تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

دوستان این فروشگاه جهت ارائه خدمات در زمینه مقالات،جزوات،تحقیقات و پایان نامه ها افتتاح شده است.کیفیت محصولات ملاک اصلی ما میباشد لطفا در مورد هر محصول نظرات خود را بیان نمایید تا دوستان شما نیز بتوانند از آن استفاده نمایند هیچ گونه نظری در سایت حذف نخواهد شد حتی نظرات منفی


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 359
  • بازدید دیروز : 397
  • بازدید کل : 8455142

هدف و فلسفه آفرينش چيست


>p>فرمت فایل: ورد - Word Image result for word 

 

( -- قابل ویرایش 

 

تعداد صفحه : 1
هدف و فلسفه آفرينش چيست ؟ در رابطه‌ با هدف‌ آفرينش‌ ابتدا بايد ديد مقصود از هدف‌ چيست‌؟ اشتباهي‌ كه‌ معمولا در اين‌ رابطه‌ رخ‌ مي‌دهد قياس‌كردن‌ افعال‌ الهي‌ با كنش‌هاي‌ انساني‌ است‌. هدف‌ در افعال‌ بشري‌ معمولا غايت‌ فاعل‌ است‌؛ يعني‌، كنشگر بر اساس‌ نقص‌ ونيازي‌ كه‌ در خود مي‌يابد فعاليتي‌ را آغاز مي‌كند و هدفش‌ رفع‌ آن‌ نقص‌ و تأمين‌ نياز خويش‌ است‌. اما در مورد افعال‌ الهي‌، هدف‌به‌ اين‌ معنا معقول‌ نيست‌؛ زيرا او كمال‌ مطلق‌ است‌ و او را نقصي‌ نيست‌ تا با انجام‌ چيزي‌، آن‌ نقص‌ را برطرف‌ سازد.  در اين‌رابطه‌ گفتني‌ است‌ كه‌ :           1 ـ افعال‌ الهي‌ هدفمند است‌، به‌ اين‌ معنا كه‌ كنش‌هاي‌ او حكيمانه‌ است‌ و غايت‌ افعال‌ او غايات‌ فعل‌ است‌ نه‌ فاعل‌.مقصود از هدف‌ در اين‌ جا سرانجامي‌ است‌ كه‌ آفريده‌هاي‌ او بدان‌ مي‌رسند و آن‌ اتصال‌ به‌ منبع‌ لايزال‌ هستي‌ و فناي‌ در كمال‌مطلق‌ است‌ و به‌ قول‌ مولوي‌: چون‌ قطره‌اي‌ كه‌ در دريا افتد و دريا شود. در اين‌ جا باز اين‌ پرسش‌ رخ‌ مي‌نمايد كه‌ چه‌ لزومي‌داشت‌ خداوند جهاني‌ را بيافريند و به‌ چنان‌ سرانجام‌ مباركي‌ برساند؟ پاسخ‌ آن‌ است‌ كه‌ نيازي‌ وجود نداشت‌، ليكن‌ حكمت‌اعم‌ از نياز است‌. يعني‌؛ چنان‌ نيست‌ كه‌ سابق‌ بر هر كاري‌ حتما بايد نيازي‌ باشد. چنين‌ برداشتي‌ از مقايسه‌ افعال‌ الهي‌ باكنش‌هاي‌ بشري‌ كه‌ موجودي‌ سراپا نياز است‌ و همواره‌ در جست‌ و جوي‌ تأمين‌ احتياجات‌ خويش‌ مي‌باشد، ناشي‌ شده‌ است‌.           يك‌ عمل‌ مي‌تواند حكيمانه‌ باشد در صورتي‌ كه‌ نتايجي‌ خوب‌ و ارزشمند به‌ بار آورد. هرچند اين‌ نتايج‌ به‌ فاعل‌ برنگردد،بلكه‌ به‌ فعل‌ و آفريده‌ بازگشت‌ نمايد.           2 ـ منظور از خلقت‌، شناخته‌ شدن‌ خداو عبادت‌ او است‌. در اين‌ صورت‌ چيزي‌ به‌ خدا افزوده‌ نمي‌شود و نقصي‌ از اوبرطرف‌ نمي‌گردد. بلكه‌ كمال‌ نهايي‌ بندگان‌ در شناخت‌ و عبوديت‌ پروردگار است‌. در واقع‌ اين‌ جا همان‌ غايت‌ خلقت‌ - كه‌كمال‌ است‌ - آمده‌ ولي‌ از طريق‌ ذكر سبب‌ كه‌ همان‌ خداشناسي‌ و خداپرستي‌

قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .

  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 225

مطالب تصادفی

  • ربات معامله گر پاکت آپشن
  • جزوه آموزشی نرم افزار Clemex- مهندسی مواد
  • مبانی مردم شناسی - انسان شناسی فرهنگی - دانیل بیتس، فرد بلاگ - ترجمه ثلاثی- پیام نور - pdf
  • اصول طراحی سیستم روشنایی طبیعی
  • سمینار درس ابزار دقیق

فروشگاه جزوه تحقیق پاورپوینت