تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1598
  • بازدید دیروز : 1675
  • بازدید کل : 7836816

مديريت کيفيت فراگير TQM


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 51
به نام خدا مديريت کيفيت فراگير TQM ) 1 مديريت کيفيت فراگير *TQM 1- تعريف واژه ها و اصطلاحات 2- تاريخچه مديريت کيفيت فراگير 3- برخي از تفاوتهاي مديريت کيفيت فراگير با مديريت سنتي 4- ويژگيهاي مديريت کيفيت فراگير 5- فرضيات و اصول مديريت کيفيت فراگير 6- اركان فلسفي مديريت جامع كيفيت 7- اهداف مديريت کيفيت فراگير 8- نقش مديريت کيفيت فراگير 9- اجزاء مديريت کيفيت و ابزارهاي لازم براي به کارگيري مديريت کيفيت فراگير 10- زمينه‌سازهاي مديريت کيفيت جامع 11- عناصر ساختاري مديريت فراگيرکيفيت 12- نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت 13- مراحل اجرايي مديريت جامع کيفيت 14-روش ارتقاي فرايند FOCUS - PDCA 15- ارتقاي فرايند و ارتباط آن با TQM ، برنامه ريزي استراتژيك و تغيير ساختار MANAGEMANT *TOTAL QUALITY 2 مديريت کيفيت فراگير TQM 16- دست‌اندازهاي جاده مديريت کيفيت فراگير 17- علل ناکامي مديريت کيفيت فراگير 18- بررسي نقش مديريت  کيفيت فراگير در هنگام بروز بحران در سازمان‌هاي مختلف 19- نمونه‌هايي از سازمان‌هاي استفاده‌کننده از TQM 20- بررسي نقش مديريت  کيفيت فراگير درآموزش سازمانهاي دانش آفرين 21- نتيجه گيري ) 3 مشتري چيست ؟ شخص يا واحدي كه نتيجه كار شخص يا واحد ديگر را دريافت مي كند مشتري ناميده مي شود . براي يك سازمان دو نوع مشتري وجود دارد : مشتري خارجي مشتري داخلي 4 1- تعريف واژه ها و اصطلاحات كيفيت چيست؟ دستيابي به استانداردهاي از پيش تعيين شده استانداردها با توجه به نيازها وانتظارات مشتري ها مشخص ميشوند. بايد بطور مستمر در استاندارد ها تجديد نظر شود. كار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن. اين تعريف متضمن تصميم گيري كيفي، اجراي كيفي وارتقاي مستمر مي باشد. به نيازها و انتظارات منطقي مشتريها پاسخ دادن زير بناي تحولات اساسي در سازمانهاي ارائه خدمات در دو دهه اخير تعريف مديريت کيفيت جامع: TQM يک شيوه بهبود يافته تجارتي است. تکنيکي اثبات شده براي تضمين بقا در دنياي رقابتي. TQM فرايند توسعه فردي و تشکيلاتي است که هدف آن افزايش سطح رضايت همه افراد مربوط به سازمان از قبيل مشتريان، تامين کنندگان، سهامداران و کارکنان است. TQM از سه واژه، Total به نشانه کليت داشتن؛ Quality، به نشانه درجه برتري يک محصول و يا خدمت؛ و Management، به نشانه کردار، هنر و يا شيوه کنترل و رسيدگي و. . . است. 9 در اواخر دهه 1970، آمريكايي‎ها و اروپايي‎ها متوجه پيشي گرفتن ژاپني‎ها در تسخير بازارهاي جهاني شدند، به فكر استفاده از نگرش TQM در مديريتهاي خود گرديدند. در سال 1987 آمريكا در مقابل جايزه دمينگ، جايزه‎اي را به نام «مالكوم بالدريج» ابداع كردند. اين جايزه براي معرفي سازمانهايي كه به بالا بردن سطح كيفيت خود و اجراي TQM دست يافته‎اند، طراحي شده است. 3- برخي از تفاوتهاي مديريت کيفيت فراگير با مديريت سنتي 4- ويژگيهاي مديريت کيفيت فراگير 4- ويژگيهاي مديريت کيفيت فراگير (ادامه...) 1) فرايندها و سيستمها منشأ بيشتر مشکلات مربوط به کيفيت مي باشد. 2) اگر عملکرد فرايندها و سيستم ها درست باشد، محصول يا خدمت بدون نقض خواهد بود. 3) ارتقاي کيفيت فرايندي است که پايان ندارد. 4) مشتري تعيين کننده نهايي کيفيت است. 5) اجراي مديريت جامع کيفيت به تعهد کامل سازماني نياز دارد. 6)کارکنان کليد موفقيت اجراي مديريت جامع کيفيت مي باشند. 7) اجراي موفق مديريت جامع کيفيت محتاج کار تيمي و همکاري است. 8) مديريت جامع کيفيت متکي بر سنجش عملکرد مي باشد. 9)پيشگيري از بروز نقض کليد دستيابي به کيفيت است. 10) اجراي مديريت جامع کيفيت محتاج برنامه ريزي است. 6- اركان فلسفي مديريت جامع كيفيت 7- اهداف مديريت کيفيت فراگير 8- نقش مديريت کيفيت فراگير 9- اجزاء مديريت کيفيت و ابزارهاي لازم براي به کارگيري مديريت کيفيت فراگير 10- زمينه‌سازهاي مديريت کيفيت جامع 11- عناصر ساختاري مديريت فراگيرکيفيت روشها و ابزار آماري استفاده از روشها و ابزار آماري از جمله کنترل آماري فرايند،براي سنجش،پايش،کنترل و ارتقاي عملکرد فرايندها ضروري است به عبارت ديگر ارتقاي عملکرد فرايندها بايد مبتني بر حقايق باشد. مهارتهاي انساني چون مديريت فراگيرکيفيت يک رويکرد مديريتي مبتني بر کارکنان است بنابراين بايد مهارتهاي لازم براي برقراري ارتباط انگيزش حل تضادها و ... وجود داشته باشد. روشي براي انتقال صداي مشتريها به داخل سازمان براي آن که نيازها و انتظارات مشتريها به ويژگيهاي کيفي خدمت تشکيل شود ازQFD استفاده می شود. مهندسي مجدد فرايند گاهي لازم است براي پاسخگويي به نيازها و انتظارات مشتريها فرايندها از نو طراحي شوند، اين اقدام را مهندسي مجدد فرايند مي نامند. نظام ارتباطي موثر و کارآمد نظام ارتباطي بايد حول محور پاسخگويي به نيازها و انتظارات مشتريها (داخلي و خارجي)شکل گيرد. نظام تقدير و تشويق مديريت نيز براي نشان دادن علاقه و حمايت خود بايد مناسب ترين روشها را براي تقدير و تشويق از تيم هاي ارتقا انتخاب نمايد. هر بار تقدير يا تشويق مناسب،روح جديدي در کالبد کارکنان مي دهد. 22 12- نقش مديران ارشد در مديريت جامع كيفيت فعاليتهايي را كه مديران ارشد بايد انجام دهند : براي درك مفاهيم ، اصول و روشهاي TQM وقت صرف كنند . مسؤوليت TQM را به عهده بگيرند و به عنوان الگو و مربي عمل كنند . رياست كميته هدايت يا شوراي كيفيت را به عهده بگيرند . يك برنامه بلند مدت براي اجراي TQM تهيه كنند . ساختار مناسبي براي حمايت از فعاليتهاي TQM ايجاد كنند . براي حمايت از TQM منابع لازم تخصيص دهند . جو فرهنگي مناسبي را براي پرداختن به ارتقاي مستمر كيفيت ايجاد كنند . هر روز قسمتي از وقت خود را به فعاليتهاي ارتقا اختصاص دهند . كيفيت را جزء مهمي از برنامه همه نشست ها قرار دهند . يك برنامه آموزشي براي آموزش كليه كاركنان تدارك ببينند . كار تيمي ، انعطاف پذيري و خلاقيت را ترغيب كنند . به طور منظم به واحدها سر زده و ارتباط بي سابقه اي برقراركنند . پيشرفت مديريت جامع كيفيت را سنجش كنند . از دستاوردها تقدير كرده و موفقيت ها را جشن بگيرند . 13- مراحل اجرايي مديريت جامع کيفيت مرحله آگاهي: مرحله آگاهي مرحله ايجاد آمادگي براي تغير مي باشد. اين مرحله معمولاً بيش از يک سال طول مي کشد.در اين مرحله اقدامات زیر ضروري مي باشد. شرکت در دوره هاي آموزشي مطالعه مقالات و کتابهايي درباره مديريت جامع کيفيت تشکيل يک تيم کاري متشکل از مديران ارشد براي ارزيابي سازماني تهيه پيشنهادي براي تصميم گيري درباره اجراي مديريت جامع کيفيت مرحله کسب دانش و مهارتها: در اين مرحله پايه هاي مديريت جامع کيفيت ريخته مي شود.کارهايي که در اين مرحله بايد انجام گيرد عبارتند از: ايجاد صلاحيتهاي لازم در مديريت از طريق آموزش ابزار و فنون ارتقاي مستمر کيفيت و دانش ارتقا ايجاد صلاحيتهاي لازم در کارکنان از طريق آشنايي با فلسفه و اصول مديريت جامع کيفيت ويژگيهاي فرايندها و اهميت کار تيمي براي ارتقاي آنها ارزيابي فرهنگ سازماني به منظور تغيير در فرهنگ سازگار با ارتقاي مستمر مشخص کردن مشتريها و تعيين نيازها و انتظارات انتخاب يک روش ارتقاي کيفيت;روش FOCUS-PDCA پيشنهاد مي شود. تشکيل تيمهاي ارتقاي کيفيت و آموزش آنان ارتقاي تعدادي فرايند کليدي جهت کسب تجربه مرحله برنامه ريزي بلند مدت: مديريت جامع کيفيت يک فلسفه مديريتي جامع بلند مدت و پويا مي باشد.براي استفاده از منافع کامل آن بايد برنامه ريزي بلند مدت به عمل آيد،در اين مرحله کارهاي زير انجام مي گيرد: يک ارزيابي دروني کيفيت براي تشخيص نقاط قوت و ضعف تعيين رسالت و دورنماي سازمان تعيين اهداف بلند مدت و استراتژي هاي دستيابي به آنها تدوين شيوه ارزشيابي برنامه مرحله برنامه ريزي تفصيلي: در اين مرحله همه بخشها و واحدهاي سازماني بر اساس برنامه بلند مدت،برنامه هاي يک ساله تدوين مي کنند.در اين مرحله بخشها و واحدها بايد کارهاي زير را انجام دهند. فرايندهاي اساسي خود را تعيين کنند. مشتريهاي فرايندها را مشخص کنند. نيازها و انتظارات مشتريها را تعيين کنند. فرايندهايي را براي ارتقا انتخاب کنند. اهداف اختصاصي ارتقا را تنظيم کنند. تيمهاي ارتقاي فرايندها را تشکيل دهند. نشانگرهاي ارتقاي کيفيت را تعيين کنند. مرحله اجرا: در اين مرحله بخشها و واحدها برنامه هاي سالانه خود را اجرا مي کنند.در اين مرحله بايد کارهاي زير انجام شود: تيمهاي ارتقا فرايندهاي خود را ارتقا دهند. يک سيستم ارتباطي منظم و قوي براي انتقال تجربيات ايجاد شود. يادگيري در عمل ترغيب شود. موانع و مشکلات ارتقاي فرايندها از ميان برداشته شود. يک سيستم تقدير و تشويق کار آمد به وجود آيد. پيشرفتها پايش شوند. دستاوردها حفظ شوند. مرحله ارزشيابي: بايد سالانه از برنامه هاي ارتقاي کيفيت ارزشيابي به عمل آيد تاعلل موفقيتها و احياناً شکستها مشخص گردد.اگر چه مديران و کارکنان اغلب از نتايج مثبت اجراي برنامه ها بيشتر خوشحال مي شوند ولي تجربيات مثبت و منفي هر دو آموزنده مي باشند.هر تجربه منفي شايد فرصت بيشتري را براي کسب تجربه و يادگيري فراهم کند. 15- ارتقاي فرايند و ارتباط آن با TQM ، برنامه ريزي استراتژيك و تغيير ساختار ما اجراي TQM را از كجا شروع كنيم ؟ 16- دست‌اندازهاي جاده مديريت کيفيت فراگير 17- علل ناکامي مديريت کيفيت فراگير 18- بررسي نقش مديريت  کيفيت فراگير در هنگام بروز بحران در سازمان‌هاي مختلف اندازه‌پذير کردن مشکلات سازماني نظام مدیریت کیفیت فراگیر ازطریق شاخص سازی زمینه های بروز بحران را در سازمان ازبین می برد مقادیر کمی برای مسائل و مشکلات سازمانی تعیین می کند. ▪ معیارهای مناسبی برای انتخاب شاخصهای سازمانی به دست می دهد. ▪ با ارائه چک لیست های کنترلی تسلط بر اوضاع سازمانی را راحت تر می کند. ▪ همواره به دنبال تعیین فاصله وضع موجود و مطلوب است. نهادی کردن مشکلات سازمانی بکارگیری تکنیک هایی نظیر طوفان مغزی در مدیریت کیفیت فراگیر موجب شناسایی مشکلات توسط همه کارکنان سازمان می گردد ارائه الگوبرای شناخت گلوگاههای سازمانی تعیین محورهای اساسی که به مرور برای سازمان گلوگاه می شوند اولویت بندی مسائل و مشکلات ریز و درشت سازمان است به کارگیری راه حلهای خلاقانه در سازمان وجود خلاقیتهای فردی و جمعی و به کارگیری روشهای خلاقانه درحل و فصل مسائل و مشکلات سازمان را در مقابل بحرانهای نامطلوب تضمین میکند حساسيت نسبت به زمان کارکنان سازمان را نسبت به وقت حساس ودرنتیجه بخشی از بحرانها را پیشگیــــری می کند نظام مذکور نحوه استفاده از وقت را درعمل به افراد یاد می دهد میزان و دلایل اتلاف وقت در گذشته را مشخص می سازد؛ کــارکنان را وادار به تقسیم بندی وقت خود می کند؛ زمـــــان بندی درعمل به افراد آموزش داده می شود؛ همواره گذشته، حال و آینده را مقایسه و زمان را برای کارکنان معنی دار می کند خودارزیابی فردی و سازمانی خودارزیابی به سازمان کمک می کند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی، فرصتها را تشخیص و سازمان را به سمت برنده شدن و نهایتاً از بروز بحران جلوگیری کند. طراحی مکـــانیسم تلفیق فرایندمداری و نتیجه مداری مدیریت کیفیت فراگیر و تلفیق نگرش فرایندمدار و نتیجه مدار از بروز بحرانهای نامطلوب سازمانی جلوگیری می کند 19- نمونه‌هايي از سازمان‌هاي استفاده‌کننده از TQM 20- بررسي نقش مديريت  کيفيت فراگير درآموزش سازمانهاي دانش آفرين مديريت کيفيت فراگير روشي است‏ که مي‏تواند اين تحول را در آموزش ايجاد کند.همان‏طور که ساليس نيز معتقد است، مديريت کيفيت فراگير «فلسفه‏اي از بهبود مستمر است که قادر است مجموعه‏اي از ابزارهاي عملي و فنون براي برآوردن نيازها، خواستها و انتظارات فعلي و آينده هر موسسه‏ آموزشي را فراهم سازد.با توجه به اينکه‏ سازمانها و واحدهاي آموزشي،عوامل اصلي‏ و تعيين‏کننده آماده‏سازي و تامين نيروي‏ انساني ديگر نهادهاي توليدي و خدماتي در جامعه هستند،ضرورت مطالعه و پياده کردن‏ اصول» مديريت کيفيت فراگير در آموزش‏ بيش ار پيش احساس مي‏شود. بنابراين،بايد به دنبال يک استاندارد ملي براي مديريت کيفيت فراگير در آموزش‏ باشيم. انتقال نظريه از صنعت به آموزش ارايه و اجرايTQMبه عنوان يک واحد درسي. به کارگيري مباني مديريت کيفيت فراگير براي تدريس يا تحقيق ساير دروس در واقع با محور قرار دادن اين جنبه ها مي توان مقدمات فرهنگ سازي کيفيت در آموزش دانشگاهي را تثبيت کرد.در اين راستا،همکاري ومشارکت گسترده دانشگاه،مدرس و دانشجو در درک و عمل به فرازهايTQMبسيار حايز اهميت است. انطباق الگوي TQMدر سازمانهاي آموزشي : عمده ترين مزيت هاي استقرارTQM در نظام آموزشي عبارتند از: عدم پذيرش تغيير در نظام آموزشي سنتي از  سوي مديران و کارکنان. نگراني از موقعيت شغلي. عدم پشتيباني بلند مدت از TQM. نداشتن قدرت ابتکار و نوآوري. عدم پذيرش روشها و رويکردهاي جديد. شفاف نبودن برنامه هاي راهبردي. عدم اطمينان از حصول نتيجه موثر. عدم اشنايي از چگونگي نحوه انطباق الزامات TQM با نظام آموزشي. عدم اگاهي از نتايج مورد انتظار. 48 21- نتيجه گيري منابع:

قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 23,205 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 252

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت