تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1669
  • بازدید دیروز : 1349
  • بازدید کل : 7835212

بررسی کتاب اخلاق کارمندی


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 114
بررسی کتاب اخلاق کارمندی Ethics mployee به یقین اشرف مخلوقات خداوند، وجود مقدس رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) است. وجود مبارکش از نظر «حُسن خلق» در چنان درجه اعلایی قرار گرفته که قرآن کریم، درباره اش می فرماید: (إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عظیم)؛ القلم /68: 4. یعنی البته که تو به اخلاقی بس بزرگ آراسته ای. و در جای دیگر، ایشان را الگوی تمام مؤمنان، معرفی می نماید و می فرماید: « لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللّهِ اُسْوَةٌ حَسَنَة » (الاحزاب /33: 121). یعنی؛ البته که در رسول خدا، برای شما الگوی بسیار نیکویی نهاده شده است. لذا، برای کسانی که در راه خدمت به مردم بوده و همواره با آنان در ارتباط و مراوده هستند، سزاوار است که به آن بزرگوار و مانند ایشان از معصومان (علیهم السلام)، از نظر رفتار و کردار و حرکات و سکنات تأسی نمایند، تا هم خشنودی خداوند را جلب کرده و هم رضایت مندی مردم را فراهم آورند. تاج غرور و فخر ز سرها فتادنی است نقش وفا و مهر ز دل‌ها ستردنی است اقوام روزگار به اخلاق زنده‌اند قومی که گشت‌ فاقد اخلاق مُردنی است (دیوان ملک الشعرای بهار/قطعات) مباحث مقدماتي: مفهوم‌شناسي شاید بتوان گفت که اخلاق کارمندی شاخه ای از اخلاق حرفه ای است مانند اخلاق پزشکی، اخلاق تجارت، اخلاق روزنامه نگاری، اخلاق قضایی و اخلاق اداری . و از آن جایی که یکی از دغدغه های مهم اخلاق کاربردی حل معضلات و تعارضات اخلاقی در شاخه مربوط به همان حرفه می باشد. بنابراین هرگونه سعی و تلاش در جهت خدمت هرچه بهتر و جلب رضایت ارباب رجوع ، البته در راستای رضایت و خشنودی پروردگار اخلاق کارمندی نامیده می شود. ارباب رجوع کارمند = کارگزار مباحث مقدماتي (2) 1. مهارت ها معجون علم و ایمان و عمل = کار + دانش+ بینش معرفی بعضی منابع موجود در این زمینه: فصل اول بنیادهای اخلاق جاودانه آثار و فواید ایمان 5. حقیقت تقوا 6. علم = اهلیت و شایستگی 7. کارمندی= خدمتگزاری اخلاص عمل=اخلاص در کار اسباب و عوامل اخلاص ادامه عوامل اخلاص صبر و حلم (بردباری) اقسام و درجات صبر نتایج صبر در زندگی ادامه نتایج صبر در زندگی توکل و حقیقت آن راه های عملی خود سازی حقیقت حال و مقام رضا 2. شادمانگي= چشم پوشی= خوشنودی فصل دوم: اصول اخلاق کارمندی 2-1 ) پایبندی به اخلاق اسلامی 2-2 ) اتصاف به تقوا و خداترسی 2-3 ) اخلاص در انجام وظیفه 2-4 ) خوش رفتاری با ارباب رجوع 2-5 ) داشتن صبر و بردباری 2-6 ) برخورد توأم با تواضع و احترام با مردم 2-7 ) مهر و محبت نسبت به مردم 2-8 ) الگو گیری و اسوه داشتن در زندگی 2-9 ) عزت نفس و کرامت آن 2-9-1) بهای وجود 2-9-2) خواستن ، پل ذلت 2-9-3) حفظ گوهر عزت 2-10 ) صداقت 2-10-1) جلوه‌های صداقت 2-10-2) راستی در صحنه اجتماع 2-10-3) با صادقان 2-10-4) صداقت‌سیاسی 2-11 ) برخورداری از توانمندی و تخصّص 2-12 ) رعایت عدل و انصاف 2-12-1) اصل عدالت و قیام به قسط 2-12-2) زمامداران و مدیران و صفت عدالت 2-13 ) اعتدال و میانه روی 2-14 ) نگاه تکریم و خدمت گزاری 2-15 ) تاکید بر حرمت مردمان مهمترین مهارتهای مدیریتی و اصول مدیریت در فرهنگ نورانی اسلام از نگاه و بینش الهی عبد صالح حضرت علی علیه السلام در جامعه آرمانی صالحان عبارتند از : - در همه ی کارها خداوند را ناظِر دانستن و با او ارتباط حقیقی داشتن . (اصل توحید عملی و شهادت حق ) - خود را به زیور تقوای الِهی آراستن . (اصل تقوا و پرهیز کاری ) - خود نگاه داری از گناه و مِنّت نگذاشتن بر دیگران . (اصل اخلاص ) - همواره با مردم ارتباط داشتن وهرگز ازآنها دوری نکردن . (اصل ارتباط با جماعت ) - با کارکنان و افراد زیر دست به عدل و احسان رفتار کردن و تبعیض روا نداشتن. (اصل عدالت و احسان ) - در مسائل خود پیش قدم بودن و سر مشق دیگران شدن . (اصل سبقت در خیرات و نیکویی ها) - از عجله و مدیریت عَجولانه همواره پرهیز نمودن . (اصل وقار و آرامش داشتن ) - همیشه وفای به عهد نمودن و هرگز خُلف وعده نکردن . (اصل وفای به عهد ) - از خطای دیگران گذشتن و از انتقادات بجا استقبال کردن . (اصل عفو وپذیرش عیوب ) - به افراد شخصیت دادن و با مردم و زیر دستان خوش رفتار بودن . (رعایت اصل کرامت) - همواره هدف را مشخص کردن و از خداوند توفیق رسیدن به اهداف را تقاضا نمودن . (اصل هدفمندی و حکمت در کارها ) - در تمامی کارها برنامه ریزی داشتن. (اصل تدبیر و رعایت تقدیر ) - در تمامی امور نظم داشتن . (اصل تنظیم امور و نظم آنها ) - در امور سازماندهی و تفویض اختیار کردن. (اصل تسویه و معاونت و تقسیم کار نمودن ) - کنترل و ارزیابی در کار افراد و نظارت بر امور را اهمیت دادن. (اصل نظارت و ارزشیابی) - در کارها اصل تشویق و تنبیه را به مقتضای امور انجام دادن. (اصل پاداش و کیفر ) - ابتدا مشورت نمودن و آنگاه تصمیمات خود را گرفتن . (اصل مشورت و مشاوره ) - از احوال مدیران و مسئولان قبلی خود عِبرت و دَرس گرفتن. (اصل عبرت گیری و یاد گیری) - در سبک نگارش و ارتباط ، همواره خود را بنده ی خداوند دانستن. (اصل عبودیت و اخلاص) - در کارها و امور اجرایی جدّی بودن. (اصل جدیت و قاطعیت در عمل ) و ای فرزند آدم ! فرشتگانم شب و روز مراقب تو هستند و آنچه را می گویی و انجام میدهی، کم یا زیاد همه را می نویسند. و آسمان هرآنچه از تو دیده شهادت می دهد و زمین بر آنچه روی آن انجام داده ای گواهی میدهد. خورشید و ماه و ستارگان برآنچه می گویی و عمل می کنی شهادت می دهند. و خود نیز بر قلب و اعمال مخفی تو آگاهم. پس از خودت غافل مباش!... اهداف رفتاری: باید ها و نباید ها 8. رعایت اخلاق اسلامی در برخورد با مراجعین 9. حضور به موقع در محل کار و تعیین جایگزین برای انجام امور مراجعین در اوقات عدم حضور در محل کار 10. تسریع و تسهیل در انجام امور مردم 11. پیگیری و رسیدگی به امورات، مشکلات و شکایات ارباب رجوع 12. درست و به موقع انجام دادن کارهای مردم 13. داشتن سعه صدر و تمایل مثبت در برخورد با ارباب رجوع 14. گوش دادن اثر بخش به خواسته ها و ارائه اطلاعات و راهنمایی لازم و کافی ارباب رجوع 5-2-2 ) نبایدها: (منکر) 1. تبعیض نژادی، قومی، خویشاوندی، مذهبی و جنسی در ارائه خدمت به ارباب رجوع 2. تجسس در امورات شخصی ارباب رجوع 3. اخاذی، رشوه خواری و اخذ وجه بیش از تعرفه های مقرر در قانون 4. تاثیر و قبول توصیه و سفارش در ارائه خدمات ارباب رجوع 5. منت گذاشتن و چشم داشت از بابت انجام امورات مراجعین 6. ترک محل کار در اوقات موظفی اداری بدون دلیل و اجازه 7. افشای اسرار و اطلاعات محرمانه ارباب رجوع 8. داشتن کبر و غرور در برخورد با ارباب رجوع 9. کاغذ بازی های آزار دهنده و امروز و فردا کردن کار ارباب رجوع اهداف رفتاری در ارتباط کارمند با همکار نبایدها: (منکر) 1. تجسس در امور شخصی همکاران 2. انتقام جویی از همکاران و مراجعه کنندگان 3. استهزاء و تخریب همکاران 4. دخالت بی مورد در امور غیر مرتبط با وظایف محوله 5. عدم توجه به نظرات همکاران و عدم استفاده از مشارکت مردم در کارها 6. سوء ظن، بخل و حسادت به همکاران 5-4 ) رفتار کارمند در ارتباط با مدیر 5-4-2 ) نبایدها: (منکر ) 1. عدم رعایت سلسه مراتب اداری 2. تمرد و سرپیچی از دستورات مافوق 3. دروغ، تهمت، افتراء، غیبت کردن و بدگویی پشت سر مدیران 4. ارائه گزارشات خلاف واقع 5. تملق و چاپلوسی در رفتار و ارتباط با مافوق 6. فقط خود را مقرب درگاه مدیر و سرپرست مافوق قرار دادن 7. از زیرکارها ، شانه خالی نکردن و امور محول شده را به گردن دیگران نیانداختن 5-5 ) رفتار مدیر در ارتباط با کارمند 8. حضور مدیر دستگاه در بین همکاران به منظور رسیدگی به امور آنان 9. تقویت حس همکاری، تعاون و مشارکت در بین کارکنان 10. برنامه ریزی برای گسترش روحیه ابتکار ، خلاقیت و نوآوری کارکنان 11. تقدیر از نیروهای مبتکر، خلاق، فعال و وظیفه شناس دستگاه و حمایت جدی از آنان 12. ترویج روحیه مردم داری و نهادینه نمودن اخلاق اسلامی در بین کارکنان 13. کنترل و ارزشیابی دقیق کارکنان و ارائه بازخورد مناسب برای اصلاح و بهبود 14. فراهم نمودن شرایط رشد و تعالی کارکنان در ابعاد مختف 15. حمایت و پشتیبانی جدی از همکاران برای رفع مشکلاتشان 5-5-2 ) نبایدها: (منکر ) 1. تجسس در امور شخصی کارکنان 2. پیش داوری و قضاوت یکطرفه نسبت به پرسنل 3. استبداد، تکبر، تحقیر و استهزا تبعیض، بی احترامی و خشونت در برخورد با زیر دستان 4. انتصاب ناشایسته اقوام، نزدیکان و دوستان فاقد صلاحیت 5. عدم نظارت مسئولین بر واحد های تحت نظر خود 6. وعده های پوچ و غیر قابل انجام به کارکنان 7. کتمان اطلاعات مورد نیاز شغلی کارکنان 8. نتیجه تلاش و کار زیر دستان را به خود نسبت دادن 9. به کار گیری کارکنان مجموعه تحت مدیریت جهت انجام امور شخصی و غیر اداری 5-6 ) ارتباط کارمند با سازمان و شغل 8. رعایت پوشش اداری 9. توجه به ساده پوشی و عدم آرایش زننده در ادارات و مراکز آموزشی و عمومی 10. رعایت قوانین، مقررات، ضوابط اداری و آراستگی محیط کار 11. رعایت شئون و شعائر و اخلاق اسلامی (در گفتار، رفتار و پوشش و برخورد با دیگران) 12. حفظ اسرار شغلی و افزایش تعلق و شهرت سازمانی 13. برگزاری و شرکت فعال و به موقع در نماز جماعت و تشویق همکاران برای شرکت در نماز 14. آشنایی با قوانین، دستورالعملها و علوم وفنون و تکنولوژیهای نوین مرتبط با وظایف شغلی و سازمانی 15. شفاف سازی و مستند سازی نحوه ارائه خدمات و اسناد و مدارک مرتبط 5-6-2 ) نبایدها: ( منکر ) 1. سوء استفاده از موقعیت شغلی و استفاده شخصی از امکانات دولتی و مردمی 2. اعمال نفوذ برای نیل به منافع شخصی و گروهی و پذیرایی های پر خرج برای حفظ موقعییت شخصی 3. برگزاری جلسات زاید و بی فایده و سفرهای پرهزینه و بی مورد داخلی و خارجی 4. سهل انگاری در وظایف اداری و کم فروشی و کم کاری 5. دیر سرکار آمدن و زود رفتن از محل کار 6. انجام کارهای شخصی در اوقات و ساعات اداری 7. ماندن در اداره در غیر ساعات اداری و انجام ندادن کار و گرفتن اضافه کاری 8. اسراف و افراط و تفریط در بکار گیری اموال حتی در جهت مصارف اداره 9. سهل انگاری در حفظ امکانات دولتی، بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب اسلامی 10. اسراف در برگزاری جشنواره ها و هزینه های جانبی سنگین(انواع پذیرایی ها) 11. اختلاس، جعل، خیانت در امانت و عدم وفای به عهد 12. مکالمه زیاد و طولانی و بی مورد با تلفن اداره 13. افشای اطلاعات موجود در دستگاه 14. استعمال دخانیات و داشتن اعتیاد 15. بی‌انگیزگی، تنبلی، بی عفتی و بد پوششی 5-7 ) پیشنهادات 5-7-1 ) مهمترین توصیه های « اداری - کارمندی» در نهج البلاغه 6- مهارت و کفایت: قیمة کل امرءٍ ما یحسنه[همان، ش81.]؛ هلک امرؤٌ لم یعرف قدره[همان، ش149.]؛ 7- کم کاری موجب پشیمانی است: من قصّر فی العمل ابتلی بالهمّ[همان، ش127.]؛ 8- شکیبایی و بردباری داشتن: لا یعدم الصبور الظفر و إن طال به الزمان[همان، ش153.]؛ 9- آزادمنش بودن و مستبد نبودن: من استبد برأیه هلک و من شاور الرجال شارکها فی عقولها[همان، ش158.]؛ 10- هدف، وسیله را توجیه نمی کند: أتأمرونّی أن أطلب النَّصْرَ بالجور[همان، خطبه 126.]؛ 11- دوری از زیاده روی و تفریط: ثمرة التفریط الندامة و ثمرة الحزم السلامة[همان، کلمات قصار، ش181.]؛ 12- برنامه متنوع روزانه: ان للقلوب شهوة و اقبالاً و ادباراً فأتوها من قِبَل شهوتها و إقبالها فانّ القلب اذا کره عمی[همان، ش193.]؛ 13- خویشتن داری و نرمی: من لان عودهُ کثفت أغصانه[همان، ش214.]؛ 14- یکپارچگی و یکرنگی: الخلاف یهدم الرأی[همان، ش215.]؛ 15- نزاکت در برخورد: و اخفض لهم جناحک[همان، نامه 46.]؛ 16- اخذ حقوق به مقدار ضرورت، نه بیشتر از همه: و امسک من المال بقدرِ ضرورتک[همان، 21.]؛ 17- یکدل و یکزبان بودن: و أمره ألایعمل بشی ءٍ من طاعة الله فیما ظَهَر فیخالف الی غیره فیما أسرَّ[همان، 26.]؛ 18- مساوات با همگان داشتن: و آسِ بینهم فی اللحظة و النظرة[همان، 27.]؛ 19- وقت شناسی در کار ها: و أوقع کلّ أمر موقعه[همان، 53.]؛ 20-کار را به کاردان سپردن: فضع کل امرءٍ موضعه[همان، 53.]؛ 21- تماس و ارتباط مستمر با مردم: فلاتطولنّ احتجابک عن رعیتک فانّ احتجاب الولاة عن الرعیة شعبةٌ من الضیق و قلة علم بالامور[همان]؛ 22- کار امروز را به فردا نیانداختن: و امضی لکلِّ یوم عَمَله[همان]؛ 23- گاه دخالت مستقیم در کارها داشتن: ثم امور من امورک لابّد لک من مباشرتها[همان]؛ 24- ملاقات و ارتباط مستقیم با ارباب رجوع داشتن: و اجعل لذوی الحاجات منک قسماً تفرّغ لهم فیه شخصک و تجلس لهم مجلساً عاماً فتتواضع فیه لله الذی خلقک[همان]؛ 25- نظارت و مراقبت همیشگی داشتن: و ابعث العیون من أهل الصدق و الوفاء علیهم فانّ تعاهدک فی السرِّ لأمورهم حدوة لهم علی استعمال الأمانة و الرفق بالرعیة[همان]. 5-8 ) حسن ختام با تشکر فروان از حسن عنایت و توجه شما خوبان قربان شما-محمد ادیب نیا وآخِرُ دَعوَیهِم اَن ِالحَمدُ لِلّه رَبّ ِالعَالمینَ (یونس/10: 10) سبزوار-95/11/14 دانشگاه حکیم سبزواری محمد ادیب نیا نقد و بررسي 5. ناسازگاري بُعد مادي و روحي وجود انسان نقد و بررسي 6. انکار معاد و طرح مسألة‌ تناسخ نقد و بررسي تبليغ کثرت‌گرايي عرفاني نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه صوفيان نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه(2) نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه(3) نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه(4) نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه(5) نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه(6) نمونه‌هايي از نگرش‌هاي کثرت‌گرايانه(7) نقد و بررسي (1) نقد و بررسي (2) نقد و بررسي (3) کار خارق العاده و حقانيت کار خارق‌العاده نشانة حقانيت نيست (1) کار خارق‌العاده نشانة حقانيت نيست (2) کار خارق‌العاده نشانة حقانيت نيست (3) مکاشفات رحماني و حقانيت علت تأثيرگذاري عرفان‌هاي کاذب بمباران محبت: وعده شغل، مسکن، تسکين آلام روحي، بهبود امراض مزمن يا صعب‌ العلاج جسمي، قرار گرفتن در محيطي صميمي، يافتن ياران شفيق ... ادعا مي‌کنند که راهي سريع، مرحله‌بندي شده و قابل اجرا براي رسيدن به حقيقت دارند. که نيازي به عمل به دستورات ديني ندارد. ساده و در دست‌رس جلوه دادن تجربه‌هاي معنوي جديد کم‌کاري عالمان و مبلغان ديني در ارائة معارف معنوي نقش سياست‌بازان در ترويج عرفان‌هاي کاذب ايجاد پايگاه: نقش کينياز دالگورکي، شاهزادة روسي، در پيدايش بابيت و بهايئت. شرکت در درس سيدکاظم رشتي آشنايي با سيدعلي‌محمد شيرازي. معتاد کردن او و القا انديشه‌هاي خود به او. کم‌کم به سيد گفت شما نمايندة امام زمان هستيد و من به شما و مقام بسيار والايتان واقفم. خود سيد هم باورش شد. امروزه فرقه‌اي شده است که کاملاً در اختيار استکبار و عليه مسلمانان اقدام مي‌کند. مقابله با معنويت اسلام شيعي: تقويت اسلام فردي و منهاي سياست. اسلام منهاي روحانيت، اسلام منهاي مديريت. به عنوان مثال در ايران اسلامي از سال 42 به بعد مي‌بينيم که مشايخ صوفيه روابط خوبي با دربار شاه داشتند. به مقامات عالي مي‌رسيدند. در زمان دکتر اقبال خانقاه‌ها رشد کردند. مهار قدرت مرجعيت: نقش مرجعيت را در خنثي كردن توطئه‌هايش به وضوح در سده‌هاي اخير ديده‌اند. بر اين اساس با ترويج چنين فرقه‌هايي، به محوريت دادن به نقش پير و استاد در حقيقت مي‌خواهند بديلي براي مرجعيت ايجاد كنند. راه‌هاي مقابله راه‌هاي عملي افشاگري و ايجاد حساسيت در ميان افراد و خانواده‌ها جلوگيري از فعاليت‌‌هاي خزندة دشمنان و تهاجم اخلاقي و معنوي آنان استفاده از ظرفيت‌ مجالس مذهبي و خانگي و پايگاه‌هاي بسيج براي معرفي عرفان حقيقي احياي ابعاد عرفاني و اخلاقي عاشورا، فاطميه، شعبانيه، دهة فجر، هفتة دفاع مقدس و امثال آن. Drsharifi.ir مشخصه‌هاي عارفان حقيقي 1. متأخر از وحی 2. مطابق با عقل حقیقی و فلسفة متعالی 3. یاد خدا 4. محبت نسبت به همة آفريده‌ها (صلح کل) 5. محبت به همة انسان‌ها 6. نااميدي از انسان‌ها 7. خوددوستي روان‌شناختي 8. ناشناخته بودن 9. صراحت و اجتناب از مبهم‌گويي 11. تأکيد بر رياضت‌‌هاي شرعي

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 15,470 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 257

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت