اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 14
گزارش جلسه سرگذشتِ پرسش از بنيادِ هستي و سرنوشتِ او در قرارگاه ما: دومين نشست از دور جديد سلسله جلسات کانون فلسفه (آورد) با حضور ده ها تن از دانشجويان و هموطنان در دانشگاه سوربن جديد برگزار شد. طی دو جلسه گذشته، احسان شريعتی به طرح رئوس نتايج پژوهش هايش پيرامونِ مسأله محوری انديشه مارتين هايدگر و نحوه ورود و قرائت آن در ايران معاصر، بويژه توسط احمد فرديد، پرداخت. وی با اشاره به وضعيت عمومی فلسفه سنتی در ايران [ پيگيری سنت سينائی در مشرق جهان اسلام از پی تهافت غزالی (که به لاتين Destructio Philosophorum ترجمه شد و اين مفهوم بر تاريخ فلسفه سده ميانه تا لوتر، اثر گذارد) و مؤلفه صدرائی ابن عربی و سهروردی، و حاشيه نويسی های پس از سبزواری، حاکميت اشاعره در حوزه کلام و انسداد باب اجتهاد در فقه اهل سنت، رشد سنتِ اخباری در عالم تشيع، غلبه ی تصوف، انحطاط علمی پس از مغول، و ..]، بهنگام تلاقی و آشنايی با فلسفه مدرن غرب [ با نگاهی به نخستين ترجمه های «گفتار در روش» دکارت توسط ملا لاله زار، افضل الملک و فروغی، و نيز بررسی نقش متفکرين اروپائی از گوبينو تا کربن ]، موضوع عنوان شده را بهانه ای برای انديشيدن ساده به موقعيتِ کنونی تفکر در ايرانِ معاصر دانست و بحثِ خود را با طرحِ چند ملاحظه مقدماتی آغاز کرد، از جمله: چرا ذره گرائی و نوميناليسم نزد فرانسيسکن های «طريقت ُمدرن» چون ويليام ُاکام و مارسيل پادوا، در غرب، منشاء شکلگيری نخستين رنسانس کوچک سده سيزده گشت، حال آنکه در شرق، پس از أشعری و غزالی (که بنظر برخی از مورخان انگيزه ها و ديدگاه های گاه مشترکی با همقطاران اروپائی خود داشتند)، راهِ تسلط فکری عرفان و تصوف را هموار ساخت؟ اين عرفان نظری که فلسفه را در خود جذب و نوعی متعالی از حکمت و نسبتِ هستی و انسان را عرضه کرد و هنوز هم حاملِ پيام
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 9,408 تومان