اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد اسلاید : 101
Strategic Management Concept and Cases تامسون / استريكلند (Management) مديريّت فرآيند انجام كارها بهطور اثربخش و كارآ بهوسيله ديگران برنامهريزي سازماندهي رهبري كنترل دستيابي به اهداف ارتباط وظايف مديريّت انواع برنامهريزي انواع برنامه براساس سطوح سازماني استراتژيك (Strategic) عبارتاستاز، تعيين اهداف بلندمدّت و حياتي سازمان و طريقه نيل به آن، با توجه به عوامل محيطي و با درنظر گرفتن آينده سازمان تاكتيكي (Tactical) عبارتاستاز، اتخاذ تصميمهاي كوتاه مدّت براي حداكثر بهرهوري از منابع موجود باتوجه به تحوّلات محيط. دراين نوع برنامهريزي وسايل (Means) لازم براي تحقق اهداف استراتژيك مشخص ميشود و اين كار سبب هماهنگي واحدهاي سازماني ميگردد در اين حالت تلاش جهت حصول به بهترين نتايج است (اثربخشي) عملياتي (Operational) عبارتاستاز، تعيين عمليات (فعّاليّتهاي) لازم جهت نيلبه اهداف استراتژيك، ازطريق وسايل (تاكتيكهاي) تعيينشده در اين حالت تلاش جهت بهتر انجام دادن كارها ميباشد (كارآيي) ويژگيهاي برنامهراهبردي راسل اي كاف ويژگيهاي برنامهريزي راهبردي را چنين تعريف ميكند: به دور از جزئيات سراسر سازماني به دور از اجرا راهبرد قاعده كلان مرحلهمند تصميم براي سراسر سازمان راهبرد از كليتر كردن قواعد جزئي به كمك تلفيق و دستهبندي حاصل ميشود. راهبرد يا از جزئيات حاصل ميشود و يا از كليات (چشمانداز) قاعدهاي كه براي همه مراحل مراحل مصداق دارد راهبرداست و قاعدهاي كه فقط در يك مرحله مصداق دارد سياست است . كاستيها، قوتها،تهديدات و فرصتها مصاديق جزئي هستند كه با تلفيق آنها ميتوان به سياستها و راهبردها رسيد. برنامهريزي استراتژيك(Strategic Planning) ويژگيهاي برنامهريزي استراتژيك مراحل فرآيند برنامه ریزی استراتژيك فرآيند مديريّت استراتژيك تهيه و تدوين چشمانداز و ماموريت مدل برنامه ريزي استراتژيك فرآيند مديريت استراتژيك Strategic Management Process Major Components of theStrategic Plan / Down to Action تحليل، شناخت و هدفگذاري ذينفعها(Stakeholders) شناسائی مشتریان و نیازهای آنها چشمانداز(Vision) چشمانداز استراتژيك Vision ٌWhere we are going ? نقشه راه آينده سازمان ، دورنماي همه جانبه و گسترده سازمان است . تمركز ما در مورد آينده تكنولوژي ، محصول ، مشتريان و امور مهم چه خواهد بود ؟ شركت در كجا قرار خواهد گرفت ؟ تصويري است از آينده سازمان Which way I ought to go from here? “That depends(1) on where you want to get to” Lewis carroll VISION دورنما ویژگی چشم انداز: نحوه تهیه چشم انداز: ماموريت Mission Who we are and what we do ? چه كاري را انجام ميدهيم و فلسفه وجودي ما چيست ؟ وضعيت حاضر كسب و كار شركت را تشريح ميكند . عمدتاٌ بر روي قابليت هاي حاضر ، مشتريان و فعاليت ها تمركز دارند . نكته : Vision و Mission عصاره جهت گيريهاي سازمان هستند و چشمانداز بر آينده و ماموريت به حال حاضر شركت تمركز دارد . رسالت يا مأموريّت(Mission) رسالت يا مأموريّت (ادامه) رسالت MISSION نقش و اهداف بيانية مأموريّت بیانیه ماموریت Mission Statement شناخت محيطهاي سازماني شناخت محيطهاي سازماني (ادامه) ارزيابي عوامل محيطي Assessment Model:S W O T تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجی External Factor Evaluation (EFE) ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ارزيابي عوامل دروني شناسائی نقاط ضعف و قوت: شناسائی نحوه عملکرد سازمان در گذشته: شناسائی عملکرد فعلی سازمان : تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی Internal Factor Evaluation (IFE) الف – نگارش 5 نقطه قوت و 5 نقطه ضعف براساس میزان و الوویت تعیین شده (مجموعا 10 عامل) ب- تعیین ضریب ( مجموع 100 برای کل عوامل داخلی) ج – محاسبه رتبه برای هر یک از عوامل داخلی بر اساس وضعیت فعلی (1- بی تاثیر،2- تاثیر کم، 3- تاثیر متوسط،4- تاثیر زیاد) د- محاسبه نمره برای هر یک از عوامل داخلی ( رتبه × ضریب ÷100) هـ محاسبه امتیاز عوامل داخلی (مجموع نمرات نهائی) ماتریس ارزیابی عوامل داخلی Strength نقاط قوت: Opportunitiesفرصتها: Weaknessesنقاط ضعف : Threatsتهدیدات: تهیه ماتریس توز TOWS با کمک ماتـریس توز (TOWS) و وضعیت سازمان(IE)، استراتـژی ها را مشخص نمائید. - ماتریس توز (TOWS) چهار نمونه استراتژی را به ما پیشنهاد میکند: 1- SO : عالی ترین وضعیت است و میتوان با استفاده از نقاط قوت و فرصت ها سهم سازمان را در بازار افزایش داد. 2-WO : باید نقاط ضعف را کاهش داد واز فرصت ها بهره لازم برد مانند انتخاب تکنولوژی جدید. 3-ST : از نقاط قوت استفاده کرده واز تهدیدها دوری کنید. 4-WT : هدف کاهش نقاط ضعف و تهدیدها در حداکثر زمان ممکن است و وضعیت بسیار وخیم میباشد پس باید دنبال انحلال ، ادغام، کاهش عملیات و ... باشیم. نقاط ضعف وقوت، تهدیدها و فرصتهای ورزش قهرمانی کشور ضعف ورزش قهرماني ضعف ورزش قهرماني قوت ورزش قهرماني تهديد ورزش قهرماني فرصت ورزش قهرماني A strategy is a commitment (1) to undertake(2)one set Of actions rather than another. استراتژي عبارت از تعهداتي كه به عهده گرفته مي شود تا يكي پس از ديگري به اجرا در آيد. 1-تعهدات.2-بر عهده گرفتن Without a strategy the organization is like a ship without a rudder (1). Joel roses and Michael kami مشخصات تصميمهاي استراتژيك انتخاب و تدوين استراتژي (Strategy Formulation) راهكارهاي استراتژيهاي اصلي(Generic Strategy Alternatives) ◄فقط 40٪ سازمان ها بودجه خود را به استرا تژی اتصال میدهند ◄شکاف بین برنامه ریزی استرا تژیک و بودجه بندی در برخی از سازمان ها ◄ عده ای تصویرآینده را تصویر می کنندوعده ای برنامه سال آتی را می نویسند◄ هیچ گونه تعاملی بین این دو گروه وجود ندارد◄ اجرای استراتژی مستلزم اتصال فرایند بودجه بندی به برنامه ریزی جامع است ◄ 85٪ مدیران ارشد کمتر از یک ساعت از وقت خود را درماه به بحث پیرامون استرا تژی می پردازند◄ اجرای استراتژی بدون حمایت همه جانبه مدیران ارشد ممکن نیست ◄ اجرای استراتژی باید دغدغه اصلی مدیران ارشد باشد ◄ فقط 25٪ مدیران منافع خود در پیوند با اجرای استراتژی می یابند ◄ همه کارکنان باید منافع و سرنوشت خود را در گرو اجرای استراتژی بدانند◄ طراحی و اجرای نظام های جبران خدمت متصل به معیار های ارزیابی استراتژی ، سازوکار مناسبی برای ایجاد همسویی کارکنان با استراتژی می باشد ◄ فقط 5٪ کارکنان استرا تژی را می فهمند ◄ کارکنان یک سازمان باید استراتژی را درک کنند تا بتوانند آن را اجرا کنند ◄ کلید موفقییت اجرای استراتژی انتقال آن به همه افراد سازمان است ◄ فقط 5٪ کارکنان استرا تژی را می فهمند ◄ کارکنان یک سازمان باید استراتژی را درک کنند تا بتوانند آن را اجرا کنند ◄ کلید موفقییت اجرای استراتژی انتقال آن به همه افراد سازمان است اجرا و انجام استراتژي اجراي خوب استراتژيها مستلزم ايجاد هماهنگي بين امور مختلف است . مهارت ها و امكانات مورد نياز مديريت كردن و اجراي استراتژي عبارتند از : توانمند سازي سازمان به منظور هدايت موفقيتآميز استراتژي تخصيص بهينه كليه منابع و استفاده از بهترين تجارب و برنامه ها تعيين سياست هاي پشتيباني و روشهاي عملياتي استراتژي جايگذاري به موقع استراتژي هاي برگزيده و جديد ايجاد سيستمهاي انگيزشي انساني و پاداش دادن به ميزان دستيابي به اهداف ايجاد فضا و فرهنگ كاري و سازماني مفيد جهت اجرا و انجام موفق استراتژي ايجاد سيستمهاي اطلاعاتي و ارتباطي و عملياتي توانمند به منظور هدايت اثربخش پرسنل تدوين برنامة عملياتي تعريف پيشبيني و تعيين مراحل و توالي فعّاليّتهاي لازم براي تأمين اهداف استراتژيك از طريق وسايل (تاكتيكها)، بهتفكيك زمان، هزينه، نيروي انساني لازم، برنامهريزي عملياتي ناميده ميشود انواع جاري (Standing): مربوط به اهداف تكراري و روزمره يكبار مصرف يا مداخلهاي ( Single-Use or Interventional): مربوط به اهداف استثنايي، غيرتكراري، مانند طرحها (Projects) مراحل برنامهريزي عملياتي تجزيه و تحليل وضعيّت موجود منطقه تعيين اهداف برنامه اهميّت اهداف برنامه اهميّت اهداف برنامه نكاتي كه در تعيين اهداف ميبايستي رعايت شود خصوصيات اهداف اختصاصي(Specific Objectives) (Strategies) تعيين استراتژيها (Activities) تعيين فعّاليّتها شرح تفصيلي فعّاليّتها (سازماندهي فعّاليّتها) جدول زمانبندي (Time Table) جدول گانت (Gantt Chart) ارزشيابي و كنترل(Evaluation & Control) پايش و ارزشيابي برنامه Input اجرا و انجام استراتژي اجراي خوب استراتژيها مستلزم ايجاد هماهنگي بين امور مختلف است . مهارت ها و امكانات مورد نياز مديريت كردن و اجراي استراتژي عبارتند از : توانمند سازي سازمان به منظور هدايت موفقيتآميز استراتژي تخصيص بهينه كليه منابع و استفاده از بهترين تجارب و برنامه ها تعيين سياست هاي پشتيباني و روشهاي عملياتي استراتژي جايگذاري به موقع استراتژي هاي برگزيده و جديد ايجاد سيستمهاي انگيزشي انساني و پاداش دادن به ميزان دستيابي به اهداف ايجاد فضا و فرهنگ كاري و سازماني مفيد جهت اجرا و انجام موفق استراتژي ايجاد سيستمهاي اطلاعاتي و ارتباطي و عملياتي توانمند به منظور هدايت اثربخش پرسنل Why We Fail #1
قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 9,555 تومان