - قطار برقی بدون آلودگی - قطارهای دیزلی برای ترافیک مساوی 15 برابر کمتر از اتومبیل آلودگی ایجاد میکنند. امنیت حمل و نقل - احتمال مرگ ومیر در اثر تصادف در حمل و نقل جاده ای 8 برابر ریلی - احتمال زخمی شدن 200 برابر ریلی کمتر بودن حریم اشغال شده ی زمین - جاده 3 برابر راه آهن تحول در ترافیک راه آهن مشارکت بخش های خصوصی و عمومی حمل و نقل در تشکیلات سیستم حمل و نقل: عوامل موثر بر شاخص مالکیت اتومبیل شخصی: تولید سرانه ی ملی میزان توسعه ی سایر سیستم های حمل و نقلی موقعیت جغرافیایی بررسی فرمول های تجربی: برتری های حمل و نقل خصوصی نسبت به عمومی: سهم راه آهن در بازار حمل و نقل: تحول ترافیک مسافری راه آهن تحول ترافیک بار راه آهن شبکه ها و فعالیت حمل و نقلی راه اهن در کشورهای اروپایی: بهره وری: بیانگر بازده ی حمل و نقل به ازای یک نفر شاغل ترافیک تقریبا ثابت: کشورهای اتحادیه ی اروپا و EFTA ترافیک رو به کاهش: کشورهای سابقا سوسیالیست اروپای مرکزی پیش بینی های سیر تحولی بازار حمل و نقل: - تحول فعالیت حمل ونقل باید با مدل های مناسب که شامل پارامترهای زیر باشد پیش بینی گردد: GNP یا نرخ رشد تولید ناخالص ملی جمعیت تحرک با توجه به شکل 1-14 راه آهن 0.3 درصد کاهش سالیانه را داراست. ماهیت دوگانه ی راه آهن: تجارت و فناوری نقاط ضعف موروثی راه آهن از گذشته: برتری های نسبی راه آهن: توسعه ی برنامه های بلند مدت و معیارهای تجدید ساختار راه آهن ها: قطارهای سریع السیر استفاده از سرعت های زیاد در راه آهن: سایر خطوط سریع السیر: خطوط آلمان غربي: 1980 ايتاليا ( رم – فلورانس ) اسپانيا ( مادريد – سويل ) فرانسه ( TGV – آتلانتيك و پاريس – بردو ) پاريس – لندن رويكردهاي قطارهاي سريع السير: وجود تنها قطارهای مسافری روی خطوط سریع السیر، بار محوری کم،حد مجاز پایین برای خرابی های خط،شیب های زیاد(راه اهن پاریس – لیون) استفاده از هر دو نوع قطارهای مسافر وباری،هزینه های نگهداری بیشتر،مقادیر شیب طولی کمتر اثر سرعت های زیاد در کاهش زمان سفر : سرعت های زیاد و افزایش ترافیک شبکه ی ریلی سریع السیر اروپا: پروژه ی تونل مانش مشخصات پروژه: بين انگليس و فرانسه توافق در 1986 توسط بخش خصوصي بهره برداري 55 ساله از تونل طول 50 كيلومتر شامل دو تونل در دو جهت به قطر 7.6 متر تونل سوم به قطر 4.8 متر براي تعميرات و حوادث اتصال تونل هاي اصلي در فواصل 375 متري به تونل كمكي تراز ريل در 25-40 متر زير دريا هزينه ها: 50 % ساخت تونل 10% وسايل نقليه ريلي 40% براي خط ، ارسال علائم ، برقي نمودن و . . . زمان های سفر و تقاضای پیش بینی شده: پیش بینی ترافیک تونل مانش در سال 1990: سال 2003: 44.6 ميليون مسافر ، 27.8 ميليون تن كالا سال 2013: 53.9 ميليون مسافر، 38 ميليون تن كالا قطار هوارو و قطار مغناطیسی قطار هوارو: معایب قطارهای هوارو: هزينه بالا مصرف انرژي زیاد (به دلیل توربین های هوا) ظرفيت حمل پایین(64 تا 96 مسافر در مدل اولیه، 160 مسافر در قطارهای دو واگنی) احتمال آتش سوزي و پيامدهايش ایجاد سر و صدا عدم زيبايي عدم سازگاری با راه آهن سنتی قطارهای مغناطیسی: ویژگی های خط مغناطیسی آلمان: زيرسازه تركيبي و مقطع با بربلندی درارتفاع 5 متري سرعت طراحي: 400 كيلومتر بر ساعت واگن ها: طول 54 متر – وزن 120 تن – ظرفيت 200 مسافر حداقل شعاع انحناي قوس افقی 4000 متر حداكثر شيب طولي 10 % برنامه ریزی کشورها برای احداث خط مغناطیسی آلمان براي مسير برلين - هامبورگ به طول 283 كيلومتر در سال 2004 ژاپن خط آزمايشي 42.8 كيلومتري در سال 1990 سایر خدمات حمل و نقل با دورنمای خوب برای راه آهن سایر خدمات حمل و نقلی راه آهن: سرويس هاي راه آهن شهري حمل و نقل تركيبي حمل و نقل بار فله اي پشتيباني حمل و نقل و ضرورت خدمات يكپارچه   سرویس های ریلی شهری حمل و نقل ترکیبی حمل و نقل ترکیبی: یک فرایند مرکب که شامل حداقل دو نوع حمل و نقل ( مانند کامیون- کشتی،قطار-کشتی ، کامیون-قطار) می باشد عوامل موثر در رشد حمل و نقل ترکیبی: اعمال محدودیت هایی در مورد تعداد کامیون های عبوری، برای کاهش تراکم ترافیکی در برخی کشورها نظیر سوئیس و اتریش جستجو برای مسیر های حمل و نقل ایمن تر روش های اصلی حمل و نقل ترکیبی : کانتینری: - مورد استفاده در حمل و نقل های جاده ای ، ریلی و دریایی - کانتینر معمولی : طول 13.7 و عرض 2.6 متر حمل «رو-رو» : - کل کامیون یا کفی با بار، روی قطار یا کشتی گذاشته شده و فقط قسمتی از سفر در جاده انجام می گیرد . - حداکثر ابعاد وسیله ی باری طبق مقررات اتحادیه ی اروپا : ارتفاع4 متر، عرض 2.5 متر و وزن 40 تن حداقل مسافت لازم برای حمل و نقل ترکیبی: طبق مقررات اروپا: 700 تا 900 كيلومتر طبق مقررات امریکا 1500 كيلومتر توسعه ی حمل و نقل مستلزم موارد زیر است: شبکه ی مطلوب راه شبکه ی مطلوب راه آهن بارهای فله: حمل و نقل ریلی یکپارچه و پشتیبانی: نقاط ضعف: زمان بيكاري عدم تعادل بين تقاضا و تعداد پشتيبان كمبود تسهيلات ذخيره اي عدم سرعت رد و بدل شدن اطلاعات روش های برطرف کردن نقاط ضعف: برنامه ريزي مناسب ايجاد تسهيلات انبارداري سازماندهي مجدد مديريتي موسسه های بین المللی راه آهن موسسه های بین المللی راه آهن: UIC یا اتحادیه ی بین المللی راه آهن ECMT یا کنفرانس اروپایی وزرای حمل و نقل جامعه ي شبكه هاي راه آهن كميته حمل و نقل راه آهن مؤسسات تحقيقاتي ( ORE )  

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 16,380 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 200

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت