اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 16
شناخت خود: بنا به نقل منابع تاريخي، بر در معبد آپولو ۱در شهر دلفي۲ اين حكم حك شده بود: “خود را بشناس”. و به گفته مورخان فلسفه، تالس۳ نخستين فيلسوفي است كه اين حكم را به زبان آورده است4. يكي از دو شعار اصلي سقراط5 ، حكيم و معلم بزرگ يوناني، نيز همين بود: “خود را بشناس” (و ديگري: “زندگي ناآزموده ارزش زيستن ندارد”)6، و در مسلك وي خودشناسي هدف فلسفه قلمداد ميشد. عالمان اخلاق و عارفان نيز از ديرباز “خود را بشناس” را يكي از مهمترين، اگر نگوييم مهمترين، توصيههاي خود به شمار ميآوردهاند .و، به هر تقدير، هنوز هم خودشناسي يكي از ارزشهاي انساني مهم به حساب ميآيد. غرض از نگارش اين مقاله فقط دعوتي است به تأمل در پارهاي از مباني نظري خودشناسي، از راه طرح مسائل و مشكلاتي كه در باب پيشفرضهاي حكم “خود را بشناس” قابل طرحاند و خودشناسي بر حل و رفع آنها توقفي تام دارد. به نظر ميرسد كه “خود را بشناس” سه پيشفرض اساسي دارد. 1) “خود"(self) شناختني است؛ زيرا اگر “خود” قابل شناخت نميبود حكم به خودشناسي(self -knowledg) لغو ميبود. 2) هنوز “خود”ت را نشناختهاي؛ زيرا اگر مخاطب اين حكم “خود”ش را شناخته باشد حكم مذكور نوعي امر و توصيه به تحصيل حاصل است . 3) “خود”شناسي ضرورت، يا، لااقل، نسبت به شناخت اشياء و امر ديگر رجحان، دارد؛ زيرا اگر چنين نميبود تأكيد بر خودشناسي وجه معقولي نميداشت. اكنون به طرح مسائل و مشكلاتي بپردازيم كه در خصوص هر يك از اين سه پيشفرض قابل ذكرند. 1) "خود” شناختني است. الف) نخستين پرسشي كه درباره اين پيشفرض ميتوان كرد اين است كه: مراد
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,376 تومان