تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 471
  • بازدید دیروز : 2524
  • بازدید کل : 7855039

تربيت و ضرورت تربيت


فرمت فایل: پاورپوینت - ppt Image result for word 

کتاب سبز - قابل ویرایش ) 

 

تعداد اسلاید : 102
بسم الله الرحمن الرحيم تربيت و ضرورت تربيت  تربيت، عامل فهم و تنظيم رابطه انسان با خداست و راه و رسـم اين ارتباط را به آدمي مي آموزد. مي دانيم رابطه خدا و انسـان از دو ديد و از دو چهره قابل بررسي است. يکي رابطه خدا با انسان و ديگر رابطـه انسان با خدا. تربيت، ما را با خدايمان آشنا کرده و پايبنــد فرمان ها و تعاليم الهي مي سازد. ارزش توکل و توسل به او را نشـان داده و ما را به کيفيت عبادت و ارتباط با پروردگار و دعا و مناجـات و استمرار و استعانت از او آگاه مي سازد. تربيت، مي تواند عامل وصول انسان بـه مقام عبد و عبوديت باشد و تجربه هاي روز از خانواده ها و مردم و مبلغان آن را اثبات مي کند. 1- ضرورت تربيت از لحاظ معنوي را بيان کنيد؟ (تربیت) 2- عوارض فقدان تربيت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت)  عدم تربيت و يا سوء تربيت موجد عوارض فردي و اجتماعي بسياري است از جمله: در جنبه فردي فقدان يا سوء تربيت سبــب خمــودي و واماندگي، خامي و خشني، سرکشي و جهل و بي خبري و در نهايــت در حالت حيواني زيستن است. * در جنبه اجتماعي، سوء تربيت و يا فقدان آن سبب جرم زايي، انحراف، فساد آفريني، نابساماني در روابط اجتماعي بي توجهي به مسؤوليــت و اخلاق و انسانيت است. * در جنبه اقتصادي عدم تربيت، سبب بيکاري، عدم اتقان در کار، سـوء مصرف و ديگر نابساماني اقتصادي مي شود. * در جنبه سياسي عدم تربيت، سبب بي توجهي به نظام، عدم حکومت صالح، بي بند و باري در استفاده از آزادي، عدم پاي بندي به مليـت و ... خواهد شد.   3- فطرت چيست؟ شرح دهيد. (تربیت) 4- غريزه و فطرت چه تفاوت هايي با هم دارند؟ (تربیت) 5- آنها که فطرت آدمي را بي تفاوت مي دانند چه نظري دارند؟ (تربیت) 6- نظر اسلام را در مورد فطرت بيان کنيد. (تربیت) 7- در مورد تربيت پذيري انسان، کلاً چند نظر وجود دارد؟ به اختصار بيان کنيد. (تربیت) 8- تربيت پذيري انسان از نظر اسلام به چه اموري مشروط و محدود است؟ شرح دهيد. (تربیت) 9- جمع بندي ديد اسلام در تربيت پذيري چيست؟ چهار مورد را بيان کنيد. (تربیت) 10- وراثت را تعريف کنيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 11- صفاتي که از طريق وراثت به فرزندان منتقل مي شود را نام ببريد. (عوامل مؤثر در تربيت) 12- صفات نوعي را که از طريق وراثت منتقل مي شوند، شرح دهيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 13- صفات فيزيولوژيک که از طريق وراثت منتقل مي شونــد کدامند؟ بيان کنيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 14- چه صفات مرضي از طريق وراثت منتقل مي شوند؟ شرح دهيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 15- صفات مربوط به جنبه هاي رواني و هوشي را که از طريق وراثت منتقل مي شوند معرفي کنيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 16- غرض از محيط، در تربيت چيست؟ توضيح دهيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 17- محيط رحم چه تأثيـري در جنين مي گــذارد؟ شـرح دهيد. (عوامل مؤثر در تربيت) 18- چه عواملي و شرايطي از خانواده در کودک مؤثرنــد؟ شرح دهيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 19- به نظر شما نقش پدر در تربيت کودک بيشتر مؤثر است يا نقش مادر؟ چرا؟ (عوامل مؤثر در تربیت) 20- اعضاي خانواده چه کساني هستند؟ (عوامل مؤثر در تربیت) 21- خويشان و بستگان چه نقش و تأثيري در کودک مي گذارند؟ بيان کنيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 22-گروه معاشران چه نقش و تأثيري در کودک مي گذارند؟ بيان کنيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 23- چه چيز معلم در شاگردان مؤثر است؟ توضيح دهيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 24- مردم جامعه چه کساني هستند و چه تأثيـري در کودک دارند؟ شرح دهيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 25- مسؤولان اجرايي چه کساني هستند و چه تأثيري در کودک دارند؟ (عوامل مؤثر در تربیت) 26- شيطان کيست؟ و چه تأثيري در صلاح و فساد ما دارد؟(عوامل مؤثر در تربیت) 27- فرشتگان که هستند؟ (عوامل مؤثر در تربیت) 28- در جهان چه نظاماتي حکومت دارند؟ پنج مورد را بيان کنيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 29- خود انسان در خودش چه نقش و تأثيري دارد؟ بيان کنيد؟ (عوامل مؤثر در تربیت) 30- غرض از شرايط شخصي در تربيت چيست؟ شرح دهيد. (عوامل مؤثر در تربیت) 31- غرض از شرايط مربوط به جامعه در تربيت چيست؟( عوامل مؤثر در تربیت) 32- نقش و تأثير فقر و غنا در تربيت افراد کدام است؟ بيـان کنيد.( عوامل مؤثر در تربیت) 33-هدف علمي و تحقيقي چيست؟ شرح دهيد.( هدف ) 34- هدف در زبان و ادبيات چيست؟ توضيح دهيد.( هدف ) 35-هدف هنري چيست؟( هدف ) 36- هدف در جهان شناسي چيست؟ بيان کنيد.( هدف ) 37- هدف در کسب آگاهي سياسي ما چيست؟ بيان کنيد.( هدف ) 38- هدف در جنبه قانون و استقلال چيست؟ شرح دهيد.( هدف ) 39- ما در پاسداري از مرزها چه اهدافي داريم؟ بيان کنيد.( هدف ) 40- هدف از کار و توليد را بيان کنيد.( هدف ) 41- هدف در آگاهي ديني چيست؟ ( هدف ) 42- براي اهداف، چه شرايط و خصايصي است؟ بيان کنيد. ( هدف ) 43- نوع هدف ها کدامند؟ بيان کنيد. ( هدف ) 44- منابع اهداف در اسلام کدامند؟ بيان کنيد. ( هدف ) 45- روش را تعريف کنيد؟ لغات آن را توضيح دهيد . ( روش های تربیت ) 46- ديد قرآن و اسلام درباره روش چيست؟ توضيح دهيد. ( روش های تربیت ) 47- روش الگويي چگونه روشي است؟ آن را بيان کنيد.( روش های تربیت ) 48- اثر ورزش در رفتار چيست؟ ( روش های تربیت ) 49- اثر مدرسه در رفتار چيست؟ ( روش های تربیت ) 50- تأثير وراثت و محيط در رفتار را توضيح دهيد؟ ( روش های تربیت ) 51- تأثير وراثت و محيط در رفتار را توضيح دهيد؟ ( روش های تربیت ) 52- وعظ و موعظه را در چه مواردي به کار مي برند؟ چهار مورد را شرح دهيد.( روش های تربیت ) 53-چه کسي واعظ باشد بهتر است؟ ( روش های تربیت ) 54-تشويق داري چه مفهومي دارد؟ شرح دهيد.( روش های تربیت ) 55- فوايد تشويق در تربيت چيست؟ ( روش های تربیت ) 56- تشويق، به چه صورت هايي است؟ چهار مورد را بيان کنيد.( روش های تربیت) 57- تشويق ، بايد بر اساس چه شرايطي باشد ؟ چهار مورد را شرح دهيد.( روش های تربیت) 58- براي تشويق، چه ضوابطي را بايد در نظر داشت؟ ( روش های تربیت) 59- در تشويق، از چه اموري بايد پرهيز کرد؟ بيان کنيد.( روش های تربیت) 60- چرا بايد براي انسان ها تنبيه باشد؟ شرح دهيد. ( روش های تربیت) 61- مراحل تنبيه کدامند؟ شرح دهيد. ( روش های تربیت) 62- محبت به چه معناست؟ ( روش های تربیت) 63- بين محبت و تبعيت چه رابطه اي است؟ ( روش های تربیت) 64- بين محبت و هدايت چه رابطه اي است؟ ( روش های تربیت) 65- بين محبت و اصلاح چه رابطه اي است؟ ( روش های تربیت ) 66- نظم و نظام را تعريف کنيد . (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 67- اسلام داراي چه نظاماتي است؟ بيان کنيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 68- منبع قواعد و نظامات اسلامي چيست؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 69- نظام تربيتي اسلام الهي است يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 70- نظام تربيتي اسلام توحيدي است يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 71- نظام تربيتي اسلام، اسلامي است يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 72- نظام تربيتي اسلام، فطري است يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 73- نظام تربيتي اسلام، معنوي است يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 74- نظام تربيتي اسلام جاودانه است يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 75- دين را تعريف کنيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 76- خداوند چند گونه هدايت قرار داده است؟ شرح دهيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 77- هاديان در نظام تربيتي اسلامي چه کساني هستند؟ بيان کنيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 78- نظام تربيتي اسلام پوياست، يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 79- امام علي (ع) فرموده: "به گوينده ننگريد بلکه به گفتار بنگريد" يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 80- حکمت يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 81- عقل در اسلام داراي چه ارزش و بهايي است؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 82-کار عقل در زمينه کليات و جزئيات امور چيست؟ بيان کنيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 83-اسلام يک آيين انقلابي است، يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 84- اسلام در زندگي اجتماعي مردم چه تحول بنيادي پديد آورد؟ بيــان کنيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 85-نظام تربيتي اسلام در عرصه اقتصادي چه تحولي پديد آورد؟ بيان کنيد. (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 86- نظام تربيتي اسلام تزکيه را بر تعليم مقدم کرد، يعني چه؟ (ويژگي هاي نظام تعليم و تربيت) 87- نظام تربيتي اسلام داراي جنبه همگاني است يعني چه؟ (همگاني بودن تعليم و تربيت) 88- برنامه تربيتي اسلام چه ساعاتي از عمر ما را شامل مي شــود؟ شرح دهيد. (همگاني بودن تعليم و تربيت) 89- خداي اسلام و رابطه او را با انسان معرفي کنيد. (همگاني بودن تعليم و تربيت) هر فردي از افراد بشر، در هر نقطه و منطقه اي که زندگي کند، در هر وضع و موقعيتي که باشد، در هر سني که زندگــي را در آن بگذراند، مي تواند تحت پوشش نظام تربيتــي اسلام قرار گيــرد. درست است که تعداد افراد در جامعه بسيارند و هر فردي براي خود دنياي ويژه است ولي در پيشگاه خداوند براي هر انسانــي دفتري جداگانــه و پرونده اي خاص است و آدمي در عين بهره گيــري از کليات مربوط به نظام تربيتي اسلام، از جنبه هاي مربوط به شرايـط اختصاصي بهره مي گيرد.   شامل سه مرحله عمده است: 1- هفت سال اول عمـر را دوره سيـادت (آقايي) يا دوران حريــت (آزادي) نامگذاري کرده اند. 2- هفت سال دوم را دوره عبوديت نام گذارده اند. 3- هفت سال سوم، دوران وزارت نام دارد. غرض آن است که آدمي در آن سن و سال بايد ملازم و همراه باشد.   92- در هفت سال اول عمر چه اصولي بايد مورد نظر باشند؟ پنج مــورد را بيان کنيد. (همگاني بودن تعليم و تربيت) 93- براي هفت سال اول عمر، چه برنامه هايي مورد نظر است؟ پنج مورد را بيان کنيد. (همگاني بودن تعليم و تربيت) 94- اساس تربيت در 7 سال دوم عمر کدام است؟ پنج مــورد را بيــان کنيد. (همگاني بودن تعليم و تربيت) 95-اساس تربيت در 7 سال سوم عمر را شرح دهيد؟ (5 مورد) (همگاني بودن تعليم و تربيت) 96-آيا تربيت در ديگر مراحل عمر هم وجود دارد؟ (همگاني بودن تعليم و تربيت) 97-اصل بازسازي و سازندگي را شرح دهيد. (همگاني بودن تعليم و تربيت) 98-معلمان اين راه چه کساني هستند؟ (همگاني بودن تعليم و تربيت) 99-معلم از نظر اسلام داراي چه وظايفي است؟ (همگاني بودن تعليم و تربيت) پایان

قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 55,692 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 356

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت