تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 156
  • بازدید دیروز : 1685
  • بازدید کل : 7827466

اتحاد عاقل و معقول


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 157
اتحاد عاقل و معقول حقیقت علم از نظر صدرا صدرا: علم از سنخ وجود است. گاهی نیز علم را کیفیت نفسانی می‌داند وجود در ذات خود نه جوهر است نه عرض. جوهر و عرض بودن وجود، بالعرض است. با توجه به این‏که گستره وجود همه چیز را فراگرفته، در مرحله‏ای عرض و مرتبه‏ای بالاتر، جوهر و در برترین‏ مرحله فوق جوهر و عرض باشد که آن ذات واجب الوجود بالذات است. تفاوت میان علم و وجود ذهنی صدرا بر خلاف دیگر فلاسفه اسلامی، میان علم و وجود ذهنی فرق‏ گذاشت تا زمان صدرا اکثر فلاسفه بر این باور بودند که علم بشر، همان صورت‏های ذهنی اوست. صدرا، اشکالات بسیاری بر این اندیشه وارد کرد. سپس‏ گفت: حل اشکالات وجود ذهنی، تنها با روش ما ممکن است. ما صور ذهنی را نسبت‏ به نفس صدوری می‏دانیم (یعنی صور ذهنی مخلوق خود نفس است) نه حلولی، و وجود ذهنی را متمایز از علم می‏بینیم. من استنار قلبه بنور اللّه و ذاق شیئا من علوم الملکوتیین یمکنه ان یذهب الی ما ذهبنا الیه (اسفار، ج3، ص492) کمال بودن علم نه وجود ذهنی به نظر صدرا علم کمال نفس است و وجود ذهنی در سایه علم قرار دارد، شبیه اعیان ثابته در علم خداوند متعال. با توجه به همین نکته است که وجود ذهنی را ضعیف‏تر از وجود خارجی می‏داند و اگر گاهی وجود ذهنی را‏ قوی‏تر می‌داند، نظرش به علم است که علم برتر از موجودات مادی خارجی است. العلم لیس‏ عبارة عن نفس مفهوم الصورة المجردة لأمر بل العلم عبارة عن نحو وجود امر مجرد (اسفار، ج3، ص294) لیس توسیط تلک الصورة فی ادراک الاشیاء کتوسیط الآلات الصناعیة بل مثالها مثال النور المحسوس فی ادارک المبصرات حیث یبصر النور اوّلا و بتوسطه غیره (اسفار، ج3، ص318) تشبیه علم و وجود ذهنی به نور خورشید تفاوت علم و وجود ذهنی به تفاوت در حمل حقیقت علم از نظر دیگر فلاسفه علم از نظر شیخ اشراق داوری صدرا علم از نظر فخر رازی دو نکته هدف از بحث اتحاد پرسشهای اصلی بحث پاسخ اجمالی مدعای نظریه اتحاد ادامه محل نزاع اتفاق حکما در علم به ذات مفهوم شناسی اتحاد بررسی احتمالات چهارگانه گونه‌های اتحاد در وجود ادامه1 ادامه2 ادامه3 اتحاد صورت‌ با ماده‌ شباهت اتحاد عالم و معلوم به اتحاد ماده و صورت ادامه تشبیه علم، کمال اول یا ثانی ادامه انحاء اتحاد اتحاد محل نزاع ادامه معانی اتحاد از نظر صدرا مراد از عاقل‌ در اتحاد عاقل‌ و معقول نظریه صدرا درباره پیدایش‌ نفس‌ و رابطه‌ آن‌ با بدن‌ و با قوای‌ نفسانی‌ رابطه نفس و بدن ادامه نظریه صدرا درباره حدوث نفس ادامه نظریه‌ ابن سینا درباره حدوث‌ مراد از معقول‌ در اتحاد عاقل‌ و معقول‌ معنای اول موضوع بحث اتحاد ادامه نکته مهم تاریخچة‌ نظریة‌ اتحاد عاقل‌ و معقول‌ برخی از اصول‌ موهم اتحاد ارسطو تفکیک‌ ماده‌ و صورت‌ و تفکیک‌ قوه‌ و فعل‌ اسکندر و ابن رشد عبارت اسکندر درباره اتحاد عاقل‌ و معقول‌ نوافلاطونیان‌ پیشینه اتحاد عاقل‌ و معقول‌ در دوره اسلامی‌ کِندی‌ فارابی‌ مراتب عقل دیدگاه ابن‌ سینا و فیلسوفان‌ پس از او دیدگاه شیخ درباره اتحاد دیدگاه شیخ در آثار مختلف ادامه تقدم و تاخر آثار شیخ ادامه ادامه2 عبارت ابن سینا موارد اتفاق حکما سبب انکار اتحاد از نظر شیخ سبب انکار شیخ ادامه فخر رازی‌ و خواجه طوسی علامه حلی و شیخ اشراق پیشینه نظریه اتحاد در آثار عارفان‌ مسلمان‌ اتحاد عاقل‌ و معقول‌ در آثار صدرا نکته خرده گیری بر صدرا ادامه عبارت مصباح الانس ابن فناری ترجمه ادامه گستره نظریه صدرا پیروان‌ صدرا علامه‌ طباطبایی‌ ادامه مبانی اتحاد عاقل و معقول دنباله مبانی ادامه مبانی ادامه ادامه مهم‌ترین دلایل اتحاد عالم و معلوم ادامه دلایل ادامه دلیل یکم: تضایف تقریر برهان تضایف اصل دوم و سوم اصل چهارم ادامه انتقادهای حکیم سبزواری اشکال نقضي پاسخ اشکال دوم ادامه پاسخ تقریر استاد مطهری از اشکال و پاسخ پاسخ وی تقریر فخر رازی برهان دوم: مقایسه نفس و صور عقلی آن با ماده و صورت موارد کاربرد اتحاد عاقل و معقول تایید نظر صدرا ادامه دلیل سوم: بازگشت علم حصولی به حضوری از علامه طباطبایی دلیل علامه بر اتحاد عالم و معلوم ادامه دلیل علامه بررسی دلیل چهارم: علم به علم دليل پنجم: از حکیم سبزواري دليل ششم: مصداق عاقل بودنِ عقل دليل هفتم: نور بودن نفس برهان هشتم از صدرا: با تکیه بر تجرد صور ادراکی عبارت صدرا دلایل شیخ در ابطال اتحاد عاقل‏ و معقول ادامه دلیل دوم دلیل سوم: انکار اتحاد ادامه موارد اتحاد ممکن دلیل چهارم ادامه دلیل پنجم بررسی ادامه دو اشکال بر نفی اتحاد توضیح نظر صدرا عبارات ابن سینا در تأیید نظریه اتحاد ادامه عبارات شیخ ادامه ادامه جمع‌بندی آراء متعارض شیخ درباره‏ نظریه اتحاد یادآوری ادامه جمع بندی بررسی ادامه جمع بندی ادامه ادامه توضیح پرسش پاسخ استاد مطهری ادامه بررسی نظریه اتحاد و مسأله واقع نمایی علم ادامه ادامه1 ادامه2 ادامه3 عقل دارای دو جنبه است ادامه نتایج مسأله اتحاد عالم با معلوم ادامه نتایج

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 16,835 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 205

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت