اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا
برچسب های مهم
پیوند ها
( -- قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 8
رابطه اخلاق و تربيت چگونه است؟ پيش از ورود به بحث، لازم است مفهوم «اخلاق» و «تربيت» و نيز موضوع، روش و هدف «علوم تربيتي» و «علم اخلاق» را بررسي كنيم. پيش از ورود به بحث، لازم است مفهوم «اخلاق» و «تربيت» و نيز موضوع، روش و هدف «علوم تربيتي» و «علم اخلاق» را بررسي كنيم. از آنجا كه اين مفاهيم بر حسب بينشهاي مختلفي تعريف شده است و عدم تفكيك حدود و ثغور آنها، سؤالها و مشكلات متعددي را در فضاي علمي تعليم و تربيت و اخلاق ايجاد كرده است، از سوي ديگر، برخي از مؤلفان در مقام تبيين رابطه اخلاق و تربيت، در پي خلط مفاهيم، به استنتاجهاي نادرستي رسيدهاند، پس ايضاح و تبيين مفاهيم ميتواند برخي از اين استنتاجهاي نادرست را نشان دهد و راه را بر خطاهاي احتمالي آتي ببندد. غالبا در اين مقولهها دو خطا رخ ميدهد; يكي از ناحيه عدم تفكيك و توضيح كامل واژه و مفاهيم، و ديگري در تعيين جايگاه شايستهاي كه از آن انتظار پاسخ داريم. در اين مختصر ميكوشيم در هر دو قسمت توضيحاتي دهيم: مفهوم تربيت تربيت از ريشه ربو گرفته شده است، و از باب تفعيل است. در اين ريشه، معناي زيادت و فزوني لحاظ شده است; بنابراين، واژه تربيتبا توجه به ريشه آن، به معناي فراهم كردن زمينه فزوني پرورش است. معادل آن (Education) داراي دو ريشه استبه اين شرح: [Educare] كه به معناي «تغذيه» يا خوراك دادن است و [Educere] كه به معناي «بيرون كشيدن»، «رهنمون به» و «پروراندن» است. بدين ترتيب، ريشه دو واژه [Education] و «تربيت» معنايي كمابيش يكسان دارند. از تاريخچه معاني اين دو واژه و
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در فروشگاه فایل آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,376 تومان