اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد اسلاید : 37
چگونه خبر بد را به والدين بدهیم تعريف خبر بد خبر بد به هرگونه اطلاعاتي اطلاق مي شود كه اثرات منفي و جدي بر نگرش فرد از خود و آينده اش دارد دادن خبر بد يك تكليف رايج و استرس زا است سال هاست كه در سير بيماري درمانگران اطلاعات ناخوشايند راجع به بيماري را به بيمار و اطرافيان مي دهند. دادن خبر بد اساسا ناخوشايند بوده و در مورد آن اكراه وجود دارد. زماني كه درمانگرباتجربه نباشد، در بيماران جوان و يا مواردي كه اميدهايي براي موفقيت وجود دارد دادن خبر بد استرس زا است از دهه 1970 به بعد درمانگران در مورد دادن خبر بد به افراد بازتر عمل كرده اند. با اين حال مطالعات نشان داده اند كه افراد/بیماران خواهان اطلاعات بيشتر هستند. پيامدهاي باليني اين كه چگونه خبر بد گفته شود مي تواند بر موارد زير تأثيرگذار باشد: درك بيمار از اطلاعات رضايت بيمار از مراقبت هاي پزشكي سطح اميدواري سازگاري روان شناختي بعدي پزشكاني كه در بيان اخبار بد مشكل دارند ممكن است بيمار را در معرض درمان هاي سخت قرار دهند بدون آن كه مشخص باشد اين درمان چه اندازه مفيد است و بدون آن كه بيمار آمادگي پذيرش اين درمان را داشته باشد. اين عقيده كه دريافت اطلاعات ناخوشايند پزشكي از نظر رواني براي بيمار آسيب زاست صحيح نيست. بسياري از بيماران خواهان اطلاعات صحيحی در مورد شرایط/بيماري هستند تا بتوانند تصميمات مهمي در خصوص كيفيت زندگي و آینده بگيرند. موانع دادن خبر بد اضطراب بار ناشي از پذيرش مسئوليت خبر ترس از ارزيابي منفي مراحل گفتن خبر بد قابل انتظار است كه فرد گوينده خبر بد احساسات منفي، احساس ناكامي و يا مسئوليت پذيري داشته باشد. بايد به خاطر داشت كه اگر چه گفتن خبر بد براي بیمار/ نزدیکان ناخوشايند است، اما اين اطلاعات به آنها كمك مي كند كه براي آينده برنامه ريزي كرده و تصمیم گیری نمایند. زماني كه لازم است در مورد موضوعات حساس بحث شود فراهم نمودن شرايط مناسب ضروري است محيطي بايد فراهم شود كه به اندازه كافي خصوصي بوده و عوامل حواسپرتي در آن كم باشد، به طوري كه بتوان روي موضوع اصلي كاملاٌ تمركز نمود. Some Helpful Guidelines: بهتر است در صورت اجازه و تمايل والد افراد ديگري از خانواده حضور داشته باشند. چنانچه افراد زيادي از خانواده حضور دارند از والد بخواهيد يك يا دو نفر را انتخاب نمايد. با والد ارتباط برقرار كنيد تماس چشمي را ادامه دهيد. هرچند ادامه دادن تماس چشمي گاهي ناخوشايند است، اما روشي براي حفظ ارتباط است. گذشت زمان را مديريت كنيد و اجازه قطع مكالمه را در اثر عوامل مزاحم ندهيد. تلفن همراه خود را خاموش كنيد يا از همكارانتان بخواهيد به آن پاسخ دهند. بر اساس اين اطلاعات شما مي توانيد اطلاعات غلط را شناسایي كنيد و واكنش هاي والد را پيش بيني نمایيد. مي توانيد مشخص كنيد كه: پرهيز از اطلاعات يك روش سازگاري با استرس است و هرچه شدت بيماري بيشتر شود اين پرهيز افزايش مي يابد. اگر دادن اطلاعات در زمان درخواست تست هاي تشخيصي با يك توالي مشخص باشد مي تواند كمك كند كه درمانگر براي مرحله بعدي درمان برنامه ريزي كند STEP 4: K—GIVING KNOWLEDGE AND INFORMATION TO THE PATIENT پيشاپيش والد را آگاه كنيد كه قرار است به او اخبار بدي را بدهيد اين مسئله شوك بعدي را كاهش مي دهد. مثلا متأسفانه من مجبورم اخبار نه چندان خوبي را به شما بدهم. متأسفم كه مجبورم اين اخبار را به شما بدهم. نكاتي كه بايد رعايت شود: STEP 5: E—ADDRESSING THE PATIENT’S EMOTIONS WITH EMPATHIC RESPONSES مواجه شدن و پاسخ به هيجانات والد يك مسئله مهم دشوار در دادن خبر بد است والد ممكن است انواعي از واكنش ها را داشته باشد از سكوت تا گريه و خشم يك پاسخ همدلانه چهار مرحله دارد: STEP 6: S—STRATEGY & SUMMARY افرادي كه براي آينده شان برنامه هاي مشخصي دارند اضطراب كمتري را متحمل مي شوند. قبل از گفتگو در مورد آينده مطمئن شويد كه والد آمادگي براي چنين گفتگویي دارد. سوء تعبيرهاي والدین را در مورد موارد طرح شده مشخص و اصلاح نمایيد توجهات لازم buckman ، kason پروتکل 6مرحله ای
قسمتی از متن بالا پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 16,835 تومان