اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد اسلاید : 201
به نام خدا مديريت و تشكيلات كارگاهي گانت چارت در اوائل دهه 1900 ميلادي : تاريخچه تكوين بارچارت به دوران جنگ جهاني اول ميرسد ؛ جائيكه يك آمريكايي به نام هنري گانت براي نخستين بار بارچارت را براي برنامهريزي و كنترل پروژههاي موسسه كشتيسازياش بكار برد . به پاسداشت اين اقدام نام گانت قبل از عنوان بارچارت تداعي كننده اين اقدام ارزشمند است . كتاب مرجع مهندسان صنايع اشاره ميدارد كه هنري گانت به كمك ابزار ابداعي خود در خلال جنگ جهاني اول توانست زمان ساخت كشتيهاي ترابري خود را به ميزان چشمگيري كوتاه نمايد . امروزه گانت چارت بدليل ساده و قابل فهم بودن آن , به عنوان روشي جالب و پرطرفدار به شكل وسيعي در دنيا جهت مديريت زمان پروژهها به كار برده ميشود . يافتههاي يك پژوهش در ميان كاربران نرم افزار برنامهريزي و كنترل پروژه Micro Soft Project نشان داد كه هشتاد درصد مديران پروژهها در دنيا ترجيح ميدهند براي برنامهريزي و كنترل پروژههايشان از گانت چارت استفاده نمايند . مديريت پروژه در دهه 1950 و 1960 ميلادي : تقريبا غالب تكنيكها و روشهاي مديريت پروژه كه ما امروزه از آنها استفاده ميكنيم توسط وزارت دفاع , صنايع نظامي و سازمان هوافضاي ايالات متحده در خلال سالهاي دهه 1950 و 1960 ميلادي ابداع و توسعه يافتهاند كه روشهايي همچون روش Pert , ارزش بدست آمده , مهندسي ارزش و ساختار شكست كار از آن جملهاند . صنعت ساختمان نيز در تكوين و توسعه روشهايي همچون روش مسير بحراني , روش نمودار پيشنيازي , استفاده از نمودار شبكهاي و تسطيح منابع ياري رسانده است . در جريان اين تحولات , پروژههاي بسيار بزرگي همچون پروژه فضايي آپولو و يا ساخت نيروگاههاي اتمي در اين دوران اجرايي گرديدند . يكي از نخستين كاربردهاي علمي و مدرن مديريت پروژه در ساخت اولين زيردريايي هستهاي در دهه 1950 در آمريكا صورت گرفت ؛ درياسالاري بنام. Hyman Rickover مدير پروژه اين طرح ، براي اولين بار جهت هماهنگ كردن صدها پيمانكار ، هزاران منبع و اطمينان از اجراي به موقع پروژه ، روشي جديد كه امروزه با نام Pert شناخته ميشود ، ابداع نمود . هرچند بدون وجود كامپيوتر عمليات دستي محاسبه مسير بحراني بسيار دشوار بود اما كمك بسيار زياد اين روش و اجراي موفقيتآميز پروژه مذكور موجب شد تا همگان به اهميت علم جديد پي برند . ساليان پس از آن ، اين تكنيك در پروژههاي ساخت فضاپيماها و ديگر پروژههاي نظامي و غير آن ، بارها و بارها استفاده شد . پيشرفت مهم ديگر بدست آمده در اين سالها , تعريف و تكوين مفهوم مسئوليت واحد براي پروژههاي چند بخشي بود ؛ اين مفهوم هنگامي به كار ميرود كه يك فرد در پروژه مسئوليت كاري را در پروژه از ابتدا تا تكميل پروژه بر عهده ميگيرد . عملي ساختن اين مفهوم , تيم پروژه را در به اشتراك نهادن منابع و ياري رساندن به يكديگر در ماتريس ساختار سازماني پروژه كمك ميكند . 1960 : پژوهشهاي عملي Nasa پيرامون مفهوم ماتريس ساختار سازماني پروژهها . 1962 : Nasa سيستم Pert را معرفي نمود . در اين تكنيك تاكيد ويژهاي بر مفاهيم ساختار شكست كار و كنترل هزينه شده بود . 1963 : معرفي مفهوم ارزش بدست آمده در پروژهها توسط نيروي هوايي آمريكا . 1963 : مفهوم چرخه حيات پروژه توسط نيروي هوايي ايالات متحده تكوين يافت . 1963 : براي اولين بار در پروژه پولاريس در انگلستان , رسما در قرارداد از پيمانكاران خواسته شد تا سيستم مديريت پروژه را در مديريت فعاليتهايشان به كار گيرند . 1964 : براي نخستين بار سيستم مديريت پيكربندي پروژه توسط Nasa به عنوان مجموعه رويههاي اداري براي تعريف , مستند سازي و خصوصا كنترل فيزيكي سيستم يك پروژه و همچنين بازنگري و مستند سازي تغييرات پيشنهادي در اين سيستم طراحي گرديد . 1965 : وزارت دفاع و Nasa در امريكا , سيستم قراردادهاي خود را از قراردادهاي هزينه بهعلاوه درصدي از سود , به سيستم قراردادهاي هزينه بهعلاوه جايزه يا قراردادهاي قيمت ثابت تغيير دادند . 1965 : در اواسط دهه 1960 ميلادي دنيا شاهد رشد شگرف استفاده از تكنيكهاي مديريت پروژه نوين در صنعت ساختمان بود . 1965 : شكست پروژه ساخت بمبافكن TSR-2 , عملا مشكلات و دردسرهاي همزماني توليد و توسعه ، پيش از تكميل طراحي در پروژهها را به اثبات رسانيد . فقدان مديريت صحيح بر افزايش دستور كار پروژه , هزينهها و تاخيرهاي پروژه را بسيار بالا برد و در نهايت موجب شكست پروژه گرديد . 1966 : يافتههاي يك پژوهش منتشره در اين سال نشان داد كه اغلب ، زمان كافي براي مراحل تعريف و آمادهسازي پروژه در چرخه حيات پروژهها در نظر گرفته نشده و دقيقا به همين دليل مغايرتهاي فراواني در كنترل استاندارد زمان و هزينه پروژهها و همچنين كنترل ناكافي تغييرات طراحي بوجود ميآيد . 1969 : موسسه بينالمللي مديريت پروژه به عنوان اولين موسسه رسمي مديران پروژه تاسيس گرديد . يكي از مهمترين دستاوردهاي تاسيس اين موسسه , تدوين استاندارد جهاني دانش مديريت پروژه بوده است ؛ از ين پس بود كه دگرگونيها و پيشرفتهاي حوزه مديريت پروژه ، صورتي منسجم و مدون به خود گرفت . پروژه چيست ؟ مديريت و كنترل پروژه به چه معناست ؟ حوزههاي دانش مديريت پروژه كدامند ؟ دوره های مسئولیتی رئیس کارگاه شیوه ورود رئیس کارگاه به محل اجرای پروژه از اواسط کار وارد می شود دریافت برنامه زمانبندی طرح از واحد برنامه ریزی مطالعه قراردادهای منعقده شناسایی منطقه اجرای طرح اقدامات اولیه حداقل های چارت سازمانی تشکیل واحد کنترل پروژه تشکیل امور اداری شامل: کارگزینی شامل: خدمات کامپاس دبیرخانه انتظامات ایمنی حمل و نقل مخابرات تشکیل واحد مالی شامل: جدول نمونه برآورد حدود زمان اجراي فعاليت جدول برآورد اكيپ مورد نياز آشنايي با نرم افزارهاي برنامه ريزي وكنترل پروژه نرم افزار ماكروسافت پروجكت نرم افزار پريماورا نرم افزار اكسپديشن( كنترل قراردادها) نرم افزار ماكروسافت پروجكت نرم افزار پريماورا نرم افزار اكسپديشن مدیریت پشتیبانی تامین مصالح تدارکات کیفیت مصالح سنگی هوای فشرده میزان هوای مورد نیازبرحسب کیلو پاسکال استانداردهای ایمنی چک لیست موارد ایمنی میزان مجاز آلودگی صوتی بر اساس دسی بل روشنائی مورد بر حسب شمع بر فوت تناسب تعدادتوالت با کارکنان ساختمانهای عمومی مورد نیاز کارگاه ورک شاپ های مورد نیازکارگاه تامین سیستم توزین (انواع باسکول) مراحل عمده خرید و نصب باسکول انواع بیمه های کارگاهی تامین غذا روشهای تامین غذا انواع آب مورد نیاز خواص آب آشامیدنی خواص آب صنعتی روش های تامین آب حدود برآورد آب مورد نیاز اصول و روش نصب دیزل ژنراتور برآورد حدود برق مورد نیاز مدیریت ماشین آلات چیست؟ دسته بندی ماشین آلات ماشین آلات ویژه ماشین آلات سنگین ماشین آلات نیمه سنگین ماشین آلات سبک دستگاه های تاسیساتی دستگاه های ساختمانی دستگاه های کارگاهی حفاری و انفجار حفاری و تزریق نکات مهم در خرید دستگاه هزینه های عملیاتی ماشین آلات سیاست گذاری نحوه تامین ماشین آلات مدیریت اجرائی (Earned Value1) (Earned Value2) مديريت زمانبرای سرپرستان کارگاه مديريت زمان خود ارزيابی تحليل نحوه کنونی صرف زمان پس از تکميل پرسش نامه و جدول زمان بندی کارها خواهيم دانست که : شناخت عوامل اتلاف زمان تغيير دادن عادت ها تسلط بر مکاتبات اداری مبارزه برای کاهش مکاتبات رسيدگی مؤثر به کاغذ های کاری بايگانی مؤثر و صحيح برنامه ریزی روزانه هشت مرحله برای کارآيی طرح های روزانه مديريت جلسات چرا جلسات درست پيش نمی رود؟ وظايف رئيس جلسه پيش از آغاز آن به عنوان شرکت کننده وظايف ما پيش از تشکيل جلسات چيست؟ وظايف رئيس در طول جلسات وظايف رئيس جلسه چه اقداماتی بايد توسط شرکت کنندگان در خلال جلسه انجام گيرد؟ وظايف رئيس جلسه پس از خاتمه آن وظايف شرکت کنندگان پس از خاتمه جلسه مهار کردن تماس های تلفنی دام تلفن تلفن های بيهوده تلفن هايی که از بيرون زده می شود فنون مديريت تلفن هايی که از بيرون زده می شود تلفن هايی که به بيرون زده می شود روش های ديگر مديريت زمان جمع بندی و نتيجه گيری
قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 13,650 تومان